Omega-3 hinta eli mistä halvimmalla?

En jaksanut kahlata koko threadia lävitse, mutta onko tämä "Omegat" -Nimellä kulkeva valmiste mistään kotoisin. Päivän annos olisi Omega3: 160mg, O6: 562mg, O7: 62mg ja O9: 112mg. Tuntuu jotenkin vähäiseltä tuo O3 osuus? Noh tuskin näistä haittaa on joten popsin ainakin tämän laatikon kun ilmaiseksi sain.

Edit: Myöskin tuon Omega6 määrä tuntuu isohkolta??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nestemäinen Vitamar Omega-3 + ADE kalaöljy

Tällainen löytyypi ainakin. EPA/DHA-suhde parempi kuin esim. nestemäisessä Möllerissä ja paljon edullisempaa kuin sinun tabusi. Oletkos muuten hintoja vertaillut, vai pelkästään ravintoarvoja?
Vitamarissa tuntuisi olevan vahvin omega-3 pitoisuus ja edullisesti vielä.

Nestemäinen Vitamar Omega-3 + ADE kalaöljy, Sitruunanmakuinen, ~17,50€/500ml pullo.

Päiväannos 2 teelusikkaa (=10 ml) sisältää:

* EPA (eikosapentaeenihappo) 1300 mg
* DHA (dokosaheksaeenihappo) 1000 mg
* E-vitamiini 10 mg
* A-vitamiini 800 mikrog
* D-vitamiini 5 mikrog

Niin ja kalahan tuossa valmisteessa ei maistu lainkaan, ainoastaan sitruuna.

Itse otan lisäravinteet mielummin nestemäisenä, kun kalaöljyissä vaihtoehtona ovat usein gelatiinikapselit, joissa tuota eläinperäistä lähinnä sian sidekudosliivatetta. Ties mitä ruhoja sen valmistukseen käytetään.
Nestemäinen Vitamar Omega-3 + ADE kalaöljy on näköjään tullut entistäkin vahvemmaksi:

Päiväannos 2 teelusikkaa (=10 ml) sisältää:

* EPA (eikosapentaeenihappo) 1780 mg
* DHA (dokosaheksaeenihappo) 1210 mg
* E-vitamiini 10 mg
* A-vitamiini 800 mikrog
* D-vitamiini 5 mikrog

500 ml:n putelin (eli 50 päivän annoksen) hinta oli tarjouksessa 17,90 € ja pullon kyljessä oli normaalihinta 20,95 € Ikivireässä.

Kyllä tossa jo jää E-EPA:tkin toiseksi, jos katsoo päiväannoksesta imeytyvää määrää puhumattakaan hinnasta, ja DHA:llakin on tärkeät tehtävänsä.

Kyllä tossa jo jää E-EPA:tkin toiseksi, jos katsoo päiväannoksesta imeytyvää määrää puhumattakaan hinnasta, ja DHA:llakin on tärkeät tehtävänsä.
Elimistö ilmeisesti valmistaa DHA:ta EPA:sta, jos ja kun sitä tarvitsee. Itse otan kuitenkin kumpaakin. Syy, miksi ostan kapseleita on, että uskon, että niissä aine on paremmin puhdistettua kaikista myrkyistä, mitä kaloissa on.

Laadukkaissa kapseleissa on käytetty sekä tyhjiö- että molekyylitislausta. Ympäristömyrkyt on käytännössä kokonaan poistettu.

En jaksanut kahlata koko threadia lävitse, mutta onko tämä "Omegat" -Nimellä kulkeva valmiste mistään kotoisin. Päivän annos olisi Omega3: 160mg, O6: 562mg, O7: 62mg ja O9: 112mg. Tuntuu jotenkin vähäiseltä tuo O3 osuus? Noh tuskin näistä haittaa on joten popsin ainakin tämän laatikon kun ilmaiseksi sain.

Edit: Myöskin tuon Omega6 määrä tuntuu isohkolta??
todellakin, omega6:sta saa jo muutenkin yleensä liikaa. näitä monityydyttymättömiä rasvoja ei kannata syödä myöskään liikaa: ne voivat hapettua ja muodostaa vapaita radikaaleja. omega6 on lisäksi proinflammatorista rasvaa.

Kopioin tuolta yleistriidistä, kun ei siellä vastausta kuulunut.
---
Pällistelin noita vitamarin kalaöljypurkkeja ja hieman alkoi mietityttää..:rolleyes:

Vitamarin kapseleissa annostus on seuraava:
Päiväannos 2 kapselia sisältää:
EPA (eikosapentaeenihappo) 414 mg
DHA (dokosaheksaeenihappo) 276 mg

Ja vastaavasti Vitamarin pulloöljyssä:
10ml (2tl) sisältää:
EPA (eikosapentaeenihappo) 1780 mg
DHA (dokosaheksaeenihappo) 1210 mg

Melkoista heittoa kahden vastaavan valmisteen välillä saantisuosituksissa. Vai jäikö joku nyt ymmärtämättä minun osaltani?:david:

Kalaöljykapseleissa gelatiinia

Elimistö ilmeisesti valmistaa DHA:ta EPA:sta, jos ja kun sitä tarvitsee. Itse otan kuitenkin kumpaakin.
No eipä se saa kyllä valmistettua tavallisesta E-EPA päivittäisannoksesta kovinkaan paljon DHA:ta, kun EPA:aa tarvitaan jo itsessään tabun verran ainakin hyötyvaikutuksiin. DHA:takin tarvitaan melkoisesti moniin elimistön toimintoihin.

Syy, miksi ostan kapseleita on, että uskon, että niissä aine on paremmin puhdistettua kaikista myrkyistä, mitä kaloissa on. Laadukkaissa kapseleissa on käytetty sekä tyhjiö- että molekyylitislausta. Ympäristömyrkyt on käytännössä kokonaan poistettu.
No käytätkö gelatiini/liivatekapseleita? Meinaan sen mitä ympäristömyrkyissä säästät, saatat saada takaisin prionitautina, eli sinä hullunlehmäntautina.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Liivate
"Liivate eli gelatiini on proteiinista koostuva ruoka-aine, jota valmistetaan naudan tai sian nahasta, aivoista, luista, suolista ja jänteistä pitkään keittämällä."

Ja mistä gelatiiniraaka-aine tänä kilpailun kulta-aikana ostetaan, sieltä mistä se saadaan halvimmalla. Gelatiiniraaka-aineen alkuperä on erittäin hankala tutkia. Mistähän sitä saa halvimmalla?

Itse ainakin otan mielummin lisäravinteet nestemäisinä.
Voihan sitä kapselit rikkoa ja toivoa ettei sitä paskaa ole imeytynyt kalaöljyn joukkoon. Likaista hommaa kuitenkin öljyjen kanssa.

EPA & DHA Omega-3 rasvahapot

Kopioin tuolta yleistriidistä, kun ei siellä vastausta kuulunut.
---
Pällistelin noita vitamarin kalaöljypurkkeja ja hieman alkoi mietityttää..:rolleyes:

Vitamarin kapseleissa annostus on seuraava:
Päiväannos 2 kapselia sisältää:
EPA (eikosapentaeenihappo) 414 mg
DHA (dokosaheksaeenihappo) 276 mg

Ja vastaavasti Vitamarin pulloöljyssä:
10ml (2tl) sisältää:
EPA (eikosapentaeenihappo) 1780 mg
DHA (dokosaheksaeenihappo) 1210 mg

Melkoista heittoa kahden vastaavan valmisteen välillä saantisuosituksissa. Vai jäikö joku nyt ymmärtämättä minun osaltani?:david:
Eikö se ole vain hyvä että myydään eri vahvuisena tuotteita? Vitamar-kapselit kilpailevat muiden kapselien ja Möller ym. miedompien kala- ja kalanmaksaöljyjen kanssa, ja nestemäinen Vitamar on tarkoitettu enempi terapeuttisten kalaöljyvalmisteiden kilpailijaksi, joissa tietenkin on enempi EPA/DHA -rasvahappoja. Psykiatriassakin 1,5-2 g EPA:a on todettu tehoavaksi annokseksi. Myös eskimot ja japanilaiset saavat vastaavan määrän tai enemmänkin kalasta päivässä ja heillä tietyt sairaudet, mm. sydän- ja verisuonitaudit ovat hirveästi harvinaisempia. Olisihan se parempi syödä tuoretta kalaa joka päivä, mutta noiden ympäristömyrkkyjen takia ei suositeltavaa. Parempi siis syödä rasvaista kalaa kolmisen kertaa viikossa ja muina päivinä kunnon omega-3-tankkaus. Tonnikalaa ja seitä en nyt niinkään kalana ruokavaliossa pitäisi niiden huonon omega-3 pitoisuuden takia, muuten niitäkin toki kannattaa syödä. Sen sijaan lohi, kirjolohi ja silakka ovat hyviä.

http://www.terveyshymy.fi/tohtori-tolonen/kalaoljyopas

No eipä se saa kyllä valmistettua tavallisesta E-EPA päivittäisannoksesta kovinkaan paljon DHA:ta, kun EPA:aa tarvitaan jo itsessään tabun verran ainakin hyötyvaikutuksiin. DHA:takin tarvitaan melkoisesti moniin elimistön toimintoihin.

No käytätkö gelatiini/liivatekapseleita? Meinaan sen mitä ympäristömyrkyissä säästät, saatat saada takaisin prionitautina, eli sinä hullunlehmäntautina.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Liivate
"Liivate eli gelatiini on proteiinista koostuva ruoka-aine, jota valmistetaan naudan tai sian nahasta, aivoista, luista, suolista ja jänteistä pitkään keittämällä."

Ja mistä gelatiiniraaka-aine tänä kilpailun kulta-aikana ostetaan, sieltä mistä se saadaan halvimmalla. Gelatiiniraaka-aineen alkuperä on erittäin hankala tutkia. Mistähän sitä saa halvimmalla?

Itse ainakin otan mielummin lisäravinteet nestemäisinä.
Voihan sitä kapselit rikkoa ja toivoa ettei sitä paskaa ole imeytynyt kalaöljyn joukkoon. Likaista hommaa kuitenkin öljyjen kanssa.

mutta siis jos EPAa ottaa paljon, niin ei kai tule DHA:staakaan puutetta. olen jopa jostain lukenut, että masennuspotilailla tms. hoito oli tehokkaampi, jos DHA:ta ei annettu ollenkaan vaan ainoastaan suuri määrä EPA:ta.

mutta itse tosiaan otan kapseleita, joissa on kumpaakin. en pelkää hullunlehmäntautia. ainakaan en vielä ole saanut. kapselit on myös niin paljon kätevämpiä käyttää.

yksi vaihtoehto on myös tämä krill oil, joka ei ole kalaöljy ollenkaan, mutta sisältää samat hyödylliset rasvat plus jotain antioksidantteja.

Vitamarin laatu/puhtaus

Vitamar on epäilemättä halpa ja sisältää paljon hyviä Omega3-rasvahappoja. Mutta onko kukaan kysellyt tuolta valmistajalta (Hankintatukku tjsp.), että missä tuo ko. öljy valmistetaan, ja mistä?

Nää kalaöljyt on mulle vielä suhteellisen uus tuttavuus, mutta oon ymmärtäny että juuri tuo öljyn puhtaus olisi yhtä tärkeä kuin O3-rasvahappojen määrä. Puhtaus PCB- ja muista raskasmetalleista tuntuu olevan monille muille merkeille myyntivaltti, mutta tuon vitamarin pullossa ei kerrota mitään öljyn alkuperästä.

Vitamar on epäilemättä halpa ja sisältää paljon hyviä Omega3-rasvahappoja. Mutta onko kukaan kysellyt tuolta valmistajalta (Hankintatukku tjsp.), että missä tuo ko. öljy valmistetaan, ja mistä?

Nää kalaöljyt on mulle vielä suhteellisen uus tuttavuus, mutta oon ymmärtäny että juuri tuo öljyn puhtaus olisi yhtä tärkeä kuin O3-rasvahappojen määrä. Puhtaus PCB- ja muista raskasmetalleista tuntuu olevan monille muille merkeille myyntivaltti, mutta tuon vitamarin pullossa ei kerrota mitään öljyn alkuperästä.
jostain luin, että kun noita valmisteita on testattu laboratoriossa, niin ainakin kapseleissa on puhdasta tavaraa myös halvemmissa tuotteissa.

Ehdottomasti halvin ja luonnollisin tapa on PELLAVANSIEMENÖLJY. Se on lähes pelkkää omega-3 rasvaa ja sitä saa 500ml putelissa ainakin S-kaupoista. Itse otan tätä 10ml päivässä ja atooppinen ihottumanikin katosi viikossa. :)

Ehdottomasti halvin ja luonnollisin tapa on PELLAVANSIEMENÖLJY. Se on lähes pelkkää omega-3 rasvaa ja sitä saa 500ml putelissa ainakin S-kaupoista. Itse otan tätä 10ml päivässä ja atooppinen ihottumanikin katosi viikossa. :)
mutta siinä omega3 on pelkästään alfalinoleenihappoa. eli ei korvaa kalaöljyä.

millä tavalla luonnollisempi? kyllä kalan syöminen on nimenomaan hyvin luonnollista, koska ihmiselimistö ei pysty tehokkaasti valmistamaan DHA:ta ja EPA:ta tuosta alfalinoleenihaposta. ihminen on siis syönyt kalaa.

löytyykö tuota vitamar 500ml kalaöljyä jostain liikkeestä oulusta vai pitääkö tuolta verkkoapteekista tilta? on sen verran edullista että alkoi kiinnostaan..

vitamar_ade_200ml.jpg

löytyykö tuota vitamar 500ml kalaöljyä jostain liikkeestä oulusta vai pitääkö tuolta verkkoapteekista tilta? on sen verran edullista että alkoi kiinnostaan..

vitamar_ade_200ml.jpg
Täällä turun suunnalla ainakin on järjestään luontaistuotekaupoissa tuota puolen litran pulloa ja viimeistään pyytämällä hankkivat isompaakin kokoa. Marketeissa taas on näkynyt vain pienempää.

Täällä turun suunnalla ainakin on järjestään luontaistuotekaupoissa tuota puolen litran pulloa ja viimeistään pyytämällä hankkivat isompaakin kokoa. Marketeissa taas on näkynyt vain pienempää.
mikä tuosta on isoin pullo ja paljonko sillä on hintaa suunnilleen? itse en löytänyt 500ml isompaa kokoa netistä.

Ei kai sun tuota kannata hommata, jos tarkoitus on siis ottaa vähän isompia satseja. Tohon näyttäis olevan nimittäin lisätty rasvaliukoisia vitskuja a,d,e...jne.

mikä tuosta on isoin pullo ja paljonko sillä on hintaa suunnilleen? itse en löytänyt 500ml isompaa kokoa netistä.
Tulipas epäselvästi kirjoitettua. Tarkoitin, että viimeistään pyytämällä hankkivat tuota 200ml pulloa suurempaa kokoa.

500ml pullo on siis suurin löytämäni. 17.90e maksoin pullosta edellisellä kerralla, mutta siitä on jo pari kuukautta aikaa. En ole jaksanut tarjousten perässä juosta, kun ei muuten ole noihin luontaistuotekauppoihin asiaa.

Ei kai sun tuota kannata hommata, jos tarkoitus on siis ottaa vähän isompia satseja. Tohon näyttäis olevan nimittäin lisätty rasvaliukoisia vitskuja a,d,e...jne.

5ml ois varmaan jo ihan riittävä määrä. ei kai noin pienestä määrästä ole haittaa noiden vitskujen suhteen? syön kyllä monivitamiinejakin mutta vain 1kpl päivässä. pelkkä kalaöljy ilman vitskuja on aika kallista, yli puolta kalliimpaa ku tuo vitamar. ainaki suomessa. tietty jos on parempia suht edullisia vaihtoehtoja niin saa ehdottaa. ei kiinnostas mitään ylihintoja noistakaan maksella.

Suositut

Back
Ylös Bottom