Omega-3 hinta eli mistä halvimmalla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nostetaanpa vanha keskustelu ylös, kun on Möllerin pullo lopussa ja tarttis uutta ostaa :D Eli mikäköhän olisi tällä hetkellä halvin lähde Omega 3:lle ja mistäpäin Helsinkiä (mieluiten keskusta) voisi löytää?

Kannattaako ostaa kirjolohta vai niitä tabletteja? siis noin niin kuin kumpi tulee halvemmaks? Ikävä kyllä en osaa laittaa kuin fileestä ja niillähän on Kuopiossa ihan huippuhinnat!! 18.90 kg. Ja norjalaista merilohta en syö. Manninen?

E: Meinasin ostaa myös lesitiiniä, jos ei nyt kamalan kallista ole... meneeköhän rasvat päällekkäin.

Itse tilasin joku aika sitten briteistä 1000kpl pöntön noita ja hintaa sillä oli n.35e

Mites muuten noin yleisesti ottaen Suomessa myytävä kirjolohi, onko se kasvatettua vai vapaana kasvanutta? Kasvatettuhan on kaiketi syötetty kaikella paskalla mikä vääntää kalan rasvakoostumuksen huonommaksi ja sitä ei kannata siis pelkästään sen takia syömällä syödä. Korrekt mii if aim wrong.

Onkos kukaan tietoinen mimmosta kamaa Rainbown kalaöljykapselit on?

Itse tilasin joku aika sitten briteistä 1000kpl pöntön noita ja hintaa sillä oli n.35e
Kaupan nimi? Voi pistää privaattinakin :kippis1:

Kuukkelilla kaupan itsekin löysin joten eiköhän sen halutessaan saa jokainen selville.. mutta kun ei saa mainostaa niin mitenkäs noita privaviestejä lähetellään? :P

Mites muuten noin yleisesti ottaen Suomessa myytävä kirjolohi, onko se kasvatettua vai vapaana kasvanutta? Kasvatettuhan on kaiketi syötetty kaikella paskalla mikä vääntää kalan rasvakoostumuksen huonommaksi ja sitä ei kannata siis pelkästään sen takia syömällä syödä. Korrekt mii if aim wrong.

Kai se on kasvatettua. Tai pitäs myyjijen kyllä tietää alkuperä. Minä taas ajattelen, että kasvatuksessa voidaan kontrolloida paremmin esim. ympäristömyrkkyjen määrää.. Mutta, että ne vetäis sen rehun tahallaan sellaseks, että rasvankoostumus on huono... Tuohon en ota kantaa...

Käytännössä kaikki Suomessa myytävä kirjolohi on kasvatettua. Merilohta löytyy kaupan tiskeiltä myös vapaana kasvanutta, mutta norjalaisesta lohestakin suurin osa on kasvatettua. Vapaana kasvanut on maultaan ja koostumukseltaan selvästi parempaa, mutta mitenkäs ravintoarvot? Jossain joku väitti, että kasvatetussa lohessa olisi omega3:sia vähemmän, mutta mahtaako tuo pitää paikkaansa? Aika lailla eri ravintoahan ne kai syövät kuin vapaana kasvavat lohet.

Kuukkelilla kaupan itsekin löysin joten eiköhän sen halutessaan saa jokainen selville.. mutta kun ei saa mainostaa niin mitenkäs noita privaviestejä lähetellään? :P
<---Klikkaat mun nimimerkkiä ja vali
Tosta klikkaat mun nimeä ja send a private message to Kiipijä. Tosin muistaakseni kaupan nimen mainita, muttei linkkiä :kippis1:

Ainakaan Finelin mukaan ei oo mitään suuria eroja kirjolohen meri/tavallisessa versiossa siis epa/dha:n suhteen. Mutta kuten jo aiemmin todettiin niin maussa on kyllä todella paljon eroa vapaana kasvaneeseen. Eilen tulin Pohjois-Norjasta kalareissulta ja voin kertoa että nieriä oli todella loistavaa tunturijärven rannassa savustettuna...

Private message ei taidakaan olla enää toiminnassa :D Pistä jos viittit postia: ibiza (a) saunalahti . fi

Luontaistuoteyhdistys (tai mikähän se nyt mahtoi olla) oli tutkimuksessaan todennut, että Rainbow-kalaöljykapselin hinta-laatusuhde on paras markkinoilla olevista kalaöljykapseleista. Valitettavasti en nyt sitä uutista suuretsinnöistä huolimatta löytänyt tähän linkattavaksi.

Kannattanee tutkia paljonko kalaöljyissä on EPAa ja DHAa ennen ostamista.

Minua häiritsee suureen osaan kalaöljykapseleista lisätyt ADE-vitamiinit. Niitä kun tulee myös vitamiinilisästäni ja liian suuret määrät rasvaliukoisia vitamiineja voi käsittääkseni olla haitallista. Paljonko sitten on liikaa? Kaksi kertaa yli saantisuosituksen?

E-epa sisältävät tuotteet ovat kalliimpia mutta ilmeisesti parempia? dha:sta on ilmeisesti suurina määrinä jopa haittaa?

Mitäs tuo e-dha muuten on?

Kuullostaako seuraavanlainen tuote passelilta:

Amount Per Serving % Daily Value
Calories 20
Calories from Fat 20
Total Fat 2 g 3%
Saturated Fat 0.5 g 3%
Polyunsaturated Fat 1 g †
Monounsaturated Fat 0.5 g †
Cholesterol 12 mg 4%
Omega-3 fatty acids 600 mg †
Eicosapentaenoic Acid 360 mg †
Docosahexaenoic Acid 240 mg

Postikulujen jälkeen hintaa tuolle ylläolevalle annokselle eli kahdelle kapselille jää 0,11e. Sivuilla on myös mainittu, että "Our Omega-3 has a Max 1ppm Heavy Metals." Onko tämä nyt sitten paljon vai vähän?

Kuullostaako seuraavanlainen tuote passelilta:

Amount Per Serving % Daily Value
Calories 20
Calories from Fat 20
Total Fat 2 g 3%
Saturated Fat 0.5 g 3%
Polyunsaturated Fat 1 g †
Monounsaturated Fat 0.5 g †
Cholesterol 12 mg 4%
Omega-3 fatty acids 600 mg †
Eicosapentaenoic Acid 360 mg †
Docosahexaenoic Acid 240 mg

Postikulujen jälkeen hintaa tuolle ylläolevalle annokselle eli kahdelle kapselille jää 0,11e. Sivuilla on myös mainittu, että "Our Omega-3 has a Max 1ppm Heavy Metals." Onko tämä nyt sitten paljon vai vähän?

Kysymykseeni valmisteen vitamiineista vastataan: These are the only ingredients we add: Fish Oil Concentrate, Gelatin,
Glycerin, Water.

Eli ilmeisestikään ei tartte A-vitskua tästä pelätä saavansa tai muutenkaan liikaa vitamiineja?

Mites tuon E-vitamiinin kanssa, nuo Medicraftin kalaöljykapselit (1000mg, 180 epa, 120 dha, 1.4mg E-vita) kun sisältävät tuota E:täkin, mutta ovat hinnaltaan vain kolmanneksen GNC:n vastaavista vitamiinittomista versioista. Olen napsinut noita 3+3 päivittäin (josta putoaa siis 8.5mg E:tä).

Multivitapillereissä on kuitenkin 9mg E:tä kanssa, ja ravinnosta varmaan tulee vielä osansa. US RDA on 8-10mg, onko moinen "yliannostus" nyt sitten kovin paha, varsinkin jos vähänkin reippaammin urheilee?

Olen yrittänyt välttää lisäravinteista saatavia rasvaliukoisten vitamiinien käyttöä yli suositusmäärien yleisesti, mutta ei oikein viitsisi maksaa 10 euroa turhasta...
Tilaisin toki pakkikselta vitamiinini, mutta eipä taida oikein tänne toimittaa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom