Omega 2,6/3,2 vs. 525i vs. 530D

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
22.10.2006
Viestejä
478
Terve!

Ajattelin, että ehkä tältäkin alueelta saisi täällä fiksumpaa keskustelua aikaiseksi kuin esim. Suomi24:llä. Asustelen tällä hetkellä ulkomailla ja verovapaan muuttoauton tuominen on alkanut kiinnostaa. Aluksi tutkin esim. uuden Golfin tai Fabian ostoa Suomesta, mutta niillekin kertyy alveineen ja kuljetuskuluineen + ym. hintaa helposti äkkiä jo yli 17 000-18 000 euroa. Toki esim. Tansakasta ostaessa voisi tonninkin säästää. Mutta nuo hinnat menee jo muutaman tonnin yli budjetin.

Otsikossa olevia autoja taas löytyy mobile.de:stä max 15 000 hintaan vaikka kuinka. Esim nuo Omegat ovat alkaen n. 11000 kilometrien ollessa 50 000-150 000 ja rekisteröintivuosi useimmiten 2003. Molempia bemareitakin (e39) löytyisi noin 15 000 hintaan ajettuna 100 000-200 000 km vuodelta 2002-2003.

Fiksumpia ja halvempia käytettyjä Saksastakin löytyy, mutta mielellään BMW olisi PAKKO saada. Olen ajatellut, että ennemmin autoa ostaisin jostain merkkiliikkestä kuin Turkkilaisten häkeistä, vaikka sitten korkeammilla mittarilukemilla, mutta jos ainakin huoltokirjat ym. olisi kunnossa.

530D:stä on täälläkin paljon juttua sekä myös btcf-foorumillakin ja se vaikuttaisi olevan kyllä kohtuullisen hyvä auto, vaikka tyyppivikansa silläkin on. Toisaalta Omegatkin ovat kyllä kohtuullisen ok autoja ja tuo muutaman tonnin hintaero kyllä aina merkkaa, kun Omegoissakin olisi kaikki+n lisävarustetta. 525i on jäänyt noista eniten hämärään, mutta pieni disel-peikkoa kyllä taas kallistaa senkin suuntaan.

Saa laukoa mielipiteitään noista ja suositella. Tai auton ostosta Saksasta yleensä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jälleenmyyntiarvossa lienee ainakin nuo BMW:t omaa luokkaansa, joten siten ei aivan huono valinta. Olen jonkin verran ajellut 03:lla 528i bemulla, eikä se mikään huono auto ole. Ajo-ominaisuudet saksalaisen tyylisesti hyvät.

Omegoista en mene sanomaan, kun niitä ei paljoa ole tullut sen erään vm88:n jlk. ajeltua, mutta hyvä ikäisekseen oli sekin. Takavetoja lienee kaikki kuitenkin, joten jos sen X:n saat johonkin BMW:n malliin ympättyä, niin etuhan tuo on tällä kotomaan olosuhteissa.
 
Noilla tuontiautoillahan yleensä tuo arvo kuulemma on vähän Suomi-autoja alhaisempi, mutta siinäkin on varmaan kyse kanssa siitä keneltä kysyy, ja millainen tuote on myynnissä. Varsinkin, kun veroja ei tarvitse maksaa niin jos auton myy kolmen vuoden päästä pois ja myy vaikka pari tonnia halvemmalla kuin "suomi-autot" niin silti voisi jäädä aika hyvin omilleen. Näyttäisi siltä, että 530D säilyttäisi arvon hieman 525:tä paremmin, joten se puhuu kyllä dieselin puolesta. 530D on usein myös automaatilla, joka kanssa kiinnostaisi.

Noista uudemmista Omegoista olen itse ajanut vain karvalakkimallia 2.2 litran koneella ja se on kyllä aika laiska. Pääsee sillä toki hyvin liikkumaan, mutta hiukan liian laiska on tuo pienempi kone, mutta onhan nuo Omegat muuten kyllä ihan hyviä ajaa omasta mielestä, mutta ne on "vaan" Opeleita.
 
Kompromissiksi voisi ehdottaa Omegaa 2.5DTI koneella, jolloin saat myös BMW:n...
Eli BMW:n mylly tuo 2.5DTI, mutta ohjelmallisesti hieman laimennettu.
Muutoin kone ilmeisesti sama, kuin 5/325D;)
Omegan hinnat ovat kyllä kotimaassakin aika matalalla, koska mallisarja loppui, joten 500-sarja on varmaankin jälleenmyyntiä ajatellen parempi, tosin Ompun saanee sieltäkin selvästi halvemmalla?
 
Zone-sarja -42%
....mutta onhan nuo Omegat muuten kyllä ihan hyviä ajaa omasta mielestä, mutta ne on "vaan" Opeleita...

Jos ostat BMW:n, niin iskeekö sulle mahdollisesti myöhemmin Opel-kuume? No ei, ei sellaista asiaa ole. Mutta kun ostat Omegan, niin liikeenteessä katselet sitten niitä bemareita ja pohdiskelet, että juujuu, tollasenkin olisin voinut ostaa.

Omega on kyllä ihan hieno auto, mutta noitten bemareitten rinnalla aika.....Opel.

Vai mitä Powerhousu?
 
Tottahan tuo Grosskopfin teksti on. Tuskin tulisi ajateltua, että olisi pitänyt sittenkin ostaa Opel. Tuo jälleenmyyntiarvo kanssa kuitenkin painaa vaa'assa, jolloin taitaisi olla siinä mielessä paras vaihtoehto 530D, mutta kun vähän mietityttää dieselin osto, kun se on aina ollut mulle vähän no no. Saksastakin toki dieselin ja bensamallin hinta ero ei useimmiten ole juuri mitään, jolloin auton tuodessa Suomeen voittaisi siltäkin kannalta, kun täällä dieseleiden hinnat ovat järjestään bensamalleja kalliimpia.
 
Muutama kommentti:

- Opel on Saksassa todella huonossa maineessa. Suurimpana syynä aikaisempi huono laatu, jonka ovat itsekin myontäneet. Asuin itse Saksassa pari vuotta ja kyllä sen Opelin huonon maineen kyllä huomaa ihan katukuvassa ja ihmisten puheissa. Toi sun parin tonnin hintaero hämmästytti. En ole tosin tsekannut itse mutta kuulosti pieneltä. Toisaalta 5-6 vuotta vanha käytetty - merkistä riippumatta - ei ole Saksassa enää juuri missään arvossa.

- osta ilman muuta merkkiliikkeestä. Saat historian ja varmuuden kilometreistä

- Suositus: osta BMW
 
Tässä olisi kyseessä noin kolme-neljä vuotta vanhat käytetyt, mutta kyllä niissäkin tuntuisi hintahaarukka olevan aika leveä, merkillä kuin merkillä. Jos mennään noilla Opeleilla ja BMW:llä hinnaston yläpäähän, niin ero alkaa kyllä kasvamaan suuremmaksikin.

Se Omega, millä itse olen päässyt enemmän ajelemaan on kyllä ollut ainakin erittäin hyvälaatuinen eikä autossa koskaan mitään suurempaa vikaa ilmennet, toki se on vain yksi kappale, mutta kyllähän Suomessakin Opel on ehkä vähän sellaisessa maineessa, että monien ykkösvaihtoehto se ei ole.
 
Jos et ole Bemarissa ja Opelissa huomannut oikeastaan mitään merkittävää eroa, niin osta Opel. Turhapa rahojaan on Bemariin laittaa, jos ei arvosta sen vahvuuksia.
 
Jos et ole Bemarissa ja Opelissa huomannut oikeastaan mitään merkittävää eroa, niin osta Opel. Turhapa rahojaan on Bemariin laittaa, jos ei arvosta sen vahvuuksia.

Niin, BMW:tähän en koskaa ole ajanut, niin ei voi puhua siitä, että ei huomaisi eroa. Sanoin vain, että ajamani Omega ei ollut huono. Kyllä mä joka tapauksessa pidän BMW:tä parempana, vaikka en ole sitä koskaan ajanutkaan.

Alkaa vaan näyttämään, että ainakaan merkkiliikkeestä noin 100 000 ajettua 02 tai 03 530D:ä ei oikein juuri alle 20 000 euron löydy, vaikka mobile.de:stä niitä löytyykin. ajattelin vain, että niissä olisi varmaan oikeammat kilometrit ja kunnollisempi huoltohistoria. Toisaalta tuskin 150 000 tuolle autolle vielä järkyttävän paljon on, vai mitä mieltä muut ovat.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom