Omanpainon kaksinkertainen nostaminen penkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sambou
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ihmetyttää nää 2 kertaa oman painon nostavat tyypit. Itse tunnun hyytyvän parhaillaan 1,3 kertaa omaan painoon junnusta vaariin aikavälillä. Pitkän reenitauon aikana penkkikunto menee alle oman painon. Tosin oon pitkä ja rasvaprosentti korkea. Etunojia meni koulussa 2 enemmän kuin leukoja, joten mättääkö tässä kiinnityskohtien paikat jossain lihoissa? Toisaalta esim. kiekonheitossa oon pärjänny kohtuu hyvin ilman lajireeniä, joten nopeusvoima ei ole aivan huono tuommoisessa cheatilla tehdyssä yhden käden vipu"nostossa".

Ei se alle 80kg:lle ole niin paha suoritus nostaa 2 kertaa oma paino kun vaan treenaa kovaa mut sitä painavemmilla vaatii jo isot raudat.
Ja rasvaprosentti ei saa olla korkea, katoppa Youtubesta esim. sotilaspenkki ja Jari Lampi.On kaveri tiukassa kunnossa ja nostaa varmaan maksimina 3 kertaa oman painonsa.

Ei se alle 80kg:lle ole niin paha suoritus nostaa 2 kertaa oma paino kun vaan treenaa kovaa mut sitä painavemmilla vaatii jo isot raudat.
Ja rasvaprosentti ei saa olla korkea, katoppa Youtubesta esim. sotilaspenkki ja Jari Lampi.On kaveri tiukassa kunnossa ja nostaa varmaan maksimina 3 kertaa oman painonsa.
Jotain järkeä nyt näihin juttuihin.

Jari lampi nosti solttupenassa ennätystehtaassa 36x67,5kg.

Ei taida IHAN tuolla sarjalla nousta 3x omapaino (66,6kg) eli 199,8kg max :) 2x omapaino saattaa nousta, jos on tullut harjoiteltua muutakin kuin vain tuota pitkää sarjaa.

Esimerkiksi mä otan ykkösenä 130kg, ja uskon että menee aika lähelle tuo 36x67,5kg solttuna.

Nyt on kyllä Heseka niin ulkona kun voi vaan olla :D

Kyllä mä veikkaan että Lampi parhaimmillaan jonain 60kg:na on liki kolme kertaa nostanu oman painonsa, mut Petri Kotka nyt ainakin on 75kilosissa nostanut 240kg eli yli 3kertaa oman painonsa.Pointti nyt oli että kevyet kaverit helpoiten pääsee yli 2 kertaa omaan painoonsa.

Kyllä mä veikkaan että Lampi parhaimmillaan jonain 60kg:na on liki kolme kertaa nostanu oman painonsa, mut Petri Kotka nyt ainakin on 75kilosissa nostanut 240kg eli yli 3kertaa oman painonsa.Pointti nyt oli että kevyet kaverit helpoiten pääsee yli 2 kertaa omaan painoonsa.
Minusta taas ei ole kovin todennäköistä, että kun 66,6kilon painoisena maksimisarja on ollut 36x67,5kg, olisi Lampi paljon kevyempänä nostanut huomattavasti kovemman sarjan. Koska tuolla sarjalla ei vaan todellakaan nosteta kovin paljoa.

Kuten minäkin sanoin, pystyn tuohon samaan suoritukseen mutta ykkönen jää 130 pintaan. 180kg 1RM vaatii paljon enemmän paukkuja. Jos jotain perus laskuria katsotaan niin suuntaa antava sarja olisi lähempänä 36x90-100kg riippuen tietysti paljon siitä millaista treeniä on takana. Ja tässä tapauksessa uskon että se treeni on ollut vähemmän tuota 1RM tulosta tukevaa.

Pointti on ihan oikea! Kevyet ja varsinkin LYHYET.

Ja paskan marjat ole nostanut lähellekään. Ei edes sinne päin. Ja tuo Kotkan nosto on toki paitanosto, eli ei millään tavoin vertailukelpoinen.

Lampi kun otti soltussa 36*67,5 niin maksimi on ollut maksimissaan jossain 100 kilon pinnassa. Ukko on ihan uskomaton dieseli, heti ensimmäisestä toistosta lähtien raskaan näköistä mutta toistoja vaan tulee.

Pituus on se mikä ratkaisee tuon omapaino x 2 vaikeuden. 170cm tyypille huomattavasti helpompaa kuin 200cm kaverille. Samassa painossa lyhyemmällä tietenkin helvetisti enemmän lihasta. Itekkin tunnen vähän alle 170cm ukon mikä 80 kiloisena näyttää jo aika paksulta ja 160 nousee. 200cm/80kg on suoraan Auschwitzista.

Jari Lampi on kestävyyshirmu, ei voima. Se että kestävyyshirmu nostaisi vaikka sillä 36x67,5kg sarjalla 200 kilolla ykkösen on suurinta paskaa mitä olen ikinä kuullut. En yhtään ihmettelisi vaikka Lammella jäisi maksimi alle satasen.

e. yläpuolelle ehti tulla Forcelta melkein samanlainen teksti

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitkänä katkerana herrasmiehenä olen sitä mieltä, että painoindeksisarjat olisi poikaa. Onhan se lievästi altavastaajaa penkata vaikka 83kg-sarjaan 120 kiloa 186 cm pituudella, kuin 168 vastaavalla. Eikä varmasti pitkä syliväli auta asiaa tässäkään suhteessa, mikä pidemmillä kavereilla on.

Painoindeksisarjoissa nyt ei olisi mitään järkeä; 190cm/100kg olisi samassa sarjassa kuin 170cm/80kg. Eikä pituus edes ole niin oleellinen asia, vaan välitykset.

Kun nyt vielä menit aivopierusi toistamaan eli heittosi Lammen maksimista ei ilmeisestikään ollut vahinko niin on pakko kysyä, kuuleeko maa riittääkö happi?

Jos joku tulee kertomaan että nostaa 2 kertaa oman painonsa penkistä niin on aika todennäköistä, että se on nostettu kylkiluut naksuen ja munat katossa. En nyt tietenkään väitä, etteikö onnistuisi myös puhtaalla nostolla, mutta tuskinpa monet noita nostoja stopeilla tekee.

Miksi ne pitäisi stopeilla tehdä jos ei kisaile? Siisti salinosto saa riittää itselle. Voit kelata tuota videoketjua taakseppäin niin siellä on mun 3x130 kg nosto, joka mielestäni on aivan riittävän siisti salinosto. Ei ole munat katossa, eikä pauku kylkiluut.

Ja mä en tajua mikä pakko tänne ketjuun on tulla itkemään ettei kiinnosta pätkääkään nostaa 2 x oma paino? Jos tämä ketju käsitelee aihetta, niin eikös se ole luontevaa että täällä keskustellaan siitä miten tuon tavoitteen saavuttaa ja miten joku on sen saavuttanut.

Totta hitossa 200 cm kaverille se on ehkä mission impossible (jos nyt ollaan natikoita edelleen) ja taasen meikäläinen 175 centtisenä omaan hyvät mahdollisuudet tämän saada joskus aikaiseksi. Mutta ei takuuvarmasti onnistu minullakaan 90 kiloisena, mutta esim. alta 80 kilosena hyvinkin mahdollista, vaikkakin aivan saatanan haastavaa.

Pysytäänkö siis aiheessa ja lopetetaan sen inttäminen turhasta?

On se haasteellista vaikka ei tätä vartta oo kuin 168cm :D No ei vaan, varmasti meille pätkille helpompaa mutta työtä sekin vaatii! Saapa nähdä pääseekö lähelle tässä kesää kohti mentäessä kun paino putoaa vai lähteekö voimat samalla.. Nyt se ykkös maksimi 135 nurkilla ja kun tuon painon saa alle 70 kilon, rupee tuo saavutus olemaan lähellä... Se pitää ainakin saada videolle jos joskus tuo 2xomapaino menee, on vanhana jotain muisteltavaa sitte :D

Ja mä en tajua mikä pakko tänne ketjuun on tulla itkemään ettei kiinnosta pätkääkään nostaa 2 x oma paino? Jos tämä ketju käsitelee aihetta, niin eikös se ole luontevaa että täällä keskustellaan siitä miten tuon tavoitteen saavuttaa ja miten joku on sen saavuttanut.

Totta hitossa 200 cm kaverille se on ehkä mission impossible (jos nyt ollaan natikoita edelleen) ja taasen meikäläinen 175 centtisenä omaan hyvät mahdollisuudet tämän saada joskus aikaiseksi. Mutta ei takuuvarmasti onnistu minullakaan 90 kiloisena, mutta esim. alta 80 kilosena hyvinkin mahdollista, vaikkakin aivan saatanan haastavaa.

Pysytäänkö siis aiheessa ja lopetetaan sen inttäminen turhasta?

Eihän ollut vaan minulle osoitettu? :D En siis todellakaan valittanut, että pitäisi nostaa stopeilla ym. mutta ajattelin vaan tuoda esille, että voi se hyvinkin olla mahdollista jos ei ota liian vakavasti sitä ykkösen nostoa. Pompauttaa rinnalta (mitä itsekin teen) tai nostaa persettä (jota en kyllä itse tee edes maksimeissa) niin alkaa kummasti tulla kiloja lisää. Eli hyvinkin voi Pentti Peruspuntti nostaa 2xBW ahkeralla reenillä ;)

Kaveri nostaa nyt 66kgna 117.5kg stopilla, nii eiköhä sillä aika pian toi 132 pauku. Pituus 175 ja hyvät välitykset, nii ja ikää se 16v. Ite nostan n. 100kg painolla 77kg, eli n. 130%. Pituutta 184. Saa nähä saanko koskaa tota 2xomapaino ku kuitenki aattelin lihasmassaa kartuttaa :D

Kyllä se 2*omapaino on mahdollista kunhan hinkkaa tekniikan ja ajoituksen kohdalleen.
Tietysti itse puollueellinen koska olen tälläinen hukka pätkä 165cm ja 76kg painoa mutta olen 145kg penkannut useamman kerran 2011.
Ja joka kerta kun olen 150kg kokeillut niin suoritus on epäonnistunut tekniikan pettämiseen ei niinkään voiman puutteeseen.
Tämän riittävä voiman pohjakunto on aina ollut 4 sarjaa 6*135kg pohjilla ennen kuin on siirrytty tekemään maks voima harjoitteita.

No kyllä tuolla 4x6 135kg sarjoilla pitäs mennä jotain ihan muutakuin 145kg. Ehkä normaalisti jopa 165-170kg, jos ei millään 0,5h palautuksilla ole niitä otettu.

No kyllä tuolla 4x6 135kg sarjoilla pitäs mennä jotain ihan muutakuin 145kg. Ehkä normaalisti jopa 165-170kg, jos ei millään 0,5h palautuksilla ole niitä otettu.
Joo näihän se jonkun taulukoiden mukaan pitäs ja tauko on ollut noissa sarjoissa 2-3min treenin aikana.
Mutta tekniikka pettää ja miksei siinä voi olla joku pään sisäinen juttu miks ei ole vielä noussut.

Suositut

Back
Ylös Bottom