Omanpainon kaksinkertainen nostaminen penkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sambou
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä onko threadi jo olemassa mutta modet voivat lukottaa ja laittaa linkin varsinaiseen jo olemassa olevaan keskusteluun jos tälläinen on.

Kuinka monella pakkislaisella on tämä tavoitteena, eli 2x omapaino penkistä? Itse kiinnostunut kovasti tätä yrittämään, kun omatulos tällä hetkellä laskettuna 172% omasta painosta (61kg ja penkki 105kg). Parin kuukauden päästä olisi kiva saada tuo maaginen 200% täyteen !

Itsellä nyt 161%, eli 145kg nostanut ja oma paino 90kg. Tuskin koskaan tulee tuo 200% mutta eipä tarttekkaan tulla. Pääasia että näyttää hyvälle ;)

Helvetinmoinen homma tuossa on kenelle tahansa. Oot aivan käsittämättömän lahjakas jos saat tuon otettua parissa kuukaudessa tästä lukien. 170% pinnassa itekki ollu, ja joka prosentti tuosta eteenpäin on helkkarinmoisen työn takana, kun aina joutuu omapainoa kasvattamaan että tulos kasvaa ja vastaavasti pena ei tahdo kasvaa jos ei itse ota painoa lisää. Semmosta taikinointia tuntuu olevan tuossa ees taas.

Kova suoritus kyllä painoon kun painoon. Nyt ois itellä ehkä parhaat mahdollisuudet kun painoa enää sen 100kg :) Treenikaveri tuon perkeles ylitti ja otti mokoma vielä kolmosen :D (3x130kg, 65 kilosena)

Itselläkin jämähtää kehonpainosta riippumatta se tulos siihen 170-180% pintaan. Siitä ylöspäin ei tunnu menevän millään. Kun tiputtaa painoa pena tippuu samassa suhteessa ja bulkatessa myös noudattaa tuota kaavaa. Mielestäni natuna kenelle tahansa on todella kova tulos 2xBW salipenkkinä. Onhan se myös ei natuille, mutta kirkkaasti ylikin menee monilla sitten.

Totta kai se on tavoitteena, mutta pitkän matkan päässä. Toki olisi kiva olla mahdollisimman painava kun tuossa onnistuu, vertaa 90kg 180kg vs. 70kg ja 140kg

Uskoisin että luontaiselle 90kg kaverille toi 180kg on yhtä haastava kuin 70 kiloiselle 140kg. Suurinpiirtein.

Hyvin hilkulla ollaan.

112 kiloisena 205kg. Nyt paino enää 100-103kg, mutta tulos tippunut vain n. 5kg.

Ei ole kyllä koskaan tuollaista tavoitetta ollutkaan, koska aina jos saavuttaa jonkun suuremman painon, ei kiloakaan pienempi paino tunnu enää juuri miltään (vaikka oma paino olisikin alhaisempi).

Raakapenkki ei kyllä tunnu sopivan minulle muutenkaan. Varusteet antavat suhteessa mielestäni itselleni suuremman hyödyn mitä monelle muulle ja näin myös mahdollisuuden "kunnon tuloksiin". Tuntuu, että paljoa yli 2 markan rautoja en halua raakana nostaakaan loukkaantumisen pelossa.

Oma ennätykseni muutaman vuoden takaa oli 224% omasta painosta. Sarjoina muistan ottaneeni 4 toistoa 200%. Natuna myös nostettu. :puntti:

Oma pitkänajan tavoitehan tämä, vaan tiedä sitten onnistuuko ikinä. Aina tuntuu joku paikka vittuilevan kun pääsee ylipäätään tosissaan ottamaan ykkösiä ja kakkosia.

Omalla kohdalla fakta se, että alta 80 kg pitää paino olla jotta tuo on mahdollista. En vain usko että meikäläinen ilman lääkitystä ikinä saisi tyyliin 180 kg ylös. Joku 150 kg 75 kilosena ois kaikista todennäkösin saada onnistumaan. 145 kg n. 85 kilosena on vanha enkka ja nyt ennenkuin rinta rupes vittuileen, sain 140 kg jossain 90 kilosena. Hyvät mahollisuudet ois ollut 150 kg nostaa jos ei ois tuo rinta tempunnut. Tuosta vaan viel pitkä matka saada se 150 kg 75 kiloisena!

Helvetinmoinen homma tuossa on kenelle tahansa. Oot aivan käsittämättömän lahjakas jos saat tuon otettua parissa kuukaudessa tästä lukien. 170% pinnassa itekki ollu, ja joka prosentti tuosta eteenpäin on helkkarinmoisen työn takana, kun aina joutuu omapainoa kasvattamaan että tulos kasvaa ja vastaavasti pena ei tahdo kasvaa jos ei itse ota painoa lisää. Semmosta taikinointia tuntuu olevan tuossa ees taas.
Katoinpa itsekin että aika hyvin jos pariin kuukauteen saa tuon 200% rikki :D Toki hyvä että yritystä riittää mutta kehottaisin mieluumin katsomaan niitä kiloja siinä tangossa prosenttejen sijasta. Itellä paino ~80 ja penkkimaxia en ole kokeillut pitkään aikaan mutta uskallan väittää että 90kg menee. Ja tällä hetkellä kun vielä toistaiseksi tärkeämpää on tuo oman painon kohottaminen kun penkkitulos.

Omapaino äskettäin mitattuna oli 60.1 kiloa, ja prosenteiksi sain 175%, vaikka olen painoa pudottanut rajusti alaspäin dietillä (6 kiloa) niin penkkitulos tai mikään muukaan ennätys ei ole pienentynyt, päinvastoin! Tuo olisi aika helppo toteuttaa, jos diettaisi painon 55 kiloon rasvojen ollessa n. 6-5% ja penkki maksimia nostamalla 5 kiloa. Tai sitten vain antaa prosenttien nousta ajallaan ja painon nousta! :)

Ei ole. Siihen on syy miksi voimailussa käytetään wilksin pisteitä, eikä lasketa prosentteja kehonpainosta.

Kyllä yleensä se pituus on se mikä vaikuttaa eikä paino, ei se 2 metrinen kaveri hirveesti lihaa voi saada jos haluaisi painaa vaikka 80kg kun taas 170cm homma on ihan toinen. Paino on mun mielestä toisi sijaisena syy koska yleensä siellä myös läskiä pirusti kun puhutaan raskaan sarjan nostajista ja jos he haluaisivat nostaa vaikka sen 2 kertaa oman painon niin ei muuta kuin dieettiä.

Pitkänä katkerana herrasmiehenä olen sitä mieltä, että painoindeksisarjat olisi poikaa. Onhan se lievästi altavastaajaa penkata vaikka 83kg-sarjaan 120 kiloa 186 cm pituudella, kuin 168 vastaavalla. Eikä varmasti pitkä syliväli auta asiaa tässäkään suhteessa, mikä pidemmillä kavereilla on.

Oon saanut aikoinaan kevyenä 75kg 150kg penkistä(200%) mutta olin mielestäni niin laiha että massaa oli lisää saatava ja tämän hetkisellä 86kg painoisena ei menee 200% mutta tyytyväisempi olen kyllä...90kg tavoite nostaa paino vielä.:puntti:

Oon saanut aikoinaan kevyenä 75kg 150kg penkistä(200%) mutta olin mielestäni niin laiha että massaa oli lisää saatava ja tämän hetkisellä 86kg painoisena ei menee 200% mutta tyytyväisempi olen kyllä...90kg tavoite nostaa paino vielä.:puntti:

Ihmetyttää nää 2 kertaa oman painon nostavat tyypit. Itse tunnun hyytyvän parhaillaan 1,3 kertaa omaan painoon junnusta vaariin aikavälillä. Pitkän reenitauon aikana penkkikunto menee alle oman painon. Tosin oon pitkä ja rasvaprosentti korkea. Etunojia meni koulussa 2 enemmän kuin leukoja, joten mättääkö tässä kiinnityskohtien paikat jossain lihoissa? Toisaalta esim. kiekonheitossa oon pärjänny kohtuu hyvin ilman lajireeniä, joten nopeusvoima ei ole aivan huono tuommoisessa cheatilla tehdyssä yhden käden vipu"nostossa".

Jos joku tulee kertomaan että nostaa 2 kertaa oman painonsa penkistä niin on aika todennäköistä, että se on nostettu kylkiluut naksuen ja munat katossa. En nyt tietenkään väitä, etteikö onnistuisi myös puhtaalla nostolla, mutta tuskinpa monet noita nostoja stopeilla tekee.

"Former conditioning coach to the Great Britain Olympic gymnastics team, Nick Grantham, noted that the majority of male gymnasts, after years of body weight training, could typically bench press double their body weight the first time they ever benched. If that’s not evidence of the efficacy of body weight training, then I don’t know what is."

Professional gymnastics coach Christopher Sommer told an interviewer for T Nation, "I've seen many gymnasts capable of planche pushups do double body-weight bench presses on their first attempts."

telinevoimistelu ftw :)

Back
Ylös Bottom