Laittakaapas omakotitaloasujat + ja - listaa omakotitaloasumisesta. Olen ollut aina kerrostaloasumisen ja keskusta-asumisen vannoutunut kannattaja mutta nyt huomaan alkavani taipua vaimon omakotitalohaaveiden alle....:whip:
Asumme tällä hetkellä siis kaupungin keskustassa kivassa kolmiossa. Mun ja vaimon lisäksi asukkina on 1v 10kk lapsi, ja toinen on tulossa. Tässä on nyt alkanu kiinnostamaan yllättäen myös tuo lapsen hyvinvointi, leikkimahdollisuudet jne oman helpon kerrostaloasumisen vastapainona.
Tehdäänpä vähän plus ja miinuslistaa:
+ oma rauha (vai onko?)
+ lapsilla enemmin tilaa ja pihaa leikkiä
+ vaimo onnellisempi (?) jos on niin sehän jo pelkästään riittää syyksi...:wtf:
- maksaa enemmin kuin kerrostaloasuminen (talon osto + ylläpito vs. asunnon osto + vastike)
- pitempi matka palvelujen äärelle
- kaiken maalman pihatyöt ja remontit painaa päälle joka kesä
- talvella joutuu huhkimaan lumikolalla
- jos sattuu v-mäinen naapuri, niin sitten on tosi v-mäistä (kerrostalossa naapurilla ei ole niin paljoa merkitystä) vrt. koirat ei käy paskalla sun pihalla, naapurin muksut ei potki pallolla sun omenapuita paskaksi....
Pankaas + ja - kommenttejanne asiaan! Paljonko kiinteät asumiskulusi on omakotitalossa per kuukausi?
Asumme tällä hetkellä siis kaupungin keskustassa kivassa kolmiossa. Mun ja vaimon lisäksi asukkina on 1v 10kk lapsi, ja toinen on tulossa. Tässä on nyt alkanu kiinnostamaan yllättäen myös tuo lapsen hyvinvointi, leikkimahdollisuudet jne oman helpon kerrostaloasumisen vastapainona.
Tehdäänpä vähän plus ja miinuslistaa:
+ oma rauha (vai onko?)
+ lapsilla enemmin tilaa ja pihaa leikkiä
+ vaimo onnellisempi (?) jos on niin sehän jo pelkästään riittää syyksi...:wtf:
- maksaa enemmin kuin kerrostaloasuminen (talon osto + ylläpito vs. asunnon osto + vastike)
- pitempi matka palvelujen äärelle
- kaiken maalman pihatyöt ja remontit painaa päälle joka kesä
- talvella joutuu huhkimaan lumikolalla
- jos sattuu v-mäinen naapuri, niin sitten on tosi v-mäistä (kerrostalossa naapurilla ei ole niin paljoa merkitystä) vrt. koirat ei käy paskalla sun pihalla, naapurin muksut ei potki pallolla sun omenapuita paskaksi....
Pankaas + ja - kommenttejanne asiaan! Paljonko kiinteät asumiskulusi on omakotitalossa per kuukausi?