Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Harva tietenkään on kotona asuessakaan saanut kaiken mitä haluaa, mutta omilleen muuttaessa se mieli on kaikista voimakkain tekemään todella omannäköisen siitä kodista ja se ei useimpien rahoilla ole kertaostoksena mahdollista.
Ei niillä pärjääkään. Aika fakiiri saa oikeasti olla, jos pelkästään tuolla 460e/kk (tjsp) (opintoraha+max.asumislisä) maksaa vuokrat, sähköt, netit, kännykät, ruuat, vaatteet, harrastukset ym. Opitolaina on halpaa, sitä tarvitsi alkaa lyhentää muistaakseni vasta joskus parin vuoden päästä valmistumisesta. Ja kaiken lisäksi sitä opintolainaa sai sitten valmistuttua vähentää jotenkin verotuksessa, joten sitä kannattaa melkein ottaa vaikkei tarvitsisikaan ja johonkin rahastoon tms sijottaa :DKoulun takia pitäis muuttaa omaan vuokrayksiöön, mutta mitenköhän noilla opinto-ja asumistuilla pärjää?
Mulla ainakin on opintolainaa mutta kertaakaan en syönyt tonnikalaa ja makaroonia. En myöskään kieltänyt itseltäni mitään. Ei vituta yhtään.
Menee ohi aiheen, mutta aloin miettiä, että mikä siitä tonnikalasta yleensä edes tekee niin mieluista ruokaa opiskelijoille? Noin eurolla saat about 140 grammaa tonnikalaa, heität toisen euron tiskiin, niin saat helposti 400 grammaa naudanjauhelihaa, joka on ravintoarvoltaan proteiinin määrää lukuun ottamatta yhtä hyvää ja maistuukin paremmalta. Tosin se pitää myös itse valmistaa. Toisena edullisena ja hyvänä safkavaihtoehtona on broilerin fileesuikaleet, joita saa myös sen 400 grammaa noin kahdella eurolla. Tietty tonnikala on säilyvämpää ja sitä voi ostaa kaapit täyteen sinä päivänä kun opintotuet ja/tai -lainat pärähtää tilille, loppu rahoilla voikin sitten vetää pään täyteen. Vai onko yksinkertaisesti ruuan valmistaminen opiskelijoille liian hankalaa?
Itellä on menny broilerit ja jauhelihat opiskelubudjetilla jo pidemmän aikaa lämpiminä safkoina, en sitten tiedä, onko mulla varaa heittää se ylimääräinen euro tiskiin, koska en dogaa.
Noh, kannattaa ja kannattaa. Jokainen voi itse miettiä sen imurointi- ja lakaisukokemuksen välisen eron hinnan. Mukavuustekijähän tuo imurikin on.Imuri kannattaa ehdottomasti ostaa, eihän sellainen mitään maksa. Säästää sitten jostakin toisesta jutusta, kasaa vaikka pöydän kaljakoreista tms.