Oma treenilataaja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hessu86
  • Aloitettu Aloitettu
Olen miettinyt että olisiko siinä ideaa että kasaisi eri aminohapoista ja muista lisäravinteista oman pre-workout -setin.
Antakaahan palautetta onko jokin näistä ainesosista ristiriidassa keskenään, tai haitallisia / toisensa kumoavia yhdessä nautittuna?

Kreatiini Pyruvaatti
Beeta-alaniini
BCAA
L-Arginiini
Tyrosiini
Glutamiini

Hintaahan setille tulisi varmasti jos jokaista ostais pöntön sit heittäis annoksen juomaan (sekä ihan helvetin pahan makuista) mutta eihän sitä maun vuoksi kuitenkaan nappais ennen esim. aamutreeniä ;)

Mielipiteitä kuulisin mielelläni ennen ku lähen heittämään massia kaikkien ostoon :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Glutamiinista ei ole mitään hyötyä, kreatiiniksi on parempi perus kreatiini monohydraatti. Noista ihan mutuna Tyrosiini ainut jota pre-workoutti ajatuksella ottaisin, muut on enemmän palautumista ja pidemmän aikajänteen pulvereita (ei niin suurta väliä millon otat,.. no, BCAA:n voi ottaa treenin jälkeen jos uskoo että sillä on merkitystä..)

Ihan mututuntumalla sanoisin, että tulee halvemmaksi ostaa joku valmis treeniboosteri kuten Jack3d, NO-Xplode tai 1.M.R kuin alkaa leikkimään kemistiä. Jonkun valmiin setin ostamalla tiedät ainakin varmasti mitä saat ja, että aine toimii.

Ihan mututuntumalla sanoisin, että tulee halvemmaksi ostaa joku valmis treeniboosteri kuten Jack3d, NO-Xplode tai 1.M.R kuin alkaa leikkimään kemistiä. Jonkun valmiin setin ostamalla tiedät ainakin varmasti mitä saat ja, että aine toimii.

No tuossa oli kai kyse vähän eri asiasta kuin näistä ns. piristävistä boostereista ja ei ne valmiit setit sen ihmeellisempiä ole, pikemminkin ylihintaisia ja täyteaineilla seostettuja. Harvassa valmiissa on monia "hyviä" aineksia, itse kasaamalla voi saada halvalla hyvää..

Itse kasaaminen on ihan hyvä idea, luulisin että tulee halvemmaksi eikä tule mukana hyödyttömiä ainesosia joita laitetaan mukaan vaan täytteeksi tai ainesosalistan pidentämiseksi. Myös itse sekoittamalla tiedät mitä saat, sinähän ne jauhot sekoitat.

Pelkkä kreatiinikin riittää lataukseen. Voi sekottaa vaikka tuoremehuun jos jos et pelkää kaloreita/hiilareita.

Glutamiini ja BCAA, jos niitä haluaa käyttää, voi sekottaa palautumusjuomaan. Mulla menee BCAA palkkarin joukossa ja kreatiini fun lightin seassa latausjuomana.

Tosiaan, enpäs huomannut mainita et treenilataajan idea alunperin olisi ollut käytettäväksi ennen "aamuaerobista". Treenit vedän juosten kohtalaisen kovalla sykkeellä aina ennen aamupalaa ja oheessa harrastan joka treenissä myös vaihtelevasti leuanvetoja, dippejä, punnerruksia, vatsoja ja pölkkyjen nostoja. Joten ideana olisi saada treenilataaja joka ehkäisisi kataboliaa ja mahdollisesti lisäisi anaboliaa? Niin, siis ilman hiilareita.

Tyrosiini antamaan potkua treeniin, bcaa yms. ehkäisemään kataboliaa ja arginiini auttamaan hapen siirtymisessä lihaksiin. (Olen itselläni huomannut hengästymisen vähentyneen arginiinin avulla kun juoksee kovalla sykkeellä tuol pöpelikössä) :D

Henk.koht oon sitä mieltä, että tehokkain boosteri on kofeiini. Siksi heittäisin arginiinin pois tosta nyt ainakin. Tyrosiinikin kuulostaa aika hifiltä.

Sillä järjellä että kofeiini poistaa nestettä ja krea lisää sitä se vois pitää paikkansa. Täytyypä googletella ja koittaa muistaa poustailla tänne jostain vastausta jos löydän.

Itse väsäiltiin kaverin kanssa kohtalaisen stydi treeniboosteri. Ei enää muista mitä kaikkea siinä oli, mutta ainakin:
- Arginiini-alfaketoglutaraatti (AAKG)
- Beta-alaniini
- Kreatiini-monohydraatti
- Kofeiini
- Maltoa
- Tauriini

Mahdollisesti joitain muitakin aineita, ei muista. Laskeskeltiin että oli vieläpä ihan kannattavaa, ja toimikin todella hyvin. Sen jälkeen tosin ei ole mitkään nöxplösiön-tuotteet tms. tuntuneet toimivan. Tietysti oli aika paljon kaikkia ainesosia, eli ei mitään proprietary blend -shittiä..

Täältä siis peukku tuolle ajatukselle jos tykkää askarrella.

Tuota tuota.
Itse oon joskus vedellyt seuraavia:

kreatiini (monohydraatti) 5g
sitrulliinimalaatti 5g
beta-alaniini 5g
bcaa-jauhe 5g
dextro vähän alle puol desiä, heraa sama.

unohdinkohan jotain?

Ite otan kans perus:

Beta-alaniini 5g
L-arginiini 5g
L-glut 5g
Kofeiini 200mg
Hera 30g

Maku on kyllä perseestä,mut pakko kai se beta ja arginiini käyttää loppuun.

2:53 "You should take 10mg/kg coffeine for best strength gain" elikkä yli gramman kofeiinia nyt sitten ennen treeniä? :wtf:
kyllä, parhaan hetkellisen suorituskyvyn saamiseksi...ei varmaan kannata aina ottaa, jos kaks kertaa päivässä ja kuus krt viikossa treenailee tosin sillon kevennyskin tulee aika nopeasti, jolloin jätetään piristeet väliin. Poliquin tossa tarkentaa, että sinisilmäiset kaverit yleensä pärjäävät vähemällä cofulla kun tummempi silmäiset.

kyllä, parhaan hetkellisen suorituskyvyn saamiseksi...ei varmaan kannata aina ottaa, jos kaks kertaa päivässä ja kuus krt viikossa treenailee tosin sillon kevennyskin tulee aika nopeasti, jolloin jätetään piristeet väliin. Poliquin tossa tarkentaa, että sinisilmäiset kaverit yleensä pärjäävät vähemällä cofulla kun tummempi silmäiset.

Aika kauhea määrä...ja ite oon ruskea simmuinen.

-300mg kofeiinia
-50mg sinkki picolinatea
-250mg magnesium sitraattia
-B-complex
-1g guaranaa
-3g tauriinia
-5g kreatiinia
-1g vihreeteeuutetta (350mg EGCG)
-5g beta-alaniinia
-2g merisuolaa
-2g ruokasoodaa
-2g sitrulliinimalaattia