- Liittynyt
- 11.8.2002
- Viestejä
- 447
- Ikä
- 52
Nyt topicci niille jotka haluaisivat kehittää työrutiinejaan miellyttävämmiksi / toimivimmiksi, mutta eivät voi itse vaikuttaa siihen. Tarkoitan siis esim. asiakaspalvelutilanteita jossa asiakas voi helposti tehdä asiat helpommiksi.
Eli yksinkertaisuudessaan näin:
Itse työskentelen viikonloppuisin baarimestarina hyvinkin suositussa ravintolassa. Kunnon ryysiksessä muodostuu juoman odotusaika varmasti monien mielestä sietämättömän pitkäksi. Kun vihdoinkin tulee oma vuoro, suuntautuu tunteenpurkaus usein juuri henkilökuntaan.
Esimerkiksi rautakauppaan ei mennä tiskille ja sanota, että yksi työkalu kiitos. Sama koskee, kun tilataan esimimerkiksi siideri. 99 kertaa sadasta joudun kysymään, että minkähänlaista siideriä ( omenaa, päärynää... ), kuivaa vai makeaa ja tuleekohan mahdollisesti jäitä vai ei jne...
Toinen käsittämätön seikka on se, kun juoma vihdoinkin on saatu tilattua ja nenän eteen tiskille, niin siinä vaiheessa ruvetaan miettimään, että missähän sitä valuuttaa oli. Tuona pitkänä odotusaikana on varmaa tovi jos toinen kaivaa se lompakko esiin.
Kolmanneksi tajusin itsekin vasta hiljattain, että menee tiskille jo siinä vaiheessa, kun omaa juomaa on vielä hieman jäljellä = ei tarvitse odottaa kuivin suin!
Anyway, ideaalisin tilanne olisi se, kun ei tarvitsisi kysellä keneltäkään mitään ja rahoja ei tarvitsisi odottaa. Minulla on kuitenkin tuntipalkka, että ei haittaa vaikka myisi tuopin tunnissa, mutta ei ole kiva ottaa haukkuja vastaan, kun joka toinen asiakas hidastaa prosessia...
Mä uskon, että esim. vahtimestareillakin on vastaavanlaisia vinkkejä, joten vinkkejä kehiin, ottakaamme toisiltamme oppia ja eletään antoisaa terassikesää!!!
Eli yksinkertaisuudessaan näin:
Itse työskentelen viikonloppuisin baarimestarina hyvinkin suositussa ravintolassa. Kunnon ryysiksessä muodostuu juoman odotusaika varmasti monien mielestä sietämättömän pitkäksi. Kun vihdoinkin tulee oma vuoro, suuntautuu tunteenpurkaus usein juuri henkilökuntaan.
Esimerkiksi rautakauppaan ei mennä tiskille ja sanota, että yksi työkalu kiitos. Sama koskee, kun tilataan esimimerkiksi siideri. 99 kertaa sadasta joudun kysymään, että minkähänlaista siideriä ( omenaa, päärynää... ), kuivaa vai makeaa ja tuleekohan mahdollisesti jäitä vai ei jne...
Toinen käsittämätön seikka on se, kun juoma vihdoinkin on saatu tilattua ja nenän eteen tiskille, niin siinä vaiheessa ruvetaan miettimään, että missähän sitä valuuttaa oli. Tuona pitkänä odotusaikana on varmaa tovi jos toinen kaivaa se lompakko esiin.
Kolmanneksi tajusin itsekin vasta hiljattain, että menee tiskille jo siinä vaiheessa, kun omaa juomaa on vielä hieman jäljellä = ei tarvitse odottaa kuivin suin!
Anyway, ideaalisin tilanne olisi se, kun ei tarvitsisi kysellä keneltäkään mitään ja rahoja ei tarvitsisi odottaa. Minulla on kuitenkin tuntipalkka, että ei haittaa vaikka myisi tuopin tunnissa, mutta ei ole kiva ottaa haukkuja vastaan, kun joka toinen asiakas hidastaa prosessia...
Mä uskon, että esim. vahtimestareillakin on vastaavanlaisia vinkkejä, joten vinkkejä kehiin, ottakaamme toisiltamme oppia ja eletään antoisaa terassikesää!!!