Oma duuni siedettävämmäksi = kaikki hyötyy!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hgu
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Kami
Ja tohon Miken listaan vielä et jos yökerhossa narikka niin ihan turha alkaa tapplee että mä en jätä takkia sillä kaikki sen sinne jättää...tai ulkona saa olla takki päällä kylläkin. Myös narikassa homma nopeutuu ku rahat valmiina ja takki jo riisuttu eikä tartte alkaa odottaa ku etsitään kaiken maailman sytkärit,tupakat ja rahat taskusta."Poisto" tilanteessa kun pyydetään poistumaan niin turha alkaa vetkuttaa ja juttelee viel frendien kans vaan ripeästi ulos niin poke tyytyväinen sillä jos sua pyydetty lähtee ja teet passiivista vastarintaa niin poke saa kantaa sut ulos...ja se ei ole silloin pahoinpitely!;-)Iloisia hetkiä helsingin yössä kaikille...

Eikö asiaa helpota huomattavasti myös se, jos asiakas käyttää pikkutakkia :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei aivan suoraa liity aiheeseen, mutta luettuani näitä portsareiden kommentteja tuli mieleen, että miten olisitte käyttäytyneet seuraavassa tilanteessa:

Olette poistamassa joupunutta kaveria kapakasta ja sillä välin kun noudatte hänen takkinsa narikasta, niin kaveri vetäisee housut kinttuun ja täräyttää paskat narikan eteen?

Tällainen tilanne nimittäin tapahtui vuosia sitten täällä Oulussa erässä kuppilassa. En kyllä muista tarkkaan miten tämä lehmänhermoinen voimalija tilantessa käyttäytyi, mutta aika nopeasti ja vähin maakosketuksia kaveri pihalle oli hoitunut.

"Mä maksan sun palkkas senkin mulkku!"-heitto ei varmaankaan saa portsaria/poliisia muuttamaan kantaansa...

Originally posted by Jasoni
Ei aivan suoraa liity aiheeseen, mutta luettuani näitä portsareiden kommentteja tuli mieleen, että miten olisitte käyttäytyneet seuraavassa tilanteessa:

Olette poistamassa joupunutta kaveria kapakasta ja sillä välin kun noudatte hänen takkinsa narikasta, niin kaveri vetäisee housut kinttuun ja täräyttää paskat narikan eteen?

Eiköhän tuossa tapauksessa paras olisi kammeta heebo maahan ja uittaa sen pärstä siinä omassa paskassaan. Oppisipahan menemään paskalle vessaan. :D

Ravintolan pitäjille: Hommataan sitä henkilökuntaa niiksi muutamiksi tunneiksi kun sitä porukkaa siellä baarissa käy. Se ei voi olla niin kallista, ettei vuokraamalla saisi lisää, paria kolmea per paaritiski illaksi myymään sitä olutta. Ei ole mukavaa kun kerran pari vuodessa käy kaltsulla hauskaa pitämässä, niin ilta menee kaljoja odotellessa. Tuohon on kyllä kaksi apua, ottaa lähtiessä kunnon pohjat tai antaa 10€ tipiksi, niin eipä ole tarvinnut paukkuja odotella. :D

...

No ei se nyt ihan noin mene, itse vierailin viikko sitten paikassa, jossa neljä baarimikkoa pakersi yhden tiskin takana. Hirvittävästi jengiä ja nämä valopäät heitti toisilleen läppää jakaen drinkkejä mielivaltaisesti. Jäi huono maku.

portsarit ja baarimikot on varmaan maailman ainoita "asiakaspalveliojoita" jotka voi tehä asiat lähes oman mielensä mukaan ja käyttäytyä miten sattuu. Ymmärrän tämän jos joku on "asiakas" totaali pässi mut muuten en.

Originally posted by miesxxx
Ravintolan pitäjille: Hommataan sitä henkilökuntaa niiksi muutamiksi tunneiksi kun sitä porukkaa siellä baarissa käy. Se ei voi olla niin kallista, ettei vuokraamalla saisi lisää, paria kolmea per paaritiski illaksi myymään sitä olutta. Ei ole mukavaa kun kerran pari vuodessa käy kaltsulla hauskaa pitämässä, niin ilta menee kaljoja odotellessa.

Yritys / ravintola on KANNATTAVAN LIIKETOIMINNAN YKSIKKÖ. Liiketoimintaa seurataan mm. euromääräinen myynti / työntekijä / tehty työtunti. Jos työntekijöitä lisätään mielivaltaisesti, täytyisi liikevaihdonkin lisääntyä samassa suhteessa.

Se, että joku tusinaurpo ei osaa tilata, pähkäilee maksuvälineiden kanssa ja puhuu esmes. kännykkäänsä silloin kun tarjoilija kysyy jotain, ei ole peruste hankkia lisätyövoimaa.

Ja I Drink Alone: Kokeile joskus tulla hässäkkäiltana tiskin taakse kuudeksi tunniksi. Painat apinan raivolla SEISAALTASI duunia, sulle kitissään ja vittuillaan hitaudestasi, et todellakaan käy kahvitauolla, etkä ruokatunnilla. Siinä on pakko heittää välillä läppää duunikaverin kanssa jotta ei halkea pää ja jaksaa hymyillä asiakkailleen. Ja se mitä tulee drinkkien mielivaltaiseen jakamiseen, no joo antaa olla...

En nyt väitä sitä, että kaikki baaripepet olisi aina oikeassa ja virheettömiä. Olen kyllä seurannut vierestä, kun kaverilla ns. kolahtaa kusi päähän "baarimestariudesta".

Pari kertaa tullu vastaan poke seisomassa oven edessä kun oon ollut poistumassa tyyliin että "heitäs nyt tippiä - pitäähän se meidänkin jostain palkka saada!" Tossa mennään jo aika alas... :rolleyes:

1. Tippiä tulee asiakkaan aloitteesta :D

Vittumaisinta jonottamisessa on se, että joku valopää edessäsi tilaa pahimpaan ruuhka-aikaan 20 eri litkusta tehtävää drinkkiä jonka koristeeksi täytyy metsästää gasellin kivekset.. no kuitenkin, ottaisivat oluen tai jonkun terävän että pääsisi muutkin ostoksiaan tekemään.

Asioiminen autovaraosakaupassa:

1. Kun tulet tiskille niin muista:
* Autosi merkki
* Vuosimalli (tämä ei tarkoita käyttöönottovuotta)
* malli
* Moottorin koko
* Osaan mahdollisesti vaikuttavat asiat (kuten ilmastointi konehuoneessa)

2. Kerro mitä tarvitset. Mieluusti esimerkiksi sähköpuolen osat kerralla, tulevat samasta luettelosta.

3. Maksa osista pyydetty hinta. Mahdolliset alennukset kannattaa tinkiä jo kohdassa kaksi.

Missä (yleensä) menee vikaan:
* Moottori yms. vaihdettu. Sillä ei ole mitään väliä missä autossa moottori nyt on, sillä on mistä se on otettu. Tämä on yleinen virhe.
* Suomessa myydään aina laman aikana ylivuotisia autoja. Autosi voi olla esimerkiksi kaksi vuotta vanhempi kuin luulet. Se ei ole myyjän vika, turha siitä on myyjälle avautua.
* Osat voivat olla ulkomailla halvempia. Tottahän tämä on. Valitettavasti suomessa laillisesti toimivan liikkeen pitää maksaa tullia ja veroja. Eikä liikkeen palkat ja vuokrat hoidu pyhällä hengellä.
* Vaikka myyjät itse harrastaisivat autoja niin eivät hekään välttämättä tiedä tiedä jo ajat sitten kuolleen merkin vuosikohtaisia eroja. Liity merkkikerhoon ja opi itse. Toki myyjätkin mieluusti oppivat uutta.

(Kirjoittaja myi yhden kesän autoihin varaosia. Oli hyvä ja opettavainen kesä.)

Originally posted by Hgu
Ja I Drink Alone: Kokeile joskus tulla hässäkkäiltana tiskin taakse kuudeksi tunniksi. Painat apinan raivolla SEISAALTASI duunia, sulle kitissään ja vittuillaan hitaudestasi, et todellakaan käy kahvitauolla, etkä ruokatunnilla. Siinä on pakko heittää välillä läppää duunikaverin kanssa jotta ei halkea pää ja jaksaa hymyillä asiakkailleen. Ja se mitä tulee drinkkien mielivaltaiseen jakamiseen, no joo antaa olla...

Varmaan alalla työskentelevänä/työskennelleenä tiedät. Mutta tässä tapauksessa nuo kommentit ovat jossain määrin asiattomia, koska et ollut ko. tapausta todistamassa. Itse olin suhteellisen selvä kyseisenä iltana ja klubin työntekijät tuntuivat joka tapauksessa ammattitaidottomilta.

Purkaustani ei ollut osoitettu kaikille Suomen juottoloiden henkilökunnille:thumbs:

**ttu kyllä vielä joku päivä aspi heiluu, ku joku urpo tulee narikkaa klo 3.25 kolmen ja puolen promillen kännissä selittämään, että: "Mhä ole edesh ssaanut narikkalappua".

Ja sitten kaikille niille urpoille tiedoksi, joiden mielestä baarin omistajalle soittaminen auttaa sisäänpääsyssä: Jos baarin omistaja ei ole laittanut nimeäsi VIP-listalle tai muuten jo ennakkoon huolehtinut vaivattomasta sisäänpääsystä, et kiinnosta häntä ja hänen vaivaamisensa yöllä vähentää arvoasi hänen silmissään.

Meidän ravintolamme omistaja kertoi meille suoraan, että hänen ystävänsä eivät käy hänen ravintolassaan; siellä käy wannabe-siipiveikot.

Ja hei, asiakkaat ei komenna eikä päätä siitä, ketä baarissa on töissä.

Originally posted by I Drink Alone
Varmaan alalla työskentelevänä/työskennelleenä tiedät. Mutta tässä tapauksessa nuo kommentit ovat jossain määrin asiattomia, koska et ollut ko. tapausta todistamassa. Itse olin suhteellisen selvä kyseisenä iltana ja klubin työntekijät tuntuivat joka tapauksessa ammattitaidottomilta.

Purkaustani ei ollut osoitettu kaikille Suomen juottoloiden henkilökunnille:thumbs:

OK! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom