Oluen hintavertailu

Minkäs hintasta olut oli silloin kun se oli halvimmillaan, koska se nyt olikaan?

ei se koskaan tämän halvempaa oo ollutkaan. suhteutettuna siihen kuinka paljon ihmisillä on rahaa käytössä. kalja ja viina on kyllä ihan ilmasta tänä päivänä, saa nähä kauanko näin halpaa hintaa kehdataan pitää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei se koskaan tämän halvempaa oo ollutkaan. suhteutettuna siihen kuinka paljon ihmisillä on rahaa käytössä. kalja ja viina on kyllä ihan ilmasta tänä päivänä, saa nähä kauanko näin halpaa hintaa kehdataan pitää.

Oluen hinta tulee kallistumaan kun tulee se laki mikä kieltää että monipakkaukset tulisi halvemmaksi kuin yksittäiset(tai jotain sinnepäin) jos ei yksittäisten pullojen hintaa lasketa niin sen jälkeen on kyllä varmasti kallista olutta

Oluen hinta tulee kallistumaan kun tulee se laki mikä kieltää että monipakkaukset tulisi halvemmaksi kuin yksittäiset(tai jotain sinnepäin) jos ei yksittäisten pullojen hintaa lasketa niin sen jälkeen on kyllä varmasti kallista olutta

Eipä nuo Lidlin yksittäiset tölkitkään kalliita ole. Eli eiköhän se olut ole sisäänvetotuote jatkossa kaupassakin ja tarjoukset tulee vain yksittäisille pulloille. Ihmiset ostaa edelleen mäyrikset ja korit kun on kätevämpiä liikutella. Toisaalta taas parin saunakaljan ostajalle on kätevää kun ei tartte koko pakkausta raahata jos vaikka kävellen käy kaupasta jotain täydennystä hakemassa.

Eli jos ei (ja toivottavasti ei) itse veroon kosketa, niin enpä usko että nuo hinnat nousee kun korkeintaan hetkellisesti.

Eipä nuo Lidlin yksittäiset tölkitkään kalliita ole. Eli eiköhän se olut ole sisäänvetotuote jatkossa kaupassakin ja tarjoukset tulee vain yksittäisille pulloille. Ihmiset ostaa edelleen mäyrikset ja korit kun on kätevämpiä liikutella. Toisaalta taas parin saunakaljan ostajalle on kätevää kun ei tartte koko pakkausta raahata jos vaikka kävellen käy kaupasta jotain täydennystä hakemassa.

Eli jos ei (ja toivottavasti ei) itse veroon kosketa, niin enpä usko että nuo hinnat nousee kun korkeintaan hetkellisesti.

Sais sitä veroa nostaa ja myös tuonti rajoituksiin pitäisi hakea erityis lupa. Alkaa tällä tahdilla alkoholista tulemaan aikamoinen ongelma yhteiskuntaan. Toki se onkin jo mutta tulevaisuudessa vielä pahempi.

:offtopic: Mä en mitenkään halua dissata tätä threadia, mutta oluen hinnalla ei ole mitään käytännön väliä, jos ei dokaa ammatikseen. Siis jos vetää bisseä tyyliin kerran kuukaudessa 2-4 olutta, niin ei voisi vähempää kiinnostaa, säästääkö euron vai ei.

Mutta mikäli oluen hintaa nostetaan torjuaksemme "ammattijuoppoutta", niin joudutaan toisessa ääripäässä nostamaan myös Lasolin hintaa. Ja ammattiautoilijat kärsii.

Sais sitä veroa nostaa ja myös tuonti rajoituksiin pitäisi hakea erityis lupa. Alkaa tällä tahdilla alkoholista tulemaan aikamoinen ongelma yhteiskuntaan. Toki se onkin jo mutta tulevaisuudessa vielä pahempi.

Just joo ja niillä rajoituksillahan sitä estetään ihminen juomasta itsensä hengiltä. Ihan yhtä hyvin voisi sanoa, että jaetaan juopoille ilmaiset viinat ja mahdollisimman väkevinä, saavatpa ryypätä oikein sydämensä kyllyydestä. Jos nostetaan veroja ja mätkästään tuontirajat niin alkaa taas pontikankeitto kannattamaan ja saa lehdistä lukea kun se ja tämä sokeutui tai kuoli myrkkyviinan. Vitut se holhoaminen auta mitään eikä ketään. Aina joutuu maksajiksi ne jotka osaa käyttää edes suurinpiirtein oikein.

Tahaton emissio:
Olen opitimisti tässä asiassa, sillä miettikääpä oikeasti miten moni menee Cittariin juhannuksena sen halvan kaljakorin perässä ja ostaa muutkin ostoksensa samalla sieltä. Ihan yhtä hyvä sisäänvetotuote se kalja on vaikkei sitä monipakkauksissa myytäisikään. Ja onhan esim. Lidlillä ollut jo pitkään hyviä tarjouksia yksittäisistä tölkeistä.

Olen kanssasi samoilla linjoilla. Uskalsinpa vaan olla toiveikas, ettei viisas ja aina niin kaukokatseinen valtiovaltamme alkaisi väkisin käpälöidä tätäkin asiaa.

Timba79:Olit oikeassa, se vero tölkeistä poistuu ensivuoden alusta ja juomafirmat alkavat sitten ajaa ihan tosissaan sitä että kansa siirtyisi tölkkeihin. No itse ainakin en yhtään kaipaa pullo olutta.

Tai sitten kaupat eivät enää myy yksittäisiä pulloja. Lidlissäkin taisi olla jotain olutta, jota ei myyty yksittäin ollenkaan.

Timba79:Olit oikeassa, se vero tölkeistä poistuu ensivuoden alusta ja juomafirmat alkavat sitten ajaa ihan tosissaan sitä että kansa siirtyisi tölkkeihin. No itse ainakin en yhtään kaipaa pullo olutta.

Tuo homma sopii mulle erittäin hyvin. Mulla oli pari koria kaljaa juhannuksena mökillä, isällä je veljillä oli tölkkilaatikot. No pois lähtiessä oli kannettavana ne kohtuu painavat pullokorit ja sitten ne pari helvetin kevyttä laatikkoa joihin pakattiin tyhjät tölkit. Hakkasi kyllä 6-0 kätevyydessä se tölkkilaatikko perinteisen pullokorin. Eikä ainakaan mun suussa se kalja ole tölkissä yhtään huonompaa kuin pullossakaan ja ainahan sen voi halutessaan juoda tuopista.

Mulla oli pari koria kaljaa juhannuksena mökillä, isällä je veljillä oli tölkkilaatikot. No pois lähtiessä oli kannettavana ne kohtuu painavat pullokorit ja sitten ne pari helvetin kevyttä laatikkoa joihin pakattiin tyhjät tölkit. Hakkasi kyllä 6-0 kätevyydessä se tölkkilaatikko perinteisen pullokorin. Eikä ainakaan mun suussa se kalja ole tölkissä yhtään huonompaa kuin pullossakaan ja ainahan sen voi halutessaan juoda tuopista.

Komppaan tätä! Siististi pakattu tölkkipakki ei paina tyhjänä paljoa mitään, kärsii kankkusessakin kantaa moisen pois. :D Mitä makuun tulee, niin ihan samaa olutta se on, ja ainakin juhannuksen tienoilla halvempaa mitä pulloissa. :rock:

Olisko Tieteenkuvalehdessä joskus kerrottu, että tölkki itseasiassa kylmenee hitaammin kuin lasipullo, mutta pitää sen kylmyyden paljon pidempään.

Eikös se ole just päinvastoin. Alumiini johtaa paremmin lämpöä kuin lasi, eli jääkaapissa johtaa sen kaljan lämpömäärän tölkin kyljestä läpi ulos ja vastaavasti kun tölkki on lämpimässä niin lämpö siirtyy nopeammin tölkin sisälle.

:offtopic: Mä en mitenkään halua dissata tätä threadia, mutta oluen hinnalla ei ole mitään käytännön väliä, jos ei dokaa ammatikseen. Siis jos vetää bisseä tyyliin kerran kuukaudessa 2-4 olutta, niin ei voisi vähempää kiinnostaa, säästääkö euron vai ei.

Ja kuinkakohan monella tuo oluenjuominen on 2-4 olutta kerran kuussa? Suurkulutuksen rajakin on 24 olutta, ja kyllä vaikkapa parikymmentä pulloa olutta viikossa juovalla tuntuu jo nuo hintaerot kukkarossa. Ja ei, parikymmentä olutta/viikko EI ole ammatikseen dokaamista.

Ja vaikka ostaisikin harvemmin niin on silti mukavampi maksaa pientä hintaa. Itse ostan autoon bensaa ehkä 15-20 litraa kuussa (ajan ison osan matkoista pyörällä), ja silti vituttaa jos bensanhinta nousee vaikkapa 1,25e/l->1,40e/l vaikka ei se käytännössä kuukausimenoissa ole mitään.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom