BB Olli Kemppainen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ehkä fiksuinta olisi ostaa Ollilta nyt vain treeni- tai ravinto-ohjelma jos haluaa tukea kaveria ja siinähän sitä itsekin hyötyisi ja saisi samalla rahalle myös vastinetta. Vältyttäisiin tuolta "kerjäys" hommalta eikä tarvitse pelätä verotushässäköitä ja muita ja samalla nostattaisi Ollin valmennuskuvioita jopa pitkäaikaiseksi suhteeksi jos porukka diggaa ohjelmista.
Toki. Mutta voi myös vaan pysyä nykyisessä valmennussuhteessaan tai luottaa omaan kokemukseen ja antaa rahan lahjana pelkäämättä verotushässäköitä. Ei siinä ole mun mielestä sitten ollenkaan kyse mistään kerjäämisestä varsinkaan kun se tapahtuu ihan lahjoittajan omasta tahdosta. Jos mun äiti antaa mulle synttärilahjaksi satasen, niin en kyllä lokeroisi itseäni kerjäläiseksi.

Se on vähän eri asia, että antaako äitisi sinulle satasen synttärilahjaksi vai pyydätkö itse ihmisiä antamaan sinulle synttärilahjoja. Laittomista rahankeräyksistä on juttua esimerkiksi arpajaishallinnon sivuilla.

Itse suosittelisin tosiaan, että Kemppainen laittaisi pikaisesti myyntiin muutamia eri hintaisia "Amsterdam" hauispriorisaatio-ohjelmia.

Se on vähän eri asia, että antaako äitisi sinulle satasen synttärilahjaksi vai pyydätkö itse ihmisiä antamaan sinulle synttärilahjoja. Laittomista rahankeräyksistä on juttua esimerkiksi arpajaishallinnon sivuilla.

Itse suosittelisin tosiaan, että Kemppainen laittaisi pikaisesti myyntiin muutamia eri hintaisia "Amsterdam" hauispriorisaatio-ohjelmia.

Juuri tätä tarkoitin. Kyse kun on Suomesta ja julkisesti asiaa täällä puitu, niin ei tiedä ikinä mitä mikäkin tuo tullessaan niin parempi pelata varman päälle ja uskon ihan rehellisesti että enemmän jää käteen Ollille tuolla tavalla tehtynä kuin että jokainen heittää kympin pari kolehtiin. Ja sitten se tulo jääkin vain siihen yhteen kertaan.

"Armsterdam" -treeniohjelma käsien kasvuun!

Vastaan vielä kerran tähän ketjuun, kun asiaan olen joskus tutustunut toisessa yhteydessä.

antaa rahan lahjana pelkäämättä verotushässäköitä.

Joo, katsos kun sinä et ole niitä vero-/keräyshässäköitä selvittämässä. Ei ne viranomaiset raahaa sinne viittäkymmentä, sataa, viittäsataa tai tuhatta ihmistä kuunneltavaksi, että miksi lahjoitit ja maksoitko veron. Olli se joutuu niitä selvittelemään.

Ei siinä ole mun mielestä

Sun mielipide ei kiinnosta viranomaisia vitun vertaa.

Miten helvetissä voi olla näin hankalaa käsittää näin yksinkertainen asia? Rahankeräys yksityishenkilönä on laissa kielletty. Piste.

Lainaus vielä AndyS:n hyvästä linkistä:

Yleisö on henkilöjoukko, jossa olevia henkilöitä rahan kerääjä ei ole yksilöinyt ja joita rahan kerääjä ei yleensä itse henkilökohtaisesti tunne.

Rahankeräyksessä rahan kerääminen tapahtuu vetoamalla yleisöön eli pyytämällä rahalahjoituksia yleisöltä. Rahalahjoitusten pyytäminen voi tapahtua millä tahansa tavalla. Riittävää on, että yleisö ymmärtää että heiltä pyydetään rahaa lahjaksi. Vetoamisen ei tarvitse olla mitenkään käskevää tai aktiivista pyytämistä.

Ei ole verrattavissa mihinkään äidin synttärisataseen, eikä tarvitse mitenkään kerjätä, eikä pyytää.

Ja kyllä, Suomen lainsäädäntö on tältä osin perseestä, muutaman muun asian tavoin. Mutta näin se asia nyt vain täällä on.

Koittakaa nyt ymmärtää, että se on Olli, joka tässä voi kuseen joutua.

Edelleen Kotipohjan ehdotus jonkin sortin ohjelman myymisestä on tähän mennessä paras ehdotus asian suorittamiseksi.

Paskat kukaa mitää kysele. Joskus myin helvetisti usealle eri henkilöille csgo avaimia ku voitin tavaraa bettaamalla. Tais olla jokasessa teksti vaa että avaimia. Summat vaihteli kympeistä satasiin.

Eikös SKL voisi toimia tässä välikätenä. Lahjoitukset kannatusmaksuina sinne ja SKL tukee potentiaalisia PRO-karsijoita loppusyksyyn kisoihin, joista Olli tietysti potentiaalisin.

Tässä byrokratiaperkeleessä kun asumme, niin näiden kanssa saa olla aika helvetin tarkkana ja olisi todella harmi, jos Ollin kaltaiselle huipputyypille ongelmia jostain muutamasta sadasta eurosta tulisi.

Ehdottomasti mukana pikkusummalla, jos homma hoidetaan järkevästi.

Valmennuspaketin myynti ei sinänsä järkevää, koska siinä veroihin ja sivukuluihin hukkuu heti about puolet. Bodauksen kisamatka ei toki PT-palveluissa menne vähennyksiin, joten ihan normituloa tämäkin olisi, josta ihan normaaisti verot Olli joutuisi maksamaan.

EDIT: Ja totta tosiaan, Patreon, GoFundMe ja muut vastaavanlaiset rahankeräyssivut taitavat valitettavasti olla Suomessa kiellettyjä, ellei rahankeräyslupia ole hankittu. Toki siellä välillä näkee suomalaisiakin seassa, mutta se ei tee hommasta laillista.

Paskat kukaa mitää kysele. Joskus myin helvetisti usealle eri henkilöille csgo avaimia ku voitin tavaraa bettaamalla. Tais olla jokasessa teksti vaa että avaimia. Summat vaihteli kympeistä satasiin.

Saako kysyä minkälaisista summista puhutaan tässä csgo avaimien osalta? Suuruusluokka Ollin kohdalla olisi kuitenkin useita tuhansia euroja, ja siinä kohtaa valitettavasti verottajakin alkaa jo kiinnostua.

Treeniohjelman ostaminenhan olisi kyllä oikein hyvä keino tukea Ollia.

ARMSTERDAM - treeniohjelma käsivarsille, hinta 40 euroa kappale. Näitä kun Pakkikselta ja Ylikseltä kerääntyy ostamaan 60 henkilöä niin verojen jälkeen voisi jäädä reissurahat vielä käteen.

Saako kysyä minkälaisista summista puhutaan tässä csgo avaimien osalta? Suuruusluokka Ollin kohdalla olisi kuitenkin useita tuhansia euroja, ja siinä kohtaa valitettavasti verottajakin alkaa jo kiinnostua.

Treeniohjelman ostaminenhan olisi kyllä oikein hyvä keino tukea Ollia.

ARMSTERDAM - treeniohjelma käsivarsille, hinta 40 euroa kappale. Näitä kun Pakkikselta ja Ylikseltä kerääntyy ostamaan 60 henkilöä niin verojen jälkeen voisi jäädä reissurahat vielä käteen.

Tais niitä mennä lähemmäs 2000eurolla. Eikö toi ollin sponssaus nyt ollu tarkotuksena kustantaa tuo seuraava kisareissu mikä oli tonnin luokkaa vai luinko jotai väärin?

Tais niitä mennä lähemmäs 2000eurolla. Eikö toi ollin sponssaus nyt ollu tarkotuksena kustantaa tuo seuraava kisareissu mikä oli tonnin luokkaa vai luinko jotai väärin?

Joo, Ollin kisareissun sponssausta kyllä. Jotenkin vaan laskeskelin että maksais ehkä parisen tonnia jos Kemistä reissaa avustajan kanssa, lennot, hotellit muutamaksi yöksi, ruoat, muiden tulojen menetykset niiltä päiviltä ym.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, Ollin kisareissun sponssausta kyllä. Jotenkin vaan laskeskelin että maksais ehkä parisen tonnia jos Kemistä reissaa avustajan kanssa, lennot, hotellit muutamaksi yöksi, ruoat, muiden tulojen menetykset niiltä päiviltä ym.

Ja miten nyt katotaan tuota 5000/3 vuotta rahansiirtoja per hlö. Faijallekki lyhentäny velkaa 7500 paris vuodessa eikä oo kyselty mitään.

Ja miten nyt katotaan tuota 5000/3 vuotta rahansiirtoja per hlö. Faijallekki lyhentäny velkaa 7500 paris vuodessa eikä oo kyselty mitään.
Mitäs väliä nyt tälläkin taas on? Luuletko, että verottaja tutkii jokaisen suomalaisen kaikki tilisiirrot? Ethän sitäpaitsi ole tehnyt mitään lainvastaista, joten miksi olisi kyselty?

Mitäs väliä nyt tälläkin taas on? Luuletko, että verottaja tutkii jokaisen suomalaisen kaikki tilisiirrot? Ethän sitäpaitsi ole tehnyt mitään lainvastaista, joten miksi olisi kyselty?

Mistäs ne tietää mitä rahoja siirrellään? Eihän ne tossa ollinkaan tilanteessa tiedä yhtää mitää mikä meininki niin miks kyselis ni sillä vaan.

Joo, katsos kun sinä et ole niitä vero-/keräyshässäköitä selvittämässä. Ei ne viranomaiset raahaa sinne viittäkymmentä, sataa, viittäsataa tai tuhatta ihmistä kuunneltavaksi, että miksi lahjoitit ja maksoitko veron. Olli se joutuu niitä selvittelemään.

Sun mielipide ei kiinnosta viranomaisia vitun vertaa.

Miten helvetissä voi olla näin hankalaa käsittää näin yksinkertainen asia? Rahankeräys yksityishenkilönä on laissa kielletty. Piste.

Lainaus vielä AndyS:n hyvästä linkistä:

Ei ole verrattavissa mihinkään äidin synttärisataseen, eikä tarvitse mitenkään kerjätä, eikä pyytää.

Ja kyllä, Suomen lainsäädäntö on tältä osin perseestä, muutaman muun asian tavoin. Mutta näin se asia nyt vain täällä on.

Koittakaa nyt ymmärtää, että se on Olli, joka tässä voi kuseen joutua.

Edelleen Kotipohjan ehdotus jonkin sortin ohjelman myymisestä on tähän mennessä paras ehdotus asian suorittamiseksi.
Voi nyt taas. Jos sulla olisi luetun ymmärtäminen kunnossa, niin huomaisit että tossa "mun mielestä..." - lauseessa en ottanut kantaa juridiseen puoleen vaan siihen, miltä se näyttää noin niinkuin muille ihmisille.

Niin ja ps. Treeniohjelman ostaminen oli alunperin mun ehdotus, ei Pekan tai AndyS:n.

Eikös SKL voisi toimia tässä välikätenä. Lahjoitukset kannatusmaksuina sinne ja SKL tukee potentiaalisia PRO-karsijoita loppusyksyyn kisoihin, joista Olli tietysti potentiaalisin.

Tämäkään ei ole ihan näin yksinkertainen asia. Tähänkin tarvitaan rahankeräyslupa ja sitä ei Suomessa saa kuin johonkin yleishyödyllisiin yms. keräyksiin. Joissain poikkeustapauksissa voi saada luvan yksityishenkilön tukemiseen, mutta Olli ja kehonrakennuksen kisamatka ei varmaan täytä näitä kriteereitä. Pitäisi lienee olla raha-asiat melkolailla kuralla ja keräyksen lähinnä avustusta siihen, että ihminen pääsisi edes hieman jaloilleen ennen kuin tuo onnistuu.

Vastaavasti tuotteiden myynnissä sitten taas tulee vastaan ne mainitsemasi verot, joten se ei varmaan tulisi yhtään edullisemmaksi kuin myydä sitä hauispriorisaatiota itse.

Jos sulla olisi luetun ymmärtäminen kunnossa, niin huomaisit että tossa "mun mielestä..." - lauseessa en ottanut kantaa juridiseen puoleen vaan siihen, miltä se näyttää noin niinkuin muille ihmisille.

No sitten tulkitsin asian väärin. Alkuperäisestä kirjoituksestasi minulle tuli mielikuva, että vertaat yksityishenkilölle lahjoitettua rahaa äidin antamaan synttärisataseen. Näinhän se yksityisenä henkilönä näyttäytyykin, mutta lain edessä ei.

Niin ja ps. Treeniohjelman ostaminen oli alunperin mun ehdotus, ei Pekan tai AndyS:n.

Ok, no siitä sitten propsit sulle, koska minun mielestäni se on ainoa järkevä tapa tähän.

Mutta Suomessa vaan yksinkertaisesti tällainen toiminta on mahdottomuutta. En ymmärrä, miksi; mutta näin se vain on. Itse voisin kyllä myös lahjoittaa joihinkin proggiksiin rahaa, jos siitä hyvää sisältöä tulisi ja näen tämän lain lähinnä omaa rahankäyttöä rajoittavana lakina. Miksi en voi lahjoittaa omaa itse ansaitsemaani rahaa mihin itse haluan. Kirjoitukseni siis ei edusta minun omaa mielipidettäni, vaan Suomen valtion lakia.

Käsittääkseni myöskään ensi vuonna tuleva rahankeräyslain uudistus ei ole juurikaan tuomassa tähän mitään muutoksia. Ehkä lainsäätäjän olisi hyvä astua 2000-luvulle ja internetaikaan.

Nyt varmaan ylikselläkin porukka lakikirja kädessä kyttää että kaikki menee pykälien mukaan oikein tai tekevät jotain rikosilmoituksia rahankeräyksestä

Lähinnä tämä nyt tässä ensimmäisenä tuli mieleen, kun asiaan aloin kantaa ottamaan. Sen verran julkisessa paikassa kuitenkin keskusteltiin, että aina löytyy joku katellinen... Että toki omalla riskillä jokainen asiaa tekee, mutta asia on ainakin hyvä tiedostaa.

Viimeksi muokattu:
Lopettakaa nyt jo näistä veroista vinkuminen. Verottajalla on vitusti muutakin tekemistä kun kytätä jokaisen ihmisen jokaista tilille tullutta siirtoa. Jos joku tonni joskus vaikka verrattain harvinaisen verotarkastuksen yhteydessä nousisikin esille, niin mitä sitten? Maksaa siitä sitten verot ja thats it. Vasta sitten ollaan samassa tilanteessa kun jos nää olisi tullut ostetun treeniohjelman muodossa. Sä et saa lahjojen saamisesta sakkoja. Sä et ole tehnyt edes rikosta. Ymmärrättekö että se lahjoitus muuttuu korkeintaan tuloksi? Ja sulle jää siitä kaikki kuitenkin itsellesi verojen jälkeen. Kyse on niin pienestä summasta että vaikka se menisi verolle, ei sillä ole paskankaan väliä. Lopetetaanko jo.
Ollilta saa tilitiedot yyveenä jos haluat käydä antamassa hänelle lahjan.

Tämäkään ei ole ihan näin yksinkertainen asia. Tähänkin tarvitaan rahankeräyslupa ja sitä ei Suomessa saa kuin johonkin yleishyödyllisiin yms. keräyksiin. Joissain poikkeustapauksissa voi saada luvan yksityishenkilön tukemiseen, mutta Olli ja kehonrakennuksen kisamatka ei varmaan täytä näitä kriteereitä. Pitäisi lienee olla raha-asiat melkolailla kuralla ja keräyksen lähinnä avustusta siihen, että ihminen pääsisi edes hieman jaloilleen ennen kuin tuo onnistuu.

No sitten tulkitsin asian väärin. Alkuperäisestä kirjoituksestasi minulle tuli mielikuva, että vertaat yksityishenkilölle lahjoitettua rahaa äidin antamaan synttärisataseen. Näinhän se yksityisenä henkilönä näyttäytyykin, mutta lain edessä ei.

Ok, no siitä sitten propsit sulle, koska minun mielestäni se on ainoa järkevä tapa tähän.
Np. Vero- ja kauppaoikeutta opiskelleena olen jokseenkin perillä miten noi menee. Onhan tuo hauisohjelman ostaminen helpoin tapa tukea.

Yks tapa on, että Olli pitää youtubessa livestriimin ja jengi voi lahjottaa superchatin kautta. Siinä on hoidetaan verot ja muut valmiiksi. Toki siitä ei jää käteen kun joku 60-70%

Suositut

Back
Ylös Bottom