Ehkä tässä otettiin kantaa siihen palkkion suuruuteen vs. mainostuksen määrään. Ollilla on kuitenkin 5600 seuraajaa IG:ssä ja videoita katselee n. 6500 ihmistä keskimäärin. Kun joka videossa mainostat useampaan kertaan tuotetta ja jaat esimerkiksi 5-10 IG-kuvaa/storya viikossa, niin aika monta kymmentä tuhatta, jopa satoja tuhansia näyttökertaa tulee pelkästään viikossa. Niiden rahallinen arvo ei monesti vastaa lisäravinnefirmojen kanssa toimiessa heiltä saatua vastinetta.
Itselläni on esimerkiksi Instagramissa melkein yhtä paljon seuraajia kuin Ollilla ja olen hinnoitellut yhden Instagram-kuvan arvoksi n. 100-150e. Käytännössä kaikki firmat (eivät siis lisäravinnnefirmat) ovat maksaneet tämän ilomielin, joten periaatteessa yhden kuvan markkina-arvo voisi olla vielä tuotakin summaa suurempi.
Joten kyllä mä olisin lisäravinnefirmojen kanssa aika tarkkana, että mainostaja saa itse palkkion joka vastaa mainostuksen arvoa. En siis tiedä yhtään, että minkälainen sopimus Ollilla on FASTin kanssa ollut (eikä se meille kuulukaan), mutta tiedän useita tapauksia, joissa lisäravinnefirmat käyttävät aika härskisti hyväkseen monia kisaajia ja sellaiseksi tähtääviä. Niissä tapauksissa "palkkio", jonka lisäravinnefirma on mainostajalle antanut, on ollut hävyttömän pieni.