Olkapäihin vaihtoehtoisia liikkeitä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt kun faqukin on telakalla niin antakaas hyviä ehdotuksia vaihtoehtoisiksi olkapääliiikkeiksi. Pääpaino pitäisi olla takaolkapäille.

Tähän mennessä olkapäätreeninä olen vääntänyt lähinnä vipareita sivulle, mutta ongelmana on saada tuntumaa kun salilla ei oikein ole tarpeeksi pieniä hantteleita (kyllä vaan, kynis kun olen). Kutosilla toistot on epäpuhtaita ja uupuu kuuden kohdalla ennenkuin polte alkaa olkapäässä. Vitosen hantteleilla toimii paremmin kun pystyy vetämään 10-12 sarjaa mutta kun niitä ei ole.

On kokeiltu myös pystypunnerrusta käsipainoilla mutta ei tunnu oikein toimivan, ja lisäksi pystysoutua mutta se aktivoi aivan liikaa hauiksia kun on vetävä liike.

Ehdotuksia otetaan vastaan.. Kaksijakoisella ohjelmalla treenaan ja olkapäät on samassa rinnan ja ojentajien kanssa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyvä takaolkapääliike. Yleensä takaolkapäät saa aktivoitua kaikilla tuontapaisilla liikkeillä, eli myötäotteella ja pitäisi aina vetää tuollain korkealle.

On kyllä aika hankala keksiä liikkeitä, jos parhaat olkapääliikkeet on jo kokeiltu.

mun mielestä punnerrus niskan takaa on hyvä tosin se ei sovi kaikille, myös vipunostot sivulle on hyvä liike

Yksinkertaisesti vipunosto taljassa käsi kerrallaan vartalo n. 90 asteen kulmassa toimii mulla hyvin ja aika kova polte juuri takaolkapäissä on.

Ehdottomasti vaikka kuinka huonolta tuntuisi( en kyllä ymmärrä miksi?) :rolleyes: niin otat jonkun punnerrus liikkeen mukaan olkapäille vaikka käsipainoilla , jos tanko tuntuu huonolta.
Se on ainoa liike millä voit saada raakaa massaa lisää edellyttäen sitä että sitä myös haluat?
Pidä vipunostot toki treeneissä mukana ne ovat korvaamaton liike pysty punnerruksen ohella!

Kiitoksia vaan vinkeistä, täytyy kokeilla ainakin tuota sovellettua kulmasoutua ja pitää viparit sekä pystypunnerrus ohjelmassa. Pystypunnerrus kyllä toimii, mutta siinäkin vaan ongelmana on se että jos yhtään yrittää kasvattaa painoja niin tuntuma katoaa heti. Kaipa ne olkapäät vaan vaatii pienet painot..

Pystypunnerruksesta vielä, mitä tapaa suositte; käsipainoilla, military press tyyliin rinnalta, vai esim smithissä pään takaa?

Zone-sarja -42%
Viparit sivulle on kyllä niin hyvä liike, että kannattaisi itse sijoittaa niihin viiden kilon käsipainoihin. Minusta tuon painoisia puntteja myydään Anttilassakin. Sulla ei toimi pystypunnerrus...outoa. Kokeile nyt kuitenkin vielä eri oteleveydellä ja pienillä painoilla.

letalis sanoi:
Pystypunnerruksesta vielä, mitä tapaa suositte; käsipainoilla, military press tyyliin rinnalta, vai esim smithissä pään takaa?

Minä en ainakaan suosittele kenellekään tekemään pystypunnerrusta niskan takaa, saati sitten vielä smithillä...hajottaa olkapäät todella helposti. Käsipainoilla teet silleen kun liikerata tuntuu luonnolliselta, mutta älä laita painoja yläasennossa yhteen vaan pidä ne reilusti erillään, tälleen tehtynä on tuntuma paljon parempi. Ja tee ne viparit ensin ja sitten vasta pystypunnerrusta.

letalis sanoi:

Käsipainoilla liikerata ei ole pakotettu, joka säästää olkapäitä todella paljon. Jossain laitteessa tai smithissä(eteen tai niskan taakse) liikeradalla yleensä rikkoo vaan olkapäät. Ja käsipainopystypunnerruksessa ei sitten viedä painoja ylhäällä yhteen, tuntuma olkapäissä on loistava.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
letalis sanoi:

Itse olen tehnyt pystypunnerrukset Z-tangolla. Tangosta kapea ote eli silleen, että tangon ollessa rinnalla (ala-asennossa) on pikku rillit peukaloita korkeammalla. Ranteet eivät ole siis suorassa vaan rannekulma on "luonnollisempi".
Istualtaan selkä tuettuna, että jotta saadaan olkapäät hyvin eristettyä.

Ehkä vaikeasti selitetty, mutta hyvä tapa tehdä tuo liike mielestäni. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom