Olkapäihin lisää voimaa!!!!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
nyt kun tämä meni taas tähän,että mitä missäkin kirjasessa sanotaan,niin muistutan TAAS yhdestä asiasta:opetelkaa kuuntelemaan oman kropan singnaaleja ja treenatkaa sen mukaan,jos iso jorma käskee salilla tehä sitä ja tätä,vaikka pahalta tuntuu niin metsässä olette!

teetkö MKM itse jonkin liikeen niin kuin niissä sinun taikakirjoissa sanotaan vaikka se tuntuisi pahalta lihaksessa?

RRKalle sanoi:
Etkö sä jossain maininnu että sun penkkitulos on 50kg?
meinaatko että teet 40 kilolla silti sarjaa niskantakaa?

Ei vittuiluna vaan että jos näin on, etkä tiedä mistä epätasapaino johtuu niin sitä voisi varmaan täällä pohtia.

Joo, Smith koneessa on tangossa keltaiset 15kgn leokot molemmissa päissä, otan sillä 6 toistoa ilman pomppua. Penkissä on samat painot, mutta eikö se Smith koneen tanko ole kevennetty? Toi 40kg on ihan maksimi, joten yleensä käytän kymmenen kilon painoja.

Metalviking sanoi:
Epäselvää on, mitä MKM tuolla postauksella nyt oikein haki tuohon kommenttiini? Kerroin vain omia kokemuksia..

En oikein mitään hakenut, kunhan punnerruksen poistovuosijuttu herätti minussa tarkennustarvetta edelliseen postiini ja ennen kaikkea olin siinä vaiheessa dejavumuistanut vakiintuneita lisärepliikkejäni aiemmista saman aiheen keskusteluista :) .

zztop sanoi:
nyt kun tämä meni taas tähän,että mitä missäkin kirjasessa sanotaan,niin muistutan TAAS yhdestä asiasta:opetelkaa kuuntelemaan oman kropan singnaaleja ja treenatkaa sen mukaan,jos iso jorma käskee salilla tehä sitä ja tätä,vaikka pahalta tuntuu niin metsässä olette!

teetkö MKM itse jonkin liikeen niin kuin niissä sinun taikakirjoissa sanotaan vaikka se tuntuisi pahalta lihaksessa?

En varsinaisesti kutsuisi kirjojani taikakirjoiksi, mutta kylläkin tieteellisesti perustelluiksi (anatomia, tuhansien treenaajien seuranta jne.) ja ammattilaisurheilijoiden käyttämiksi. Enemmän niitä uskon kun salien ja nettikeskustelupalstojen iso jormien vain omiin kokemuksiin perustuvia ohjeita. Omaa kehoa tulee toki kuunnella ja liki kahdenkymmenen treenivuoden aikana olen siitä paljon oppinut, mutta mikä pätee omassa kehossani ei välttämättä päde muiden kehoissa. Siksi käytän usein suositusteni lähteenä mieluummin tuhansien ihmisten seurannasta havaittua. Kokemukseni mukaan kirjojeni suoritustavat tuntuvat hyvältä lihaksissani. Kirjoissani kyllä kerrotaan reunaehtojakin, joiden vallitessa jotain liikettä ei pidä tehdä tietyllä tavalla. Esim. jollakulla voi olla olkavamma, joka ärtyy rinnallelaskemisesta ja jollakulla epäsuotuisa hartiarakenne niskantakaatreeniin. He vältelkööt, mutta muut tehkööt. Monien kannattaisi myös alkaa venytellä. Kun hartiat ovat sahapukkimoodissa, niin alaslaskun venytys saattaa aiheuttaa kipua, joka tulkitaan vaaralliseksi vaikka se onkin vaan jäykkyydestä johtuvaa epämukavuutta. Mutta kaiken kaikkiaan, lukekaa kirjoja ja kuunnelkaa kehoanne :thumbs: !

Bodaaja sanoi:
Joo, Smith koneessa on tangossa keltaiset 15kgn leokot molemmissa päissä, otan sillä 6 toistoa ilman pomppua. Penkissä on samat painot, mutta eikö se Smith koneen tanko ole kevennetty? Toi 40kg on ihan maksimi, joten yleensä käytän kymmenen kilon painoja.

En tiedä mitä tanko painaa teidän koneessa, mutta ei smithissä mitään erillistä kevennystä ole, se on vaan joillekin helpompi nostaa kun ei tarvii tasapainoilla.

Millasella ohjelmalla teet nyt kokonaisuudessaan, vai onko se jo jossain ylhäällä. Perusta vaikka tredi tosta aiheesta, onhan tossa selkeä epäsuhta jos penkistä painaa vaan sen minkä niskan takaa. Itelläni niskan takaa tulokset on joku 60% penkin tuloksista, eli melkein puolet vähempi.

Isoarska83 sanoi:
Paljon porukalla toi pystypunnerrus on jäljessä esim. penkkiä?
2005 keväällä 4-jakoisessa, kun olkapää oli paremmassa kunnossa tein pystypunnerrusta kässäreillä 5-6 x 38,5kg ja tasapenkki kässäreillä oli samat 5-6 toistoa 41kglla. Että näin. Rinta on kuin 6-vuotiaalla pikkutytöllä. :wall:

Ronn Moss sanoi:
2005 keväällä 4-jakoisessa, kun olkapää oli paremmassa kunnossa tein pystypunnerrusta kässäreillä 5-6 x 38,5kg ja tasapenkki kässäreillä oli samat 5-6 toistoa 41kglla. Että näin. Rinta on kuin 6-vuotiaalla pikkutytöllä. :wall:
Niin ja olkapääsi ovat yhtä isot, kuin natun joka on treenannut vähän päälle 20 vuotta.. :rolleyes: :eek:

Halmeen tyylinäyte:

bscap0001.jpg

bscap0002.jpg

bscap0003.jpg

bscap0004.jpg

bscap0005.jpg

bscap0006.jpg

bscap0007.jpg

bscap0008.jpg

Heh, niskan takaa vain reilusti. Hyvä liike se on, mutta ei sovellu kaikille. Minulla olkapäät on siinä mielessä ongelma, että en oikein saa sovitettua niitä kolmijakoiseeni. Kai pitää vaihtaa nelijakoiseen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
RRKalle sanoi:
Ei yhtään huonon näköinen toi Halmeen suoritus tossa. itse jättäisin vielä 5cm ylemmäs tangon.

Kirjassaan sanoo että toi niskantakaa punnerrus kattaa koko olkapään onko näin?

Jos on vähän geenajä olkapään pyöreyteen, uskon että niskantakaapunnerruksilla ja souduilla saa täydellisen pyöreät olkapäät. Itse tarvitsen kyllä eristäviä liikkeitä muille kuin etulohkolle, enkä niskan takaa edes voi tehdä. Mutta paremmin ottaa koko olkaan kuin edestä. Sanoisin että yhdistelmä niskantakaapunnerrus ja viparit kulmassa on hyvä kelle vaan.

Pystypunnerrus takaa varmaan olisi parempi liike olkapäille kokonaisuudessaan, en vain itsekään sitä pysty tekemään jos meinaan olkapääni pitää kunnossa.

Minulla sattuu olkapäihin NTP tuolla Halmeen leveydellä. Sen takia otan tosiaan etusormet karhennuksen reunoissa, korvien tasolle tai hieman alemmas ja hartiat kasvaa...

toolate sanoi:
Onhan noita muitakin vaihtoehtoja.
No on toki, mutta nuo on varmaan parhaiksi todetut ja toimivimmat. (Eikä lähdetä nyt mihinkään DC:n "clusterblasterlateralraise" -häröilyihin). ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom