Olkapäihin lisää voimaa!!!!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Meikän heitto on, että niskan takaa tehtynä liike olisi kokonaisvaltaisampi(?) Eteen tehtäessä luulisi olkapään etulohkolle tulevan eniten rasitusta. Taakse tehtynä mulla ainakin tunne, että koko hartianseudulla tuntuu.
Eteen en voi kyllä kauheasti tehdäkään.

Niskan takaa punnertaessa ei tarvitse laskea kovin alas. Eteen tehtäessä pystyy laskemaan alas. Sen voi koettaa ihan vaik pelkällä tangolla: eteen pystyy laskemaan "luonnollisesti", kun taas jos taakse laskee kovin alas, tulee heti epämiellyttävä tunne olkapäihin.

Varmasti tuo niskan taakse-punnerrus omaa "hartianrikkojan" maineen, mutta lienee ajalta, jolloin kaikki laski tangon todella alas (ja vitusti rautaa). Esim. jos joku tosi-tavis vääntää ko. liikettä salilla, niin ainahan ne laskee lähes alas automaattisesti ja sit kipeytyy paikat..

Nää on nyt sit meikän mielipiteitä, ei absoluuttisia totuuksia.

Metalviking sanoi:
Meikän heitto on, että niskan takaa tehtynä liike olisi kokonaisvaltaisampi(?) Eteen tehtäessä luulisi olkapään etulohkolle tulevan eniten rasitusta. Taakse tehtynä mulla ainakin tunne, että koko hartianseudulla tuntuu.
Eteen en voi kyllä kauheasti tehdäkään.

Niskan takaa punnertaessa ei tarvitse laskea kovin alas. Eteen tehtäessä pystyy laskemaan alas. Sen voi koettaa ihan vaik pelkällä tangolla: eteen pystyy laskemaan "luonnollisesti", kun taas jos taakse laskee kovin alas, tulee heti epämiellyttävä tunne olkapäihin.

Varmasti tuo niskan taakse-punnerrus omaa "hartianrikkojan" maineen, mutta lienee ajalta, jolloin kaikki laski tangon todella alas (ja vitusti rautaa). Esim. jos joku tosi-tavis vääntää ko. liikettä salilla, niin ainahan ne laskee lähes alas automaattisesti ja sit kipeytyy paikat..

Nää on nyt sit meikän mielipiteitä, ei absoluuttisia totuuksia.

Ainakin ite lasken sen tangon suunnilleen korvien kohalle, ei se riko mitään jos tekee oikein:D

Niskan taakse lasken itse about takaraivon/korvien yläosa-osastolle.
Itse teen liikkeen vielä SEISTEN, eli vaikeusastetta (ei jaloilla "vauhtia"), lähinnä "toiminnallisuuden" vuoksi, en niinkään bodatakseni.

Metalviking sanoi:
Niskan taakse lasken itse about takaraivon/korvien yläosa-osastolle.
Itse teen liikkeen vielä SEISTEN, eli vaikeusastetta (ei jaloilla "vauhtia"), lähinnä "toiminnallisuuden" vuoksi, en niinkään bodatakseni.

Mä teen myös seisten ja korvien yläosaan tangon lasken, tällä hetkellä painoa 40kg siis teen liikkeen aina niskantakaa ilman mitään hyppimisiä vaan prässään tangon ylös.

Juu, sama homma, hitaasti ja tuskallisesti vaan ilman hyppelyitä. Sarjapainot vain jotain 70kg, ku ei uskalla korotella ihan joka treeniin (hartia paukkuu..). Rintatreeni kyllä syö paukkuja, mutta lämmittää samalla hartiat.

Metalviking sanoi:
Juu, sama homma, hitaasti ja tuskallisesti vaan ilman hyppelyitä. Sarjapainot vain jotain 70kg, ku ei uskalla korotella ihan joka treeniin (hartia paukkuu..). Rintatreeni kyllä syö paukkuja, mutta lämmittää samalla hartiat.

Mulla on rinta samana päivänä ja sen kyllä huomaa, mutta kyllä mä aina painan vaan täysillä vaikka ois kuinka tulessa. Eikä tossa niskantakaa punnerruksessa oo koskaan niin suuria rautoja kuin vastaavasti edessä.

Samaa mieltä..tosin onhan näitä ukkoja, joilla on aivan sairaat painot niskan takaa punnerruksessa. Niillä on VOIMAA. Ja hartiat paskana(?!). Olen tottunut treenaamaan rinnan ja olkapäät samassa ja varsinkin näillä voluumeilla se on ihan fiksuakin.

Metalviking sanoi:
Samaa mieltä..tosin onhan näitä ukkoja, joilla on aivan sairaat painot niskan takaa punnerruksessa. Niillä on VOIMAA. Ja hartiat paskana(?!). Olen tottunut treenaamaan rinnan ja olkapäät samassa ja varsinkin näillä voluumeilla se on ihan fiksuakin.

Nii, ei välttämättä paskana, mutta kovilla kuitenkin. Onhan ne ihan eri kaliiberia kun tavallisten salillla kävijöiden painot. Kyllä niillä varmaan tekniikkaakin löytyy, ja jos muista oikein niin eräs voimamies olikohan Gerrit Badenhorst on pukannut niskantakaa 200kg...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Taas tämä ikuisuusaihe tangon laskemistasosta pystypunnerruksissa :wanha: . Painonnostajat ovat sata vuotta laskeneet tangon rinnalle, ammattivoimavalmentajien katalogit kehottavat niin tekemään eikä useimmilla fysiologeillakaan ole mitään sitä vastaan, joten kyllä me normaalirakenteiset ja terveolkaiset pakkislaiset voimme huoleti niin tehdä.

Ei tässä mitään epäselvyyttä ole. Pystypunnerrusta on kahdenlaista: eteen ja taakse. Jokainen voi laskea vaikka perseen tasolle, jos tuntuu hyvältä.
Taakse laskiessa en itse viitsi laskea kovin alas -hartiat ei tykkää ja eteen laskiessa alaslaskeminen tuntuu luonnolliselta.

Painonnostajat pitelevät tankoa etupuolella ja punnerrus poistui jotain 30+ v.(?) sitten..:)

Metalviking sanoi:
Ei tässä mitään epäselvyyttä ole. Pystypunnerrusta on kahdenlaista: eteen ja taakse. Jokainen voi laskea vaikka perseen tasolle, jos tuntuu hyvältä.
Taakse laskiessa en itse viitsi laskea kovin alas -hartiat ei tykkää ja eteen laskiessa alaslaskeminen tuntuu luonnolliselta.

Painonnostajat pitelevät tankoa etupuolella ja punnerrus poistui jotain 30+ v.(?) sitten..:)

Se oli vaan joku kokeilu, mutta noin olen kuullut en tiedä onko 100%:)

Kyllä ne painonnostajat yhä rinnalta työntävät ja viimeksi kun harjoittelua seurasin, niin rinnalta punnersivatkin. Eikä niillä ennen vuotta 1972:kaan suurempia ongelmia olkiensa kanssa ollut. Eliittipainonnostajia ja -voimanostajia huoltaneet tohtorit ovat todenneet painonnostajien olat terveemmiksi. Mitä niskantakaaliikkeisiin tulee, esim. NFL-joukkueiden voimavalmennuskonsultti Dr. Lambrinides tiedekatsannossaan toteaa niiden olevan monille ihan okei.

MKM sanoi:
Kyllä ne painonnostajat yhä rinnalta työntävät ja viimeksi kun harjoittelua seurasin, niin rinnalta punnersivatkin. Eikä niillä ennen vuotta 1972:kaan suurempia ongelmia olkiensa kanssa ollut. Eliittipainonnostajia ja -voimanostajia huoltaneet tohtorit ovat todenneet painonnostajien olat terveemmiksi. Mitä niskantakaaliikkeisiin tulee, esim. NFL-joukkueiden voimavalmennuskonsultti Dr. Lambrinides tiedekatsannossaan toteaa niiden olevan monille ihan okei.

Totta! Tässä näemme, että voi nostaa maksimiraudoilla hirveitä pystypunnerruksia itseään jumiinsaaamatta, kun tekniikka on kunnossa!

Miltä leveydeltä otatte muuten pystypunnerrusta?

Itse olen jo monta kuukautta treenannut pelkästään niskantakaapunnerrusta etusormet karhennuksen reunoilla ja vaikka näin kapea ote ottaakin enemmän ojentajiin niin pystyn laskemaan korvien alapuolellekin eikä tunnu olkapäissä ollenkaan pahalta.
Sarjapainot tällä hetkellä 55kg vapaallatangolla seisaaltaan

Bodaaja sanoi:
Mä teen myös seisten ja korvien yläosaan tangon lasken, tällä hetkellä painoa 40kg siis teen liikkeen aina niskantakaa ilman mitään hyppimisiä vaan prässään tangon ylös.

Etkö sä jossain maininnu että sun penkkitulos on 50kg?
meinaatko että teet 40 kilolla silti sarjaa niskantakaa?

Ei vittuiluna vaan että jos näin on, etkä tiedä mistä epätasapaino johtuu niin sitä voisi varmaan täällä pohtia.

Boxer-83 sanoi:
Miltä leveydeltä otatte muuten pystypunnerrusta?

Itse olen jo monta kuukautta treenannut pelkästään niskantakaapunnerrusta etusormet karhennuksen reunoilla ja vaikka näin kapea ote ottaakin enemmän ojentajiin niin pystyn laskemaan korvien alapuolellekin eikä tunnu olkapäissä ollenkaan pahalta.
Sarjapainot tällä hetkellä 55kg vapaallatangolla seisaaltaan

Otan aina maksimissaan pikkurillit merkeissä. Leveä ote ei ainakaan itselleni sovi.

Joo varmasti painonnostajat treenaa pystypunerrusta, ei se tässä liene kellekään epäselvää. Niskan takaa tehtynä pystypunnerrus varmasti myös monille ok, myös minulle ;)
Epäselvää on, mitä MKM tuolla postauksella nyt oikein haki tuohon kommenttiini? Kerroin vain omia kokemuksia..

Paljon porukalla toi pystypunnerrus on jäljessä esim. penkkiä? Kieliikö itellä siis 95kg penkki ja pystypunnerrus 5x5x50kg huonoista olkapäistä? Smithissä teen tangolliset ja kässäreillä välillä + viparit sivuille ja taakse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom