Olkapäihin lisää voimaa!!!!

Kertokaas expertit, että miten sais olkapäihin lisää voimaa. Penkki kulkee eli tisseissä on voimaa, mutta noihin perkeleen olkapäihin tarttis tehrä jotain. Olkapäät on mulla sellanen ongelmakohta et lisää voimaa ja äkkiä!!!!

:hyper:

no itse ainakin noita olkapäitä treenaan pystypenkillä ettätaljassa kapealla otteella. sääntönä olisi se että muistaa että vedät ne painot ikäänkuin kyynärpäillä ylös, jos tajuat mitä meinaan. taljassa saat kummiskin enemmän voimaa olkiin kuin pystypenkistä, ainakin luulisin niin...:kuola:

Paljon pystypunnerrusta tangolla istuen/seisten. Ja paljon vipunostoja sivuille ja taakse, ja jos alkaa pystypunnerrus tangolla tökkii tee sitä välillä käsipainoilla.
Ja kannattaa tehä olkapäät eri päivänä kun rinta niin ei se penkki väsytä taustalla kun teet pystypunnerrusta

4jakosella ohjelmalla se toimis esim näin

MA: Rinta, hauis
TI: Jalat
Ke: Lepo
To: Selkä
Pe: Olkapäät, ojentajat
Viikon loppu lepoa

ai niin, unohdin sanoa, että taljasta kun vedät, niin vedä kyynärpäät kunnolla kattoon että tanko ja nyrkit osuu kaulaa. voit ehkä jos haluat niin vaikka pitää niitä siellä sekunnin tai parin jos siltä tuntuu. ja sit kun painot loppuu, niin kannattaa alkaa tekemään settiä hauistangolla, eiköhan tuokin yli sata kiloo kestä...:piis:

Ei siinä varmaan muu auta kuin tahkoa pystypunnerrusta tangolla ja käsipainoilla. Välillä pystymmällä kulmalla ja välillä taas loivemmalla.

Kokeileppa pystypunnerrusta tangolla,istuen +Miken 2*6. Toimi itelläni ihan loistavasti,lasket tangon aina noin leuan-nenän korkeudelle ja ylhäällä et ojenna käsiä täysin suoraks ni säilyy tuntuma kokoaja:)

Mulla on olkapäille pääliikkenä niskantakaa seisaalteen Smith-koneessa punnerrus. Tuntuu hyvin menevän sinne minne pitääkin, sitä vedetään monta sarjaa, ja sitten vipareita kässäreillä ym. muut "pikkuliikkeet" Toisena pääliikkenä on pystyp. kässäreillä penkillä istuen.

tapsaboy sanoi:
no itse ainakin noita olkapäitä treenaan pystypenkillä ettätaljassa kapealla otteella. sääntönä olisi se että muistaa että vedät ne painot ikäänkuin kyynärpäillä ylös, jos tajuat mitä meinaan. taljassa saat kummiskin enemmän voimaa olkiin kuin pystypenkistä, ainakin luulisin niin...:kuola:

Mitä vittua tämä oikein tarkoittaa? Puhutko pystysoudusta vai mistä? Taljassa pystysoudulla ei kyllä saa ruutia ernestikään. On kyllä ehdottomasti epäselkein ja harhaanjohtavin vastaus aikoihin.

Seisoen ja istuen tangolla pystypunnerrus, ei smith. 5*5 vakipainolla on kova sana. Eli 5 sarjaa 5 toistoa, kaikissa sama paino, kaikki menee ite. Aluksi hiukan liian kevyet painot ja joka viikko 2.5 kiloa lissää. Siihen päälle pystysoutua ja vipareita. Vähemmän on enemmän.

Kannattaisiko pystypunnerruksessa jättää kädet ojentamatta täysin suoriksi?

-Marchi- sanoi:

Mä jätän aina pikkasen vajaaksi, niin pysyy se jännitys päällä kokoajan.

-Marchi- sanoi:

en ainakaan itse laske tankoa leukaa/nenää alemmas,joskus laskin ja suuremmilla painoilla alkoi olat vaivaamaan,tämän jälkeen aloin tekemään liikkeen vain nenä/leuka korkeudelle niin vaivat katosi kokonaan,kyllä taidan työntää kädet ihan niin ylös kuin menee...

Mä teen pystypunnerruksen useimmiten käsipainoilla ja siten, että en ojenna käsiä ihan suoraksi enkä laske myöskään ihan alas, näin pysyy mielestäni paremmin paine oikeassa paikassa ja voi vetää isommilla romuilla. Toisen sarjan teen yleensä kevyemmillä painoilla ja puhtaammin joissa ojennan kädet suoriksi asti ja tiputan hieman alemmas myös.

Otan mallia parilta paikalliselta pystypunnertajalta (voimailijoita kumpainenkin) niin tangolla kun otetaan, niin lasketaan tanko ylärintaan asti ja siitä ylös. Pää on takakenossa siinä työntövaiheessa ja normaalisti kun tanko on ylhäällä.
Eikös tuo ole normaali liike ihmiselle ja täten fiksu olkapäille?

itse ainakin ja niin moni muukin on vuosien varrella älynnyt että,ei todellakaan ole hyväksi punnertaa niin alhaalta kuin lähtee..se ei edes lähde silloin olkapäästä se voima,kokeile huvikses tehdä vaikka 5 toistoa rinnalta ja 5 toistoa leualta,huomaat eron ja tunteen lihaksessa.;)

ja kun olkavaivat alkaa,niin se sitten vaikuttaa ihan jokaiseen treeniin,katselkaapa kehoilufilmejä,ei kukaan laske kovia sarjapainoja rinnalle..

Itsekin tarviis lisää voimaa olkapäihin, mutta oikea etuolkapää vihoittele helposti.
Matalala voluumilla harjoitellessa, tuo ongelma on lievittynyt. Oma resepti tällä hetkellä on treenata olkapäät 2 kertaa kierron aikana:
Eka treenissä niskan takaa punnerus, esim. 2x6 (lisää rautaa joka kerta).
Toka treenissä vaikka pystysoutu v-kahvalla, josta roikkuu ketjulla levypaino, 1 x 12 ja lisäksi vaikka takaolkapäitä tai jotain.

Alla rinta treeni. Niskan taakse lasken tangon vain takaraivon kohdalle/korvien yläpuolelle, ettei väänny paikat ja jännitys lihaksessa säilyy. Näin saanen ehkäpä kaikki olkapään lohkot mukaan.

Jos treenaan koko kropan, vois ajatella tehtävän jotain rinnalle veto/punnerrus-hybridiä.

zztop sanoi:
itse ainakin ja niin moni muukin on vuosien varrella älynnyt että,ei todellakaan ole hyväksi punnertaa niin alhaalta kuin lähtee..se ei edes lähde silloin olkapäästä se voima,kokeile huvikses tehdä vaikka 5 toistoa rinnalta ja 5 toistoa leualta,huomaat eron ja tunteen lihaksessa.;)
Mutta olisiko pystypunnerrus rinnalta kokonaisvaltaisempi liike?
IMO niskantakaa punnertaminen se olkapäät ennemmin rikkoo, kuin hallitusti rinnalta saakka otetut pystypunnerrukset. Tietoa ei ole, mutua vain.

Back
Ylös Bottom