Olkapäävammaiselle alakropan treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tootsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
Naispuoleisen kaverin puolesta kyselen, pidän tämän tiiviinä kun näpytän puhelimella.

Eli kaverilla olkapäät paskana, ei pysty roikottamaan itseään tai painoja käsien varassa, ei taivu edes kyykyssä pitämään tankoa. Soudut & peckdekit jne. ei onnistu. Ei tästä sen enempää, asia fyssarin hoidossa.

Salille jos kuitenkin pitäisi päästä, niin ainoa vaihtoehto on treenata jalkoja, alaselkää ja vatsaa rajoitetuilla liikkeillä, tyyliin:

Etureidet: prässi kapealla, hack-kyykky, pistoolikyykkyvariaatiot, reiden ojennukset

Takareidet/pakarat: prässi leveällä, lantionnostot tangolla/laitteella, reiden koukistukset istuen ja maaten

Alaselkä: Selän ojennukset

Pohkeet: Pohjenousut istuen ja maaten

Vatsat: about 10 eri liikettä kiertäen ja suoraan, eli helpoin osuus

Voiko tulla ongelmia lihasepätasapainon kanssa kun alakroppaa treenataan ja yläkroppaa ei? Minkähänlaista jakoa kannattaa tehdä jos 3x viikkoon treenaa? 2x viikkoon niin 1 jakoinen tietysti että tulee frekvenssiä. Unohtuiko oleellisia liikkeitä liikevalikoimasta? Muuta mitä ottaa huomioon?

Ei kai se olkapää ikuisesti ole paskana?
Ei tiedetä. Ja siihen saakka tätä alakropan treeniä jos/kunnes tulee kuntoon, milloin se ikinä onkaan.

Kuten sanoin, ei siitä olkapäävammasta sen enempää.

mä voin näin oman kokemuksen pohjalta sanoa juttuja mitä olen itse käyttänyt ja mitkä on toiminu sillon ku itellä on ollu yläkroppa poissa pelistä. Olkapäiden lisäksi oikutelleet ranteet. Nämä siis mainitsemiesi liikkeiden lisäksi.

yhden jalan variaatiot: askelkyykkykävely, kompassikyykyt, bulgarialainen kyykky, boxille nousu yhdellä jalalla. Kenties omalla painolla tai vaikka painoliiveillä jos painojen pito käsissä ei onnistu.

silta yhdellä jalalla.

yhden jalan mave jalka lähes suorana. Tämän olen tehnyt ennemminkin voimistelullisin tavoittein hakien tasapainoista ja linjakasta lantion asentoa. Ei sekää jumppa hukkaan mene vaikkei nyt olekaan mikään maksimaalinen kasvuärsyke takareidelle

vyökyykky voisi olla kyykylle asiallinen korvike, jos sellaiseen laitteseen vaan on mahdollisuus. Ei tuo painetta olkapäille.

View: https://www.youtube.com/watch?v=zJUGCbnqYkM

vyökyykky voisi olla kyykylle asiallinen korvike, jos sellaiseen laitteseen vaan on mahdollisuus. Ei tuo painetta olkapäille.

View: https://www.youtube.com/watch?v=zJUGCbnqYkM

Eikä selälle, minkä voi katsoa olevan sekä hyvä että huono asia. Vyökyykkylaite on hyvä, mutta samantapaisen liikkeen pystyy virittelemään jos saa tangon toisen pään semmoseen niveleen kiinni mitä telineissä joskus on, kun vaikka soutuliikettä tehdään tanko jalkojen välissä pitkittäin. Pois tuhmat vitsit tästä. Tangon moemmille puolille tukevat korokkeet, ja dippivyöstä ketju tankoon. Voi vaatia avustajan, tai lisää kekseliäisyyttä. Joskus oon nähnyt tuollaista tehtävän.

Lantionnosto, ja ehkä zombie etukyykky. Kehonpainon liikkeistä shrimp, kasakki, & sissy kyykky. Jos pistoolit menee, ni noi vois olla ihan realistisia. Shrimp kyykyssä riittää jopa vaikeusaste varsin pitkälle.

Suositut

Back
Ylös Bottom