Olkapäävaivasta kärsineet...Aaasentoo!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
joku tossa jo suositteli, OMT setä se oli se millä meikäläisen vaivat lähti paranemaan, maksaa vähän mutta pikkuraha jos auttaa. OMT+hieronta+puntti ja kävin myös kaupungin fysioterapeutilla mistä ei paljon muuta apua ollut kun että ohjasi omt keskukseen kun sanoi ettei ammattitaito riitä, mutta jos kävisin siellä kysymässä vikaa he osaisivat sitten auttaa. lääkäristä ei ollut apua höpisi pehmytkudosreumasta toinen kulumista. ja hyvin toimii olkapäät nyt ei oo reumaa eikä kulumia.

en ole olkapäätä käynyt näyttämässä sen jälkeen kun viimeinen tarkastus joskus 1kk tapahtuneen eli 6vuotta sitten...

Pääseekö tuohon magneetti kuvaukseen ihan tällläisestäkin syystä ja mitähän lääkäri tuumaa kun kysyy mikä vikana ja sanon että olkapää "meinaa" lähteä sijoiltaan?.

Kertokaas mullekin olkapäävammaiselle, miten onnistuu urheilulääkärillä käynti ja magneettikuvaus? Opiskelijana ei tietty sitä rahaa ole liikaa, joten onnistuuko halvalla/julkisella? Terveyskeskuksessa olen jo käynyt ja röntgenit otettu ja solisluun ja jonkun selästä tulevan luun välisessä nivelpussin selän puoleisessa päädyssä on eroosiota. Sain ton lääkärin lausunnon röntgenistä kirjallisena. Itseasiassa tässä: "Oikea olkanivel: Glenohumerali- tai AC-nivelessä ei näy virheasentoa. AC-nivelessä claviculan nivelpinta rosoisen epätarkkarajainen. Siinä voi olla eroosio-tyyppistä muutosta. Glenohumeralinivelessä rustoväli normaali ja siinä luiset nivelpinnat säännölliset. Muuten luurakenteissa tai pehmytkudoksissa ei näy poikkeavaa. Trauman muutoksia ei erotu"

AUTTAKAAS OSAAVAT! Vai pitääkö alkaa vipiksi?

käykää yksityisellä magneettikuvauksissa. Luin Diacor lehdestä et ne velottaa siitä vaan omavastuun jos on Kela-asiat kunnossa.
Itellä meni just olkapää rikki futiksessa ja pitäis mennä varaamaan aika.
Ei se nyt paljoa maksa, et ottaa selvää mikä siinä oikeesti on vialla

Miikkakka sanoi:
käykää yksityisellä magneettikuvauksissa. Luin Diacor lehdestä et ne velottaa siitä vaan omavastuun jos on Kela-asiat kunnossa.
Itellä meni just olkapää rikki futiksessa ja pitäis mennä varaamaan aika.
Ei se nyt paljoa maksa, et ottaa selvää mikä siinä oikeesti on vialla

Se kuvaus on silti n. 400-500 euroa....ite tein niin että yks. urheilulääkärille, joka laittoi lähetteen, siitä sitten HYKS:n ortopedille, joka teki varmistuksen että kuvataan ja kuviin, maksoin n.50e lääkäristä ja 22e kuvista, aikaa meni n.2kk tähän prosessiin.

Mites muuten, lisäkyssäriä. Mulla ei todettu repeämiä ja lääkäri sanoi että paranee itsestään ja nää vämmat ovat hitaita paranemaan, nut on mennyt n. vuosi ja 4kk eikä vieläkään kärsi leukoja vetää eikä kovia punnerrusliikkeitä tehdä. Jos jollain omia kokemuksia/tietotaitoa kauanko kesti parantua niin laittakaa tähän niin tietää miten kauan joutuu odottelemaan. Oon tehnyt kevyttä pumppailua ja venyttelyä alueelle.

Jospa joku osais antaa neuvoja mun ongelmaan; eli oikea olkapää on nyt reilun kuukauden ollut kipeänä, ja olen pitänyt vähän toista viikkoa taukoa salilta kun tuntu et alkaa vaan paheneen. Olen kahlannut searchilla näitä olkapäävamma sivuja läpi enkä oikein ole tunnistanut omaa vammaani sieltä. Kipua siis ilmenee tossa olkapään kiinnityskohdan(?) alapuolella kun esim nostaa kättä suorana sivulle. eteenpäin nostettaessa ei tunnu mitään vaikka kokeilin pienen painon kans. kiertäjäkalvosin liikkeissä ei tunnu kipua. Osaako joku sanoa mikä tossa nyt on vikana?

koska jo tämä viikon tauko alkaa ottaan päähän niin pitää nyt ainakin jalkoja taas käydä treenaamassa, mutta mitä muita lihaksia/liikkeitä uskaltais tehdä rasittamatta tuota olkapäätä?

Jake76 sanoi:
Kipua siis ilmenee tossa olkapään kiinnityskohdan(?) alapuolella kun esim nostaa kättä suorana sivulle. eteenpäin nostettaessa ei tunnu mitään vaikka kokeilin pienen painon kans. kiertäjäkalvosin liikkeissä ei tunnu kipua. Osaako joku sanoa mikä tossa nyt on vikana?
Nyt ihan lonkalta ja mutua (tai ei nyt ihan, kun on oma olkapää 2kk sitten leikattu (labrum revennyt) ja on tullut lääkärien ja fysioterapeuttien kanssa juteltua olkapään vaivoista ja netistä luettua aika perkeleesti aiheesta, tosin silti mun "vinkit" on vaan puhdasta arvailua, että kannattaa mennä nopsaan suosiolla jollekkin asiantuntevalle urheilulääkärille):

Limapussi tulehtunut/impingementti, siis olkapään "ahtaus":
shoulder_impingement_causes01.jpg

http://www.eorthopod.com/eorthopodV2/index.php/fuseaction/topics.detail/ID/79791a8f7dd9f446b38653cbeab9a955/TopicID/258a9c64e3fd197984c159d59e19e7d0/area/6

Kiertäjäkalvosin (tai siis sivulle jos nostettaessa on kipua niin lähinnä supraspinatus lihas (se on käsittääkseni tuo mihin tuo viiva menee kuvassa, ei se olkapään etuosassa oleva) on ottanut damagee:
shoulder_rotator_cuff_symptoms_01.jpg

http://www.medicalmultimediagroup.com/pated/shoulder_problems/cufftearold.html

Nostetaan tämä ylös..
Mites Andyllä kävi olkapään kanssa?
Itsellä ac-nivel kipeytynyt aika pahasti leikkauksen (brusan poisto, olkavarren avarrus) johdosta. 10 vk leikkauksesta ja eilen vedin penkissä tangolla 8 toistoa!

Suositut

Back
Ylös Bottom