- Ikä
- 44
Horemheb sanoi:Tere Aandii..
Kylläpä kuulosti varsin tutulta kertomuksesi. Itse kärsin vastaavanlaisesta kivusta vuosituhannen alkupuolella kaikkiaan n. 2 vuotta. Kipu vaihteli häiritsevästä harjoituksia estävään. Pahimmat liikkeet olivat niskantakaa punnerrus ja penkkipunnerrus. Pohkeet oli varmaan ainoat mitä pysty treenaa ilman kipua :D
Kaikenlaista tuli yritettyä vaivan voittamiseksi. Harjoittelin pienillä painoilla pitkään, olkapää katsottiin ultralla, sain kortisonipiikin, ei mitään vaikutusta. Kun kivun sai parin viikon levolla ja kevyellä treenillä vähenemään ja vähän paremmaksi, niin yksi hutiloiden tehty esim oven avaus aiheutti tutun vihlaisun ja voila, taas oltiin lähtöruudussa. Omalla kohdallani ei auttanut muu kuin pitkä punttisaliton kuuri, niin ettei kipua enää tuntunut missään normaali toimessa. Tauolla olin n 5-6 kk.
Penkissä aikoinaan vaivan sain kun tein isoilla painoilla ehkä hiukan turhan leveällä otteella. Lämmittely oli myös (yllättäen) jäänyt liian vähäiseksi :wall:
Kipu ei itseasissa ollut kovinkaan huomattava, vaan semmoone nykäys kipeytyen iltaa kohti. Seuraavana aamuna ei sitten takki enää päälle mennyt.
Noh, nyt on sitten harjoiteltu monta vuotta terveen olkapään kanssa. tosin joskus on jotain pikkukipuilua ollut kovan treenin jälkeen. Sitä kantapään kautta oppi lämmittelyn ja puhtaiden liikkeiden tärkeyden.
Hyi helvetti älä pelottele, 2 vuotta.. taukoa 6kk... IIK! Nyt kun oon pitänyt trenauksesta hieman totaalitaukoa, tuntuu olkapää vain kipeämmältä ja nuo Voltaren Rapidit tuntuu olevan ihan leluja, burana lievittää kipua paljon tehokkaammin...
fysio sanoi:AC-nivelen päällä oleva limapussi ärtynyt? => oikein pistetty kortisoni + 2 vko tuleh.nappikuuri + kylmää niin paljon kuin olkapää kestää.
Te, keille on kortisoonipiikki samaan vaivaan annettu (AC-nivelen kiinnityskohta?), niin mikä ihme on se oikea kohta?? Siinä kipukohdassa ei ole yhtään lihaa, koska se on siis ihan olkapäässä luun päällä se kohta (muutenhan lihaa on tietysti niin perkeleesti ;) ). Hirvittää jo ajatuskin, että se muori törkkää piikin siihen luun ja ruston ja tulehtuneen nivelen kohtaan.
Tuota inkivääriä ja glukosamiinia pitää tosiaan ruveta napostelemaan, tähän hätään ne tuskin ehtivät.
Neutraali: joo jos mä tästä vielä joskus selviän, niin lupaan hoivata olkapäitä kun hellää sanonkomitä konsanaan. Mutta tosiaan, mulla tuo vasen olkapää tuntuu olevan vain se heikoin lenkki, en mä sitä suoraan rasita ikinä muuta kun sen kerran 7-9 päivässä.