Olkapäätreeni!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ozma1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Teen tälläista olkapäätreeniä:

Pystypunnerus/hartiprässi 1*10,3*6-8
Vipunostot 2*10-12
Olkapäiden kohautus 2*8-10
Takaolkapäät 2*8-10
Pystysoutu 3*8-10

Onko hyvä reeni vai jotain korjattaavaa varmasti löytyy?Haen voimaa ja hieman kokoa!

Aika paljon sarjoja olkapäille, onko sinulla olkapäät erikseen vai teetkö jonkun toisen treenin ohella?

Kride sanoi:
Aika paljon liikkeitä olkapäille, onko sinulla olkapäät erikseen vai teetkö jonkun toisen treenin ohella?

Teen tuossa ojentajatreenin ohessa olkapäätreenin.Varmaan tuo pystysoutu kannattas jättää?

Tuo pystysoutu on mielestäni turha koska treenissäsi on jo vipunostot sivuolkapäille.

Sekä vielä se, että pystysoutu tekee pahaa kiertäjäkalvosimille, kuten myös pystypunnerrukset niskan takaa.

Henk.koht. jättäisin pystysoudun kokonaan pois.

Se on vähän yksilöllistä miten se pystypunnerrus sopii kenellekin. Itse ainakin väänsin sitä liikettä tangolla koko syksyn ilman ongelmia. Liikettähän voi tehdä myös taljassa narulla tai käsipainoilla jolloin liikerata on luonnollisempi.

DickSteel sanoi:
Se on vähän yksilöllistä miten se pystypunnerrus sopii kenellekin. Itse ainakin väänsin sitä liikettä tangolla koko syksyn ilman ongelmia. Liikettähän voi tehdä myös taljassa narulla tai käsipainoilla jolloin liikerata on luonnollisempi.
Mites toi pystypunnerrus taljassa narulla menee??... :eek:

no siis esim. ristitaljan siihen alataljaan laitetaan sellainen paksu naru jonka päissä on solmut (käytetään yleensä ojentajaliikkeissä ylätaljassa). Otetaan narun päistä kiinni ja vedellään ylöspäin. Hieman hankala selittää, pitäs etsiä kuvia jostain..

V-kahvalla onnistuu hyvin taljassa nuo pystysoudut, siis tämä sama kahva jotan usein alataljassa käytetään. Ote niin, että rystyset on vastakkain. Siinä ei ainakaan mulla väännä olkapäät yhtään hassuihin ja kivuliaisiin asentoihin, vaan treeni menee sinne minne pitääkin. Tosin sarjat kannattaa pitää kohtuu pitkinä ja sitäkautta painot vähän pienempinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan asialliselta vaikuttaa. Tosin laittasin noitten kolmen pystärisarjan pituuksiksi 4-12. ja välilla alottaa jollain muulla ku kovalla kympillä, kun pelkkien kymppien tekemisellä ei kauheesti ainakaa maksimivoimat kasva. niin ja ojentajatreenissä kannattee tehdä kapeeta penkkiä. se ainaki mulla paransi kaikkia punnerrustuloksia ku vaa viitsi opetella tekemään sen siististi

DickSteel sanoi:
no siis esim. ristitaljan siihen alataljaan laitetaan sellainen paksu naru jonka päissä on solmut (käytetään yleensä ojentajaliikkeissä ylätaljassa). Otetaan narun päistä kiinni ja vedellään ylöspäin. Hieman hankala selittää, pitäs etsiä kuvia jostain..
Joo minäkin olen tehnyt vuosia eri variaatioita PYSTYSOUDUSTA mutta PYSTYPUNNERRUS taljassa narulla vaan rupes naurattaan et mitenköhän mahtaa luonnistua... :rock:

dogi sanoi:
Itse jättäisin kohautukset päivälle jolloin tehdään yläselkä.. kannatusta? :)

Aika pitkälti makuasia IMO. Tekee kohautukset olkapäiden kera, ja jos tuntuu ettei epäkkäät ehdi palautua, niin sitten siirtää kohautukset selkäpäivälle.

dogi sanoi:
Samaa mieltä, siksi että liikkeitä on aivan tarpeeksi jo muutenkin.

Lääninsonni sanoi:
Joo minäkin olen tehnyt vuosia eri variaatioita PYSTYSOUDUSTA mutta PYSTYPUNNERRUS taljassa narulla vaan rupes naurattaan et mitenköhän mahtaa luonnistua... :rock:

katos vaan pikky typo, voiskin olla aika mielenkiintonen liike tehdä pystypunnerrusta alataljassa :lol2:

dogi sanoi:

Jos on noinpaljon tavaraa olkapäätreenissä, niin kannatan tätä ideaa ehdottomasti.

Muuten on kyllä makuasia kuten täällä mainittiinkin. Ennen tein yläselän kanssa ja nykyään teen rinta ja olkapäätreenin päätteeksi. Molemmissa menee ihan yhtä hyvin.

Milläs treenillä voi hyvin treenata takaolkapäitä?
Kun ei noi nimitykset aukea vielä mulle. esim vipunostot? Miten niitä tehdään?

Kertokaa myös miten treeni tehdään, jos löytyy joku hyvä liike takaolkapäille?

Back
Ylös Bottom