Olkapäätreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja huuke
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olkapäätreenistä olisi vähän kyseltävää. Eli ohjelmani on seuraava

3x12 vipunostot sivuille
3x12 v.nostot eteen
3x12 v.nostot kulmassa
3x12 pystypunnerrus (tms. missä käsipainoja nostetaan suoraan ylös)

Olen siirtymässä treenaamaan vain 2 kertaa viikossa opiskelujen takia ja ajattelin että voisiko tuosta heivata pois esim. tuon vipunoston kulmassa vai hidastuuko kehitys ? Salilla olen käynyt vasta noin 6kk ja kehitys on ollut hyvää. Näytin uutta ohjelmaani kaverille joka ehotti juuri noiden vipunostojen kulmassa heivaamista pois kun kuulemma on muuten liian raskas olkapäätreeni ja alkaa kuulemma kehitys pikku hiljaa tuolla loppumaan. Eli onko tuossa perää? Olisi kyllä kiva saada kevennettyä juuri tuota rinta-olkapää-ojentaja-vatsa päivää :P

Huuke

Mä jättäisin vipunostot eteen ainakin pois. Melkeinpä voisi sanoa, että se on turha liike, sillä etuolkapäät saavat niin paljon suoraa ja epäsuoraa rasitusta kaikissa työntöliikkeissä.

jep, samaa mielt, vipunostot eteen voit jättää pois ja tee vuoroviikoin viparit sivuille ja kulmassa. eli rittää ku teet pystypunnerruksen ja jomman kumman vipunoston.

Originally posted by huuke
Olkapäätreenistä olisi vähän kyseltävää. Eli ohjelmani on seuraava

3x12 vipunostot sivuille
3x12 v.nostot eteen
3x12 v.nostot kulmassa
3x12 pystypunnerrus (tms. missä käsipainoja nostetaan suoraan ylös)

Olen siirtymässä treenaamaan vain 2 kertaa viikossa opiskelujen takia ja ajattelin että voisiko tuosta heivata pois esim. tuon vipunoston kulmassa vai hidastuuko kehitys ? Salilla olen käynyt vasta noin 6kk ja kehitys on ollut hyvää. Näytin uutta ohjelmaani kaverille joka ehotti juuri noiden vipunostojen kulmassa heivaamista pois kun kuulemma on muuten liian raskas olkapäätreeni ja alkaa kuulemma kehitys pikku hiljaa tuolla loppumaan. Eli onko tuossa perää? Olisi kyllä kiva saada kevennettyä juuri tuota rinta-olkapää-ojentaja-vatsa päivää :P

Huuke

Tässä yksi vaihtoehto:
pystypunnerrus käsipainoilla istuen pysytypenkissä 3X8
vipunostot sivuille 3X8
vipunostot taakse 2-3X8

sarjamäärät jokainen päättää tosin itse, jotkut tarvii enemmän jotkut vähemmän.

Kokeilkaa pystypunnerrus ja pystysoutu superina. Samalla painolla molemmat, eli parhain tehdä tangolla.
Sarjoja kertyy siis molemmissa liikkeissä vaikka 3, eli yhteensä olkapäätreeniin 6 sarjaa. Pystysoutu siten, että koitetaan saada paras mahdollinen tuntuma sivuolkapäihin.

Re: Re: Olkapäätreeni

Originally posted by makew
Tässä yksi vaihtoehto:
pystypunnerrus käsipainoilla istuen pysytypenkissä 3X8
vipunostot sivuille 3X8
vipunostot taakse 2-3X8

sarjamäärät jokainen päättää tosin itse, jotkut tarvii enemmän jotkut vähemmän.

Minkälainen liike toi viparit taakse on??? oon lukenut sen monesta sarjasta mutta en käsitä miten sen järkevästi tekis.

Re: Re: Re: Olkapäätreeni

Originally posted by janne321
Minkälainen liike toi viparit taakse on??? oon lukenut sen monesta sarjasta mutta en käsitä miten sen järkevästi tekis.
1. Ota käsipainot käsiin
2. Kumarru hieman eteenpäin
3. Varo Rintafilettä ja/tai Wintikkaa (tässä moni menee metsään)
4. Tee vipunostoja taakse
5. Mee suihkuun

Re: Re: Re: Re: Olkapäätreeni

Originally posted by Tomi
1. Ota käsipainot käsiin
5. Mee suihkuun

Eikös toi kohta 5. pitäis olla ensimmäisenä?

kyllä minulla ainakin alkoi olkapäät kasvamaan kun otin ohjelmaani vipunostot eteen.treeni on seuraava
vipunostot sivulle taljassa 3x10
vipunostot eteen 2x12-15
pystypunnerrus kp.2x10
olankohautukset 3x12

Mä jättäisin vipunostot eteen ainakin pois. Melkeinpä voisi sanoa, että se on turha liike, sillä etuolkapäät saavat niin paljon suoraa ja epäsuoraa rasitusta kaikissa työntöliikkeissä.

Niinhän ne saavatkin, mutta kunnes joitakin aikoja ihmeteltyäni miksi K. Levrone tekee niitä pystypunnerruksen jälkeenkin (syö tietenkin eri puuroa kuin minä) päätin kokeilla niitä. Ja voi Pyhä Lehmä mä sanon etten ole sellaista tunnetta aikasemmin etuolkapäihini saanut! En koskaan! Pystypunnerruksen jälkeen päätin viimeistellä etuolkapäät vipareilla eteen ja kyllä sen jälkeen otin sen vakioliikkeenä mukaan. Niin kovat poltot sillä sain aikaan ettei pahemmasta väliä. Ei tarvinnu ku 1-2 sarjaa 10-12 ni jo riitti. Huh huh, siitä liikkeestä en louvu niin kauan kun olkapäät liikkuu.
:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Liitteet

• dave-draper.webp
    dave-draper.webp
    24,5 KB · Katsottu: 1 008
Re: Re: Re: Re: Olkapäätreeni

1. Ota käsipainot käsiin
5. Mee suihkuun

6. (kohdan 3 mahdollisuuden vielä vallitessa) Varo pudottamasta DobbelTussuasi?:kuola::haart:

Originally posted by muffy
Niinhän ne saavatkin, mutta kunnes joitakin aikoja ihmeteltyäni miksi K. Levrone tekee niitä pystypunnerruksen jälkeenkin (syö tietenkin eri puuroa kuin minä) päätin kokeilla niitä. Ja voi Pyhä Lehmä mä sanon etten ole sellaista tunnetta aikasemmin etuolkapäihini saanut! En koskaan! Pystypunnerruksen jälkeen päätin viimeistellä etuolkapäät vipareilla eteen ja kyllä sen jälkeen otin sen vakioliikkeenä mukaan. Niin kovat poltot sillä sain aikaan ettei pahemmasta väliä. Ei tarvinnu ku 1-2 sarjaa 10-12 ni jo riitti. Huh huh, siitä liikkeestä en louvu niin kauan kun olkapäät liikkuu.
:thumbs:

Onko ne sitten kasvanut paremmin nyt tai tulokset nousseet? Eihän se kova poltto välttämättä tarkoita mitään, että ne kasvaisivat huomattavasti enemmän kuin että niitä ei tekisi.

Originally posted by Mixu
Tuolla on hyviä olkapäävinkkejä:
Dave Draper Shoulder workout

Hohoo... tossa äijässä on jotain todella hämärää kun kuvaa katsoo! Lantio ja vatsa on niin luonnottoman pienet että:

1. Äijä ei ole ikinä tehnyt ainuttakaan toistoa vatsaliikkeitä, eikä kyykkyä tms.
2. Omaa varsin erikoisen ruuansulatuselimistön
3. Tai kuvaa on photoshoppailtu

Vai mitä ihmettä, ei tuo nyt tervettä ole?

Originally posted by Raven
Onko ne sitten kasvanut paremmin nyt tai tulokset nousseet? Eihän se kova poltto välttämättä tarkoita mitään, että ne kasvaisivat huomattavasti enemmän kuin että niitä ei tekisi.

Kyllä. Olen saanut huomata deltoideuksen etupuolella ihan uuden kohdan. Kun kädellä tunnustelee/kattoo peilistä huomaa että tossa on jotain mitä ei ole ennen ollut. Se on aina kivaa.

Originally posted by turre101
Hohoo... tossa äijässä on jotain todella hämärää kun kuvaa katsoo! Lantio ja vatsa on niin luonnottoman pienet että:

1. Äijä ei ole ikinä tehnyt ainuttakaan toistoa vatsaliikkeitä, eikä kyykkyä tms.
2. Omaa varsin erikoisen ruuansulatuselimistön
3. Tai kuvaa on photoshoppailtu

Vai mitä ihmettä, ei tuo nyt tervettä ole?

Kyseessä on vaan vacuum-vatsa, joka kuului ennen vanhaan erittäin olennaisena osana melkein jokaiseen etu/sivuposeen kehonrakennuksessa.
Nykymiehistöstä juuri kukaan ei sitä pysty tekemään, koska sisuskalut työntää vatsaa ulos kuin 8kk lapsi äitinsä sisällä.

Suositut

Back
Ylös Bottom