Olkapäät

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Katoin söörtsillä ja selasin faqin läpi mutta en löytäny vastausta...
Ongelma on että olkapää treenissä epäkkäät tulee kipeiksi vaikka en saa edes kuunon "poltetta" aikaiseksi sivu olkapäihin, liikeinä teen viparit sivulle ja pystypunnerrus käsipainoilla missä vika??
Teenkö liikkeet jotenki väärin vai onko mulla epäkkäät vaan niin paskassa jamassa verrattuna muuhun olkapää/hartia kalustoon?

vinkki

Totta on, että olkapäät pitäisi pyrkiä pitämään alhaalla jos tollasia ongelmia on. Itselläni on olkapäissä rustottumaa joten kyynärpään nostaminen esim. vipareissa olkalinjan yläpuolelle aiheuttaa olkapään tulehtumisen. Teen edelleen ahkerasti vipareita, mutta olen tarkkana siitä, että käsipainot nousevat vain niukin naukin olkalinjan korkeudelle. Näin eivät myöskään epäkkäät kipeydy (=treenaannu).

Heikki

Kiitoksia, menee kokeiluun. Tulee yllättävän paljon tekniikka virheitä vaikka kuinka ajattelee miten pitää tehdä mutta kun rupee vääntämään ni vituiks menee :rolleyes:

vinkkiä vielä

Sain tältä palstalta idean kokeilla olkapäätreenissä sitä minuutin palautussysteemiä. Eli teen viparit seuraavasti ja toimii kun tauti:

15 x 3 kg käsipainot (huomaa, että olkapäävaivan takia joudun aloittamaan TODELLA pienillä painoilla, jotta lämpiää kunnolla eikä satu)
1 min palautuminen
15 x 6 kg käsipainot
1 min pal.
15 x 9 kg käsip.
1 min pal.
15 x 12 kg käsip.

Yleensä mulla loppuu puhti kun seinään noiden 12kg painojen kanssa mutta samaa rataa voi jatkaa niin kauan kun silmät liikkuu. Teen sarjat ilman polvikoukistuksia, kädet miltei suorana mutta kuitenkin siten, että ote painoista on niinkuin ajaisi leveäsarvisella mopolla.

Suositut

Back
Ylös Bottom