Olkapäät vai ojentajat ensin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kohmelo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Kumpia teidän mielestä kannattaa treenata ensin? Itse olen yleensä ottanut ensin olkapäät, mutta joka neljäs kerta olen treenaillut ojentajia ensin.

Kyllä itse ainakin treenaan olkapäät ensin jos sellaisella ohjelmalla teen jossa ne samassa ovat. Ei jaksa millään tehdä pystypunnerruksia jos on ojentajat rääkätty loppuun.

Samaa mieltä edellisten kanssa. Tosin nykyään teen rinnan ja olkapäät samassa ja sitten kädet.

Mielipide ja tottumus kysymyksiähän nää on. Riippuu toki myös siitä mitä hakee. Jos ajatuksena on parantaa olkapäitä, niin tottakai ne ensin. Mutta toisaalta, jos sulla on vaikkapa penkissä heikko kohta ojentajat ja niihin tarvii papua saada, niin sitten aloitetaan treeni kovalla punnerruksella niille. Eli myös tehtävät liikkeet vaikuttaa, on myös aika karmeeta tehdä vaikkapa kapeaa penkkiä jos on olkapäät tulessa. Itse jos tekisin jaolla, että olkapäät ja ojentajat olisi samassa, niin tekisin varmasti ensin kapean penkin tai vastaavan punnerruksen, sitten pystypunnerruksen, sitten ojentajat loppuun ja olkapäille viparit sun muut veivaukset perään.

Itse treenaan joka toinen kerta ojentajat ja joka toinen kerta olkapäät ensin.

Itsekkin juuri vaihtelen niitä siten että joskus ojentajat ensin ja joskus olkapäät ensin.

Olkapäät ensin, koska niitä tehdessä ojentajat lämpiää kivasti ja toisaalta ojentajia tehdessä ei haittaa vaikka olkapäät oliskin jo finaalissa.

itse teen juuri tuolla jpm:n kertomalla tavalla. Tosin, jos pystypunnerrusta täytyy saada nousuun, niin vaihdan sen ja kapean penkin paikan päittäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos nyt on niin että olkapäät ja ojentajat on samana päivänä, niin mun mielestä sillon voi ihan hyvin unohtaa koko kapean penkin tekemisen. Ei tartte enää miettiä kumman tekee ensin. Ei se kapea penkki oo mikään ihmeitä tekevä liike. Esimerkiksi ranskalainen punnerrus on eristävämpi ja sillä pystyy vääntään ihan yhtälailla sarjat loppuun ja isoilla painoilla. Ite en oo tehny kapeeta penkkiä varmaan neljään vuoteen (mitä nyt joskus kokeillu) ja ojentajissa sitä ei ainakaan huomaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom