Olkapäät jäljessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgluu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Huomasin että on vähän olkapäät jäljessä verrattuna muihin lihaksiin, ja siihen on ollut osasyynä ajoittaiset olkapäävaivat/loukkaantumiset. 1.5kk sitten tuli toiseen olkapäähän supraspinatus tendiniitti, jonka takia tuli taukoa n. 2-3vk salilta. Sen jälkeen en oo vielä uskaltanu tankopenaa kokeilla, pelkästään oon kp- penkillä hakannu rintaa, ojentajia ja olkapäitä. Jos siis olkapää kestäis, nii miten lisään pystypunnerruksen mun ohjelmaan, että sais tasapainotettua lihaksia? Tällä hetkellä mun yksijakoseen kuuluu pääpiirteittäin nämä: kp-penkki, kyykky, hauis, ylätalja/alatalja, mave ja joskus facepull. Sarjat 3x8-10, ja treenit n 3x viikossa. Eli pitäiskö mun kokeilla vaikka niin että korvaan yhden treenkerran kp-penkin pystypunnerrukseen, jollon saisin sitä 1x viikossa ja kp-penkkiä 2x? Koska haluan välttää ylirasitusta, joka luultavasti tulis jos lisäisin ton pystärin ohjelmaan karsimatta penkkitreeniä. Mutta tulisko sitten liian vähän treeniä ojentajille ja rinnalle :jahas:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos olkapäät kestää treenin niin ota vaan se pystäri mukaan ja tee penkki ihan normaalisti. Mutta pystäriä voisit vaihdella esim vuorotellen vipareiden kanssa.

Suosittelen tangolla tehtäviä olkapääliikkeitä jos olkapäät ovat hajalla. Ainakin itsellä tuo toiminut paljon paremmin, koska paino jakautuu tasaisemmin ja tuntuu paremmalta. KP:lla tehtynä alkaa vaan vituttaa kun toisessa olkapäässä voisi tehdä 15kg isommalla painolla kuin toisessa. Tai kokeile ainakin, itselläni myös kipuilu väheni tangolla tehtäessä.

Suositut

Back
Ylös Bottom