olkapäät edessä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja painaja
  • Aloitettu Aloitettu
en tiedä onko tälläistä jo mutta mitä keinoja on jos nämä olkapäät painuvat vähän tohon eteen pitää jotenkin aina painaa niitä taakse kun kävelee :S olisiko jtn treeniä noille olkapäille tai venytyksiä?etuolkapäitä en treenaa melkeen yhtään mutta nehän rasittuu rinta-treenissä...

ainoa tapa jolla saa olkapäät edestä takasin taakse on venyttelenällä rintaa ja tekemällä paljon takaolkapäitä ja lavan lähentäjiä sekä selälle vetoliikkeitä (alatalja, ylätalja eteen, kulmasoutu jne.). Itse olen ammatilta urheiluhieroja ja työ teki sen että olkapäät painuivat eteen, jätin joksikin aikaa rintaliikkeet vähemmälle ja tein paljon selkää vahvistavia liikkeitä, erityisesti yläselkää --> olkapäät ovat taas siellä missä niiden kuuluukin olla, kannattaa nähdä vaivaa sen eteen, näyttää paremmalta, tuntuu paremmalta ei ole kokoajan sellainen olo että olisi kasassa.

Painuuko ne olkapäät siis anatomisesti eteen vai onko pelkästään epäbalanssia lihaksistossa?

Voisin kysyä tähän samaan ketjuun.

Minulla on ryhti suhteellisen hyvä, mutta huomaan että olkapäät kehittyvät rintaa enemmän. Tarkoitan siis edestä päin.
Tuntuu, että penkki treeninkin jälkeen olkapäät ovat enemmän jumissa, kuin rinta. Yritän tehdä penkkiä oikeaoppisesti, eli lavat yhdessä ja selkä pienellä kaarella, mutta kuitenkin ottaa olkapäihin. Mihin voisin vielä kiinnittää huomiota?

Minulla on ryhti suhteellisen hyvä, mutta huomaan että olkapäät kehittyvät rintaa enemmän. Tarkoitan siis edestä päin.
Tuntuu, että penkki treeninkin jälkeen olkapäät ovat enemmän jumissa, kuin rinta. Yritän tehdä penkkiä oikeaoppisesti, eli lavat yhdessä ja selkä pienellä kaarella, mutta kuitenkin ottaa olkapäihin. Mihin voisin vielä kiinnittää huomiota?

Kun lasket tangon rinnalle, laske sitä lähemmäs napaa. Itse tykkään laskea about nännien kohdalle, ehkä jopa hieman kauemmas kaulasta, rintalihaksen alaosaan. Siitä sitten suoraan ylöspäin rinnan päälle, eikä viistosti taas silmien yläpuolelle.

Itselläni oli sama ongelma, mutta selvisin kun tein liikkeen hitaasti ja keskityin pitämään olkapäät penkissä. Mahdollinen ratkaisu olisi ensin väsyttää rintaa esim. parilla sarjalla ristitaljaa ennen penkkiä, jotta tuntisi rintalihaksen rasittumisen penkkaamisen aikana. Mutta toisaalta penkki ei ole kuitenkaan se paras liike, jos rintaan lihaa kaipaa...

takaolkapäitä teen aina selka ja olkapää treenissä ja en ollenkaan etulohkoja

Painuuko ne olkapäät siis anatomisesti eteen vai onko pelkästään epäbalanssia lihaksistossa?

taitaapa olla vähän epäbalanssia lihaksistossa

Itsellänikin on sama ongelma, mutta edestäpäin hartiat ja olkapäät näyttää 2Xkookkaammilta ja paremman mallisilta, kun on olkapäät vähän edessä. Sivusta taas sitten aivan toinen juttu.

Ettei ois ollu pientä HRP-meininkiä selkäreenin jäädessä paitsiolle? ;)

Runsaasti vaan venyttelyä, mullaki vetää tissit helposti paketin kasaan ellei niitä venytä säännöllisesti auki. Mulla oli joskus myös vatsojen kireydestä aiheutuvaa etukenoa, mutta korjaantu lisäämällä alaselän reeniä (lisää mavea :thumbs:) ja venyttelyä.

Joo takalohkoille monipuolista treeniä vaan. Vittumainen lihas treenata tosin ainakin aluksi voimattomuuden takia mutta kun rupee luistamaan niin sitten vaan vaihtelua lohkoliikkeisiin ja tisseille säännöllistä venyttelyä. Ja soutu liikkeissä lavat tiukasti yhtee ;)

Itse en kyllä usko, että takaolkapäiden treenaamisella olisi niin suurta vaikutusta tuohon, että olkapäät on edessä. Veikkaisin, että johtuu huonosta ryhdistä ja rakenteesta ennemminkin tuo olkapäiden ''roikkuminen''. Tosin jos pelkkää rintaa yms. treenaa niin tokihan se lisää lihasepätasapainoa ja voi aiheuttaa tuota, mutta uskoisin, että kyseessä on ennemminkin rinnan jumi ja yleinen huono ryhti.

Kyynärpäät sisäänpäin ja tanko ylemmäs rinnalle..sillä mitä alemmas sen vie sitä enemmän se ottaa etuolkapäihin.

alaselkää treenaan todella paljon eli räkki-vetoja,mave selänojennus, taka olkapäät treenaan kp etunojaan istuen,ristitaljassa liftaus-liike

Back
Ylös Bottom