Olkapäät edessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja torii
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen nyt treenannut kotona joulusta asti. Lihasta on tullut todella hyvin ja olen tyytyväinen tuloksiin.
Yksi ongelma vain on kun katsoo sivuprofiiliani huomaa että olkapäät on edessä. Siis se olkapään etuosan lihas on kehittynyt liikaakin verrattuna takaosaan. Sivusta se näyttää todella tyhmältä. Mikä neuvoksi?

Kotona on käytettävissä. Penkki, tanko, leuanvetotanko, käsipainot ja ihan tarpeeksi painoja.

1. venyttele rintalihaksia, tämä voi jo riittää

2.älä missään nimessä tee tangolla niskantakaa punnerruksia, ei ole terveellinen liike. Samoin olankohautuksilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

3. treenaa takaolkapäitä

4. lue FAQ

-cisco-

torii: -Mitä todennäköisimmin rintalihaksesi ja leveäselkälihaksesi vetää olkapäitä eteenpäin. Näiden venyttely ja lapojen lähentäjien harjoittelu (esim. kulmasoutu leveällä myötäotteella) auttaa hyvin pitkälle tuohon. Myös rintarangan liikkuvuuden parantaminen auttaa.

Takaolkapäät

Ota käsipainot käyttöön, ja sitten tästä näin. http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html

Samalta sivustolta löytyy treeniliikkeitä lihakselle kuin lihakselle, tosin suoritustekniikka on kuulemani mukaan osassa esimerkeistä aika:down: Itse olen semmoinen :david: mitä tuohon treenaamiseen tulee, että ihan sama miten hyvä mallisuoritus olisi edessä, niin oman suorituksen tekniikka on melko perseestä....vaan eiköhän se siitä ajan kanssa parane. meni vähän Off topic.

Takaolkapäille mieluiten liikkeet laitteessa, jos siihen on mahdollisuus. Kyseessä hyvin pieni lihas, jolle on vaikea saada rasitus kohdistumaan. Toinen vaihtoehto ylätaljassa takaolkapääsoutua, tässäkin saadaan painoa huomattavasti enemmän kun vipareissa ja liike saadaan kohdistettua paremmin takaolkapäille eikä latseille.

Itse en takaolkapäitä treenaa erikseen, koska ovat mukana vertikaalisissa/horisontaalisissa vetoliikkeissä siinä missä etuolkapäät punnerrusliikkeissä. Sarjoja yläselälle noin puolet enemmän kuin rinnalle ja etuolkapäille.

Ite oon suurimmaks osaks treenannu takaolkapäitä käsipainoilla muutamalla eri variaatiolla ja kyllä sinne on lihaa tullu ihan hyvin, ottaa myös vähän epäkkäisiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oisko vaan tullu reenattua rintaa liikaa ja siks rintalihakset vetää olkapäitä eteen? Äkkiä arvaisin et venyttele rintalihaksia ja reenaa yläselkää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom