Olkapääongelmat penkkipunnerruksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Antton_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,

Olen 15-vuotias poika ja olen käynyt salilla kohta n. 8kk aktiivisesti, olen käyttänyt 5-jakoista ja tällä hetkellä 1-jakoista ohjelmaa jossa treenit 3x viikossa.
Ongelma on siinä, että penkkipunnerrusta tehdessä olkapäät eivät mahdu penkin alustalle, ja vaikka takaolkapäät pysyvät alhaalla noston aikana, vasemmassa olkapäässä tuntuu silti kipua noston aikana, pidin tämän takia n. kuukauden tauon penkkauksesta ja tein kaikenlaisia kuntouttavia liikkeitä, nyt kipua ei ole mutta tunnen silti kuinka toinen olkapää olisi "ylempänä" tai liikkuisi eri suuntaan noston aikana, mikä avuksi? Penkille asettuessani vedän latsit aivan yhteen ja olkapäät taakse.

Kiitos vastauksista etukäteen!

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pakko ihmetellä kyllä että kuinka kapee se penkki on, jos kerran olkapäät ei mahdu penkin alustalle. Vielä jos kerran lavat on yhdessä.

Mimmosella otteella yleensä ees penkkaat, onko pikkurilli vai etusormi merkin kohdalla?
Mulla oli sama juttu hetki sitten, sattu jotenkin pistävästi tohon vasempaan etuolkapäähän, mut sit kun kavensin otetta niin kivut katos.

Ennen tapasin penkata etusormet merkkien kohdalla, mutta nykyään pikkurillit merkkien kohdalla. Täytyy kyl sanoo et onneks tajusin kaventaa otetta. Sen lisäks että olkapäähän ei satu, saan rintaan paremman tuntuman. Tie sitten mistä johtuu. Vaikka sullahan ei tosin ongelmana oo enää toi kipu.

Itsellä oli kanssa pistävä etuolkapään kipu nimenomaan vasemmalla puolella, ote nyt ei ihan tajuttoman leveä ole, sellainen että on mukava tehdä.
Otteessa kädet on n. 90 asteen kulmassa jos kyynärpäät on sivuilla ala-asennossa, mutta normaalia penkkipunnerrusta tehdessä tuntuu kyllä että rintaan ei oikein saa mitään tuntumaa, käsipainoilla ja flaisseilla tuntuu enemmän.
Pitää kokeilla huomenna salilla tota otteen kavennusta hiukan, ja se penkki kyllä on melko kapea... parikymmentä senttiä leveä ehkä? Ihan normaalinlevyiseltä se vaikuttaa mutta molemmat olkapäät jää silti aina ulkopuolelle.

Itellä ainakin olkapää nousee helpommin irti penkistä juurikin kapealla otteella. Kokeile parantaa rintarangan liikkuvuutta niin saat ehkä tukevamman paketin punnertaa.

Back
Ylös Bottom