Olkapään limapussi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rock
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla todettiin hauiksen pitkän jänteen ympärillä sekä kiertäjäkalvosimen päällä(limapussissa) olevan nestettä.
Onko kellään ollut samaa ongelmaa ja miten päässyt eroon? Itse kärsin kk ennenkuin menin asiaa selvittää.Nytten on otettu 10
päivän tulehduskipulääkekuuri.Olkapää vaa tuntuu olevan edelleen niin huonossa jamassa että ei puhettakaan että viittis mennä
salille sitä rasittaa.

Sama vika. 2 viikkoa määräsi lääkäri saikkua ja tulehduskipulääke kuurin. 1.5viikkoa mennyt eikä vielä mitään muutosta. Huomenna soittelen uudestaan ja kyselen kortisoni piikkiä kun se kuulemma auttaa välittömästi "on vaan viimeinen keino millä tätä hoidetaan" sanoi lääkäri.

Eikä todellakaan ole mitään asiaa salille ellei halua pahentaa tilannetta.

Minullakin oli sama vaiva ja kuukauden päivät oli punnerrukset pannassa, mutta ei auttanut. Kävin lääkärissä ja sain 7pv kuurin 120mg arcoxiaa. Lääkäri antoi luvan tehdä salilla etuolkapäitä rasittavia liikkeitä, kunhan ne tehdään rauhallisesti ja koko liikeradalla.
Tuo arcoxia kyllä omalla kohdalla auttoi.

Miten tuo vaiva on todettu? Ultrassa vai peräti magneettikuvissa? Itselläni myös ollut olkapäässä kipuilua jonka itse diagnosoin hauisjänteen tulehdukseksi/ahtaumaksi, mutta ultraäänen ja sen tehneen hoitajan mukaan ei moista pitäisi olla. Mutta eipä hänen mukaan pitäisi olla mitään muutakaan.

Mulla todettiin ultrassa radiologin toimesta.Nyt ei vaa uskalla käydä uudestaa valittaa.Saattaa töissä mennä muuten jatkokoulutukset sivu suun.
Kärsittävä tämä vuos sit kait jos ei ittestää parane.

Mulla vasen puoli tokeni aikanaan kahdella kortisonipiikillä. Suoraan siis piikki, ei tulehduskipulääkekuuria. Ensimmäisen jälkeen lekuri sanoi, että saa rasittaa tuntemuksien mukaan. Kun ei viikossa tuntunut paranevan, kävin uudestaan. Sen jälkeen ei ole ongelmia ollut. Paitsi nyt oikean puolen olkapäässä on häikkää. Harmi vaan kun vasemman olkapään hoitanut lääkäri on jo eläkkeellä, oli asiallinen tyyppi.

Itselläni oli kyseinen vaiva keväällä ja pyysin suoraan kortisonipiikin, tiesin jo aiemmilta kerroilta ettei tulehduskipulääke kuuri auta, piikillä käsi kunnossa vajaassa kahdessa viikossa.
Monet lääkärit pistävät piikin nivelen lähettyville sivusuunnalta, en tiedä mikä paikka se on, mutta väärä kuitenkin, piikki laitettava edestäpäin, jolloin se menee oikeaan paikkaan.

Siis oma vaiva oli limapussintulehdus ja hauiksen pitkänjänteen tulehdus, todettu ultrassa, tulehtunut jänne vei tilan olkapäältä, eikä käsi noussut etukautta kokonaan ylös.
Itselleni näitä kortisonipiikkejä on laitettu toista kymmentä ja nyt sen verran kokemusta että tiedän minne suurinpiirtein sen piikin ois pistettävä.

Itellä kans parin vuoden aikana laitettu 4-5 kertaa kortisonia tohon vasempaan olkapäähän. Kortisoni kyllä vie tehokkaasti tulehdukset pois, mutta viekö muutankin ja onko se pysyvää, vai vahvistuuko nivel uudelleen?

Tohtori täräytti pe kortisonia olkapäähän ja nyt odotellaan josko yksi piikki riittäis. Ei mitää kokemusta kuinka pitkää kestää ennen kuin sen pitäs vaikuttaa, mutta viikosta lääkäri puhu. Toivottavasti tulis tolla kuntoon. 3 viikko mitään tekemättä rupee olee aika kuivaa...

Mulla sama oikeassa. Toistuu aina välillä, ekalla kerralla sain buranaa, ei jeesannu.
viime keväänä söin kaksi erillistä kuuria Motifeneä ja nyt syksyllä siirryttiin arcoxiaan, on kyllä nyt jo parempi.
pahimmillaan ei saanu öisin nukuttua eikä pystyny oikeella kädellä nostamaan peittoa päältään.
Mulla diagnoosi saatiin ultraäänessä.
Itse en haluais kortisoonia ruveta piikityttämään itteeni, mut lääkäri oli kans sitä mieltä että sitä ens kerralla jos vielä uusii..
Hevosilla kun aletaan kinttuihin piikittämään kortisonia, on edessä yleensä ikuinen kierre, se jeesaa aikansa ja sitten sitä täytyykin jo pistää lisää, ja hevosilla ja koirilla toistuva kortisoni hoito aiheuttaa cushingin tautia, liekö sama ihmisillä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Särkykipu on kyllä lähtenyt mutta turvonnut patti pysyy vieläkin olkapäässä. Heti jos venyttää/nostaa väärin niin vihloo niin perkeleesti. Varmaankin vielä lääkärille mentävä ja fyssarilla käydä pyörähtämässä että mitäs. Kyllä osaa olla rasittavaa...

On kyllä niin kuivaa että huhhuh. Neljäs viikko saikkua lähtee päälle ja olkapää vieläkin turvoksissa. 1piikki kortisonia monen monta liuskaa ketomaxia ja monen monta tuntia kylmähoitoa takana eikä tunnu auttavan...

Back
Ylös Bottom