olkapään ja solisluun "muljahtelu"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ALYSTAI
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Tehdessäni olkapää-/rinta-, sekä joitain selkäliikkeitä huomaan vasemman solisluuni hieman nousevan ylöspäin ja ns muljahtavan. Aluksi tää ei juuri haitannut vaikkakin tuntui aika epämiellyttävältä. Nyt se on kuitenkin alkanut vaivaamaan ja olen sen takia joutunut olemaan jonkun aikaa täysin ilman rinta-ja olkapäätreeniä. Muljahdus tapahtuu nimenomaan sillon kun nostan olkavarttani yli vaakatason ja joskus myös muulloin esim. ristivedossa. Epäilisin että ongelma on jossain kiertäjäkalvosimen jänteissä tms. sillä kipu ei tunnu ulkopuolisissa lihaksissa lainkaan. Olisiko kenelläkään mitään tietoa asiasta vai kannattaako minun käydä kysymässä lääkärissä tai vastaavassa?? Olen nyt ollut pari viikkoa pahemmin rasittamatta kyseisiä lihaksia mutta kipu sen kun jatkuu! aika helvetin perseestä jos joutuu kokonaan jättämään rinnan ja hartiat treenaamatta kun joku pikkulihas käy vittuilemaan ! :wall:

Huomauttaisin että olen treenannut vasta vähän aikaa ja ongelma on ollut minulla paljon kauemmin.

kiitos kaikille avusta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tietenkin kannattaa marssia lääkäriin heti, että saat paikat kuntoon mahdollisimman nopeasti!
Kuulostaa ihan siltä että ei tuota kotikonstein korjata, ainakaan kauhean nopeasti.

Tossa saattaa olla taustalla, että sun kiertäjäkalvosinlihas on tulehtunut ja turvonneena nostaa sitä solisluuta pois sieltä kuopasta. Mee ihmeessä lekuriin, sieltä saat varmistuksen asiaan.
Mutta tosiaan, näitä olkapääseudun vaivoja löytyy, itellä on vasen olkapää pullahtanu 2 kertaa hieman eteen ja alas, mutta mennyt samantien itsestään takas. Tuntuu muuten hyvältä, hävii tunto kädestä hetkeks ja sitten tulee vihlova kipu koko käteen. Nyt kun on treenannut säännöllisesti ja monipuolisesti, niin tota ei enää oo esiintynyt melkein vuoteen. Lisäks oon lopettanu paskat liikkeet olkapäille, kuten penkin ylileveellä otteella ja ylätaljavedon niskan taakse.

Minulla oli sama vaiva kiusana muutaman vuoden ajan, tosin kipua ei esiintynyt muulloin kuin solisluun muljahdellessa. Nyt kun kokeilin heilutella käsiä, en saanut solisluuta enää muljahtelemaan, joten tuo vaiva on ilmeisesti parantunut itsestään.

en tiedä liittyykö asiaan se että mulla on myös erittäin löysät nivelet, mm. sormeni taipuvat todella pitkälle taakse niitä taivuttaessani ja etupuolella saan ne kiinni kämmeneen np. lisäksi pystyn ottamaan käsivarteni irti olkapäistä niistä vetämällä. en puhu siis nyt runkkaamisesta vaan ihan kun kättä nykäsen niin se irtoaa ja pysyy irti niin kauan kunnes päästän sen takaisin paikoilleen. tämä kyseinen toimenpide ei tuota minulle lainkaan kipua.

Zone-sarja -42%
teräsmies sanoi:
Oot ilmeisesti kynäniska? Jos sul on esimerkiks joku lihaksikas treenikaveri nii kysy siltä neuvoo! :D :D :D :D :D

no itseasias onhan mulla eräs treenikaveri kenen kanssa käyn sillon tällön reenaamassa mutta se nyt on enemmänki sellanen läskimooses nytkyttäjä. jos siltä kysyy neuvoa missään asiassa niin voi olla varma että menee kuuseen just siinä paikassa. ainoo syy miks mä sen kanssa edes liikun siellä salilla on se että mun käy kaveria sääliks...

Tuota tuota... Siis saatko olkapään sijoiltaan ihan vaan kun vedät kädestä? Ja se menee takas kun lasket irti? :eek:
:offtopic:

teräsmies sanoi:
Oot ilmeisesti kynäniska? Jos sul on esimerkiks joku lihaksikas treenikaveri nii kysy siltä neuvoo! :D :D :D :D :D

Joo, kaikinpuolin kiva vastaus sulta. Laita tollasia lisää, noita kaivataan. Toi oli vissiin sun eka postaus tänne forumille? En yritä leikkiä mitään palstapoliisia, mutta tää ei oo jippii, ja jengi yrittää oikeesti neuvoa toisiaan. Huumori ja sarkasmi on jees, mutta toi ei vaikuttanu hirveen asialliselta vastaukselta.

ZweCCo sanoi:
Tuota tuota... Siis saatko olkapään sijoiltaan ihan vaan kun vedät kädestä? Ja se menee takas kun lasket irti? :eek:
:offtopic:

:offtopic: :offtopic:
kyllä näin juuri. sama onnistuu myös sormilla! ja itseasiassa se on näyttävämpää kun sormella sen näkee paljon selvemmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom