Olkapää kipeänä, mutta kuinka kauan..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skuge
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tein tuossa muutama päivä sitten vähän ruman olkapäätreenin. Salilla ei mitään seurauksia ollut, mutta himassa seuraavana päivänä, kun koitin nostaa limpparipulloa lattialta niin olkapää naksahti ikävästi. Luultavasti jotain sielä kiertäjäkalvosimissa tapahtui..

Muutaman välipäivän tässä oon nyt pitäny, mutta tänään oli tarkotus mennä salille rehkimään. Mitähköhän liikkeitä sitä uskaltaisi tehdä, kun tuo olkapää on kuitenkin vielä aika arka...?

Jollain muullakin varmaan on ollut samanlaisia vaivoja. Kauan kestivät? Yleisiä vinkkejä ja kokemuksia kaivataan...

Itsellä kanssa hieman samanlainen tilanne tosin oon pitänyt kk. tauon ja nyt pitäisi tänään mennä kokeilemaan. Tarkoitus on aloittaa kevyesti ja nostaa painoja pikku hiljaa entiselle tasolle, ottaa kiertäjäkalvosinliikkeitä mukaan ja myös panostaa venyttelyyn entistä paremmin.

Vaikka on vaikea arvioida kuinka kauan minulle menee, että pääsee siihen tilaan että ei olkapää haittaa fyysisesti eikä psyykkisesti, niin mielenkiinnolla lukisin kokemuksia siitä kuinka kauan olkapäänsä hajoittaneilla kesti päästä normaali reeniin kiinni.

Ja Skuge, sinuna en menisi salille ennen kuin olkapäästä on kivut hävinny, kun itsellä kävi niin että en pienestä kivusta välittäny, niin pieni kipu --> iso kipu.

arpa80 sanoi:
Ja Skuge, sinuna en menisi salille ennen kuin olkapäästä on kivut hävinny, kun itsellä kävi niin että en pienestä kivusta välittäny, niin pieni kipu --> iso kipu.

Itekkin vähän näin ajattelin, tänään ku on tehnyt normi askareita niin toi on jo jonkun verran hellempi, kuin eilen. Eilen en siis tehnyt mitään..

Kai se on vaan treenattava hulluna jalkoja jossain härveleissä tjms...

Muistelen, että ainakin Neutraalillakin oli samanlainen tapaus, että salilla ei mitään, mutta sitten himassa kipua...? Onko millaset olleet diagnoosit, lääkärissä muistaakseni kävit..?

:wanha:mulla rusahti jouluna olkapää penkissä,eikä pysty vieläkään nostaa yhtään penkkiä ja on vieläkin kipee....kesän lopussa lekuriin sitten..

mulla on ollu 7-8vkoa kipeä olka. nyt kuitenkin positiivista parantumista havaittavissa, sillä leukoja vedin viimeviikolla jo lisäpainoilla, aiemmin en voinut vetää edes yhtä leukaa ilman kipua. tänään penkkasin ja lämmittelyt oli aika alkeelliset josta olkapää ei tykännyt(liian isoin harppauksin ylöspäin), mutta sitäkin pystyy jo kuitenkin jotenkin tekemään. penkissä tosiaan jännä homma, mitä enemmän painoa laittoi sen vähemmän kipua tuntui, tuo lämmittely vain vähän kismittää ku siinä piti vähän liioitella.

edit: mää epäilen että mulla on tuolta olkapään läheltä joku jänne hivenen revenny, koska se tuntuu tuossa olkapään seudulla olevassa luun vieressä(pehmyt kudoksessa) se kipu. eritoten kun ronskisti painaa siitä luun vierestä niin kipua tuntuu. uskon kuitenkin että tämä paranaee kokonaan koska viimeisen 2viikon aikana on menty aivan älyttömästi eteenpäin. penkissä sarjapainot on tippunu tuona aikana noin 10kg ehkä vähän päällekin, mutta aivan sama sille ku kuntoutus nopiaa täysin kuntoon. kyllä ne menetetyt raudat saa kohtuu nopiaa takas sitten kun paikat on kunnossa.

Minulle on tullut sellainen ajatus olkapäistä, että varsinkin jos on roikkuvat hartiat ja reilusti liikkuva olkapää, niin pitäisi yrittää pitää olkapää kiinni kehossa niin hyvin kuin mahdollista. Leuanvetohan on siinäkin mielessä aika kova liike, että ala-asennossa olkapäät on todella venytettynä. Ehkä siinä ei sitten pitäisikään laskeutua kovin alas.

neutraali sanoi:
edit: mää epäilen että mulla on tuolta olkapään läheltä joku jänne hivenen revenny, koska se tuntuu tuossa olkapään seudulla olevassa luun vieressä(pehmyt kudoksessa) se kipu. eritoten kun ronskisti painaa siitä luun vierestä niin kipua tuntuu. uskon kuitenkin että tämä paranaee kokonaan koska viimeisen 2viikon aikana on menty aivan älyttömästi eteenpäin. penkissä sarjapainot on tippunu tuona aikana noin 10kg ehkä vähän päällekin, mutta aivan sama sille ku kuntoutus nopiaa täysin kuntoon. kyllä ne menetetyt raudat saa kohtuu nopiaa takas sitten kun paikat on kunnossa.

Epäilen, ettei kyseessä kuitenkaan ole varsinainen jännerepeämä. Ei muuten parane, jos tekee koko ajan punnerrusliikkeitä. Mulla on kokemusta asiasta :)

Joskus viime keväänä, eli maalis-huhtikuussa 2005 alkoi olkapää oireilemaan. Tunnetusti jääräpäisenä miehenä, tein penkkiä ja pystypunnerrusta normaalisti läpi kesän ja syksyn. Kivuista välittämättä. Kivut kun aina tuppas loppumaan ku tarpeeks löi rautaa tankoon, eli lämmetessään turtui.

Sitten viimein marraskuussa kävin ultrakuvauksissa ja siellähän paljastuikin juuri tällainen jänteen puolittainen repeäminen. Eli kiertäjäkalvosimelta lähtevä paksu poikittainen jänne oli puoliväliin revenny. Lääkäri sanoi, että pitäisi tulla kuntoon ittekseen, mutta mitään rasitusta ei sille saa antaa. Sanoi vielä, että voi mennä jopa puoli vuotta.

Nyt olen tehny viimeset puol vuotta sellaista treeniä, etten ole punnerruksia juurikaan tehny. Olkapään vihlonta on vähentyny koko ajan, eli kyllä se jänne pikkuhiljaa on paranemassa, muttei vielä taida kestää pystypunnerrusta. Vinopenkkiä ja alakaltevaa penkkiä pystyy jo kivutta tekemään todella pienillä painoilla. Pystypunnerrusta kokeilin pari viikkoa sitten, mutta jo pelkkä tanko sai olkapään oireilemaan, joten jätin väliin. Sellainen pelko on koko ajan mielessä, et kohta vihlasee ja koko puolen vuoden "kuntoutus" on menny hukkaan.

Pieni vamma, mutta isot vaikutukset. Välillä ihan oikeasti vituttaa ja motivaatiota saa hakemalla hakea.

Back
Ylös Bottom