olkapää edessä, selkä mutkalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja repeh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla on sellainen ongelma, joka johtuu selkärangan kieroudesta. Oikea olkapää on huomattavan edessä ja rintalihas siitä syystä erilaisessa kulmassa kuin vasen. Tästä johtuen myös oikean puolen kehitys laahaa jatkuvasti jäljessä, ja esim. mitään penkkiliikkeitä ei voi tehdä, kun vasen puoli saa hyvän venytyksen ja pumpin, oikea taas ei. Vastaavasti selän puolella taas oikea puoli saa enemmän rääkkiä ja myös kehittyy paremmin.
On ikävää näyttää kovin toispuoleiselta.
Olen yrittänyt korjata tilannetta tekemällä penkkiliikkeet käsipainoilla ja oikelle puolelle kikkailemalla enemmän kuin vasemmalle, siispelkästään yhdellä kädellä.
Onko kellään muulla samoja ongelmia? Entä oletteko saaneet epätasapainoa korjattua, ja miten?
Nyt tuntuu ongelmaksi muodostuvan selän oikean puolen jumittuminen ja aivan kuin tuo oikea olkapääkin olisi tulossa enemmän vaan eteen, kun rintalihas vahvistuu.
Olenko kohta korkkiruuvi, vai jatketaanko samaa rataa?
Voiko selkärankaa oikoa kolmekymppisenä jollain systeemillä?

Pidä huolta että sulla on vahvat vatsat muuten käy samallailla ku mulla, eli selkä rikkuu ja tulee kalliita niksauttajall käyntejä, pidä huolta keskivartalon voimasta...jos joku paikka ei aktivoidu ni se yleensä kertoo ongelmista...käykkö hierojalla säänöllisesti?

Penkkireenin painottaminen oikealle puolelle lisää vain olkapään kääntymistä eteenpäin, koska rintalihakset ovat ns. helposti kiristyvä lihasryhmä. Tee reenisi tasapuolisesti molemmille puolille. En kyllä tiedä miksi helpommin vahvistuva selkäsi oikeapuoli ei oikaise tilannetta. No mulla ei ole kokemusta kierosta selkärangasta. Venyttele rintaa useammin ja pidempään ja vahvista selkääsi, niin pitäisi olkapäiden löytää paikkansa.

Itselläni on vasen puoli selvästi vahvempi penkkitreenissä ja ojentajissa. Enkä ole tehnyt asialle mitään. Eron huomaa selvästi rintalihaksien koosta, jos katsoo vähänkin tarkemmin.
Mulla tuo lihasepätasapaino juontaa juurensa niihin aikoihin, kun aloittelin treenaamista. Mulla oli oma penkki ja siinä muutama hiekalla täytetty kiekko. En koskaan vaihtanut kiekkojen paikkaa,
vaan ne olivat koko ajan samalla puolella tankoa. Toisen puolen painoihin oli tullut pieni halkeama ja hiekka valunut pikku hiljaa pois. Tangon päiden välillä oli noin 6-7 kiloa eroa ennenkuin huomasin asian...
Mua ei ainakaan haittaa yhtään tämä lihasepätasapaino, koska en aio kilpailla kehonrakennuksessa, eikä mua näe kesälläkään ilman paitaa johtuen olkapäiden raskausarvista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom