Olisiko kenties vinkkejä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oon 14 vuotias, painan 60kg, olen pitkä 178cm ja nostan penkistä 85kg, mutta nytten on sattunut sellanen ongelma, että penkki ennätykset ei ole enää oikein parantuneet. Tiedän, että nytten pitää jo harjotella paljon, jotta tulisi lisävoimaa.
Olisiko teillä vinkkejä mitkä harjoitus liikkeet auttaisi parhaiten penkki suorituksiin? Nykyään teen paljon penkkiä, touhuan käsipainoilla ja teen taljaa... :thumbs:

To-omppa sanoi:
Oon 14 vuotias, painan 60kg, olen pitkä 178cm ja nostan penkistä 85kg, mutta nytten on sattunut sellanen ongelma, että penkki ennätykset ei ole enää oikein parantuneet. Tiedän, että nytten pitää jo harjotella paljon, jotta tulisi lisävoimaa.
Olisiko teillä vinkkejä mitkä harjoitus liikkeet auttaisi parhaiten penkki suorituksiin? Nykyään teen paljon penkkiä, touhuan käsipainoilla ja teen taljaa... :thumbs:
Klikkailepas vaikka tuolta FAQ kohdasta ylhäältä.Eiköhän sieltä jokunen ohjelma/vinkki löydy...:thumbs:

Varmaankin jos poltat toholla sitä rasvaa niin ne pienenevät. En suosittele tätä polttamista tosin, tiedät varmaan miksi.

Eli toisin sanoen, rasvaa ei voi 'polttaa' paikallisesti, vaan kokonaisvaltaisesti koko kehosta (mutu, kait tähänkin löytyy jostain jotain sälä-nippelitieto-poikkeuksia).

oletko kenties tehnyt pelkkää tissiä ja habaa? meinaan se auttaa kanssa, kun treenaa koko kroppaa. ja tasapuolisuus, sekin auttaa. esim. jos ojentajat on jääny tekemättä, niin myös penkki laskee. ja sitten yks tosi tärkeä, syötkö tarpeeks? prodet, hiilarit,rasvat, kalorit? vielä yksi tosi tärkeä, jota mulle just sanottiin; VENYTTELY! olin hierojalla just, ja sano että jos nyt ei ala venyttelee, niin tulokset tippuu eikä nouse. meinaan lihakset aivan totaalisessa jökissä. joten venyttele! SYÖ! treenaa ja lepää! kyllä noilla ohjeilla pitäis penkkitulos nousta pikkuhiljaa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
OK, yritän tehdä parhaani mukaan! Mutta olen harjoitellut myös ojentajia... Auttaako kapea penkki ojentajiin??
Jos nostaa penkistä ja pylly nousee niin haittaako se silleen, mutta tietysti harjotellessa pylly ei kannata nousta. Mutta jos pylly nousis niin rautaa nousee enemmän niin voiko sitä sanoa sitten oikeastaan omaksi "ennätykseksi"??

To-omppa sanoi:
OK, yritän tehdä parhaani mukaan! Mutta olen harjoitellut myös ojentajia... Auttaako kapea penkki ojentajiin??
Jos nostaa penkistä ja pylly nousee niin haittaako se silleen, mutta tietysti harjotellessa pylly ei kannata nousta. Mutta jos pylly nousis niin rautaa nousee enemmän niin voiko sitä sanoa sitten oikeastaan omaksi "ennätykseksi"??

Treenatessa perse ei saa nousta penkistä ei edes maksimeissa. Et voi sanoa sitä rautaa ennätykseksi jos se on tehty väärällä tekniikalla. Monet sanoo ja niille annetaan :david:

Mutta mitenkä on mahdollista että noin puol vuotta sitten nostin penkistä 45kg ja siitä lähtien on harjoitellut aktiivisesti niin tuohon 65kg tuli lähes joka viikko aika uusi ennätys ja nyttten nousee 85kg!
Kun olen lukenut muiden keskusteluita niin niille on tullut vaan puolessa vuodessa 20kg ja ihmettelevät että miten se on mahdollista mutta minulla nousi puolessa vuodessa 40kg! JOHTUUKO SE KENTIES SIITÄ, ETTÄ ON MURROSIKÄ, PAIKAT KASVAA JA VAHVISTUU????:)

Kannattaako ruveta syömään lisätavinteita kuten kreatiiniä? auttaako se miten paljon?

ohhoh.. ompa huima kehitys :thumbs:

To-omppa sanoi:
Kannattaako ruveta syömään lisätavinteita kuten kreatiiniä? auttaako se miten paljon?
ne on vaan lisäravinteita, ei dopingia, ekaksi ruokailukuntoon ja sitten lisäravinteita

Nuorella kaverilla on luonnollisesti paljolti kysyttävää ja vähän tietoa. Pakkotoisto.comin syövereistä löydät varmaankin vastaukset melko lailla kaikkiin treeniaiheisiin kysymyksiin, tai ainkin henkilön/henkilöitä jotka niihin osaavat vastata.

Nyt kun olet harrastuksen makuun päässyt, ja tälle palstalle löytänyt, on suositeltavaa lukea treeni ja ravinto ja aloittelijoiden -osioita ahkerasti. Tässä yksi linkki mistä löytyy paljon kamaa vauhtiin pääsyyn:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Ehdottoman suositeltavaa olisi, että treenaat koko kroppaasi tasapuolisesti (en tiedä joko treenaat). Katsele palstalta itsellesi mieluinen perusohjelma ja ala tahkoamaan sillä, tulokset nousevat taatusti niin että kohina kuuluu korvissa. Kovan treenin lisäksi alat kiinnittämään huomiota ruokailuihisi. Syöt säännöllisin väliajoin, ja sisällytät joka aterialle proteiinia. Lisäravinteet ovat kuitenkin vain lisäravinteita, joilla voit mahdollisesti täydentää ruokavaliotasi. Ne eivät ole ihmeaineita. Ainoa keino kasvaa on syödä enemmän kuin kuluttaa, muuten paino ei nouse.

To-mppa sanoi:
Mutta tästä ei ole vielä, sitä vaan, että haluaisin tietää vaikuttaako käsien rasvan poltto hauiksien kokoon??

Rasvanpoltto vaikuttaa toki siihen, miten suurelta hauikset näyttävät, mutta rasvaa ei voi polttaa paikallisesti. Tähän tuskin vielä on tarvetta, ainakaan ilmoittamasi painon ja pituuden perusteella.

Ja kyllä, kapea penkki auttaa ojentajiin.

Pikku kiireen takia vastailen tälleen vähän lyhyesti, mutta tärkeimmät asiat on lueteltu hyvin monessa threadissa, ja löydät ne ihan varmasti pienellä vaivalla.

Treeni-iloa!

Vanalla tulikin kaikki sanottava.

Kiitoksia tuo auttoi paljonkin... ja vastasit kaikkiin :D

Sitä vaan siitä rasvan poltosta vielä, että eikai se sitten haittaa kun nostelen vipunostoja niin verisuonet pullottaa aika kauheesti?? Kun joskus vielä nuorempana nostelin noin vuoden verran pelkillä käsipainoilla...

Suositut

Back
Ylös Bottom