Oliiviöljy - Nestemäinen kulta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🫒🔥 OLIIVIÖLJY – NESTEMÄINEN KULTA JOKA NOSTAA RUOAN JA TERVEYDEN TASOA 🔥🫒

Meta description: Laadukas öljy parempaan makuun, palautumiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

suoraa suoneen 2ml tunnissa.... no ei vaan siis miksei sitä paistamiseen? Mulla ainaki menee kananmunien paistoon. Ja salaatteihi mut ei millään mee esim rahkan seassa tai sheikeissä.

Jos käytät tollasta kylmä puristettua paistamiseen niin sen hyvä rasvahappo koostumus muuttuu ei niin hyväksi ja silloin on sama mitä kasviöljyä käytät. Paras rasvahappo koostumus on kylmäpuristetussa rypsiöljyssä eikä oliiviöljyssä

Puuron sekaan yksi tai kaksi ruokalusikallista, ja sekoitus. Eikä maistu edes pahalta. Itse laitan kylläkin kylmäpuristettua rypsiöljyä.

Eräältä ravitsemusopin ammattilaiselta opin, että muistaakseni rasvan laadullisuuden säilttämiseksi: rypsiöljy (kylmäpuristettu laadukkain) hyvää paljailtaan vetelyyn (mainitsi mm. yrtti/valkosipulitms. mausteäljyt leivänpäällyksinä jne) oliiviöljyssä kannattaa kuulottaa esim. wokkijutut, ja VOIssa sitten kaikki paistopuuhat.

Ja ot:nä se, että leivän päällä voi parasta öljyjen rinnalla, Pekka Puska on valistuksessaan jättänyt mainitsematta, että voissa oleva maito/kerma pitoisuus ei ole haitallista eläinrasvatyyppiä. Erilaisissa margariineissa on 2> E-koodeja ja rasva tuunattu muotoon, jota elimistö ei pysty kiinnittämään itseensä. Sitte tää kaikki sheiba jää sinne tukkeeksi. So I have heard.

Miksi öljyä pitäisi JUODA? Eikö sitä voi käyttää ruoanlaittoon. Jos sanoisin jollekin kuntoilevalle kreikkalaiselle tutulleni, että suomalaiset bodarit juovat oliiviöljyä, he pitäisivät suomalaisia entistäkin oudompina. Paistakaa, maustakaa tms. oliiviöljyllä. Parhaat ranskalaiset saat hyvää oliiviöljyä käyttäessä. Pastan tomaattikastikkeissa se on erinomaista. Sen sijaan, että ruisleivän päälle laittaa voita, laittakaa öljyä.

Oliiviöljy on ruoka-aine eikä lisäravinne.

Öljyn juominen perustuu siihen että keho tarvitsee niiden sisältämiä hyviä rasvoja toimiakseen kunnolla. Kylmäpuristettujen paremmuus tässä perustuu juuri siihen että niitä ei ole lämpökäsitelty ja ruuan laitossa öljy kuumennetaan ja näin ollen rasvahappo koostumus muuttuu oleellisesti huonommaksi.Tämän vuoksi öljyä pitää ottaa rakaana ilman kuumennusta

suoraa suoneen 2ml tunnissa.... no ei vaan siis miksei sitä paistamiseen? Mulla ainaki menee kananmunien paistoon.

Käryyttäminen tuhoaa öljyn hyödylliset rasvahapot. Kuumentaminen on ok, mutta jos käry nousee niin sitten o liikaa lämpöä, plus oliiviöljyn maku menee pilalle. Vaan meikäläinen ku rasvahifistelee, ni vedän pellavansiemenöljyä pari teelusikallista ja hörppy mehua päälle.

Jos sanoisin jollekin kuntoilevalle kreikkalaiselle tutulleni, että suomalaiset bodarit juovat oliiviöljyä, he pitäisivät suomalaisia entistäkin oudompina.

Jos sainoisit saman kenellekkään ei-kuntoilevalle suomalaiselle, niin pitäisivät viellä oudompana :D

Ymmärrän hyvin sen, että öljy on parempaa raakana kuin paistettuna. Tehkää hyvät ihmiset pari salaattia (voisi saada hieman luonnollisia vitamiinejakin ja kuituja) tai käyttäkää sitä höyrytettyjen juuresten kanssa makua parantamaan. Juoda nyt oliiviöljyä sellaisenaan... pyhäinhäväistysta, sanon minä.

Mulla menee oliiviöljy ja kylmäpuristettu rypsiöljy (kuten myös kalaöljy) aina ihan suoraan pullosta kulauttamalla. Lähinnä sen takia, että ne molemmat maistuu melko pahalta, enkä halua pilata ruokiani lisäilemällä tollasia sivumakuja sinne. Melko neiteilyltä kuulostaa jos isot miehet ei pysty juomaan öljyä suoraan pullosta... ;)

Mikä olisi ylipäänsä hyvä äärä tota, jos vaikka kouluun otan protsku drinkin johon tota laitan.niin paljon kannattaa laittaa?

Joka aterialla.
esim. pellavasiemenöljy aamulla, sitten oliiviöljyä kahdella seuraavalla aterialla, palkkarissa ei sitten rasvoja järin tule, seuraavalla aterialla taas oliiviöljyä ja kalaöljyä illalla... eikä välttämättä tässä järjestyksessä.

Joskus juon rasvaista maitoa tai laitan voita leivän päälle niin kasvisrasvat saavat siltä osin väistyä.

Mitä eroa on oliiviöljy/rypsärillä verrattuna kalanmaksaöljyyn? Samat arvot? Meinaan hyi s**tana tota kalanlitkun jälkimakua ja hajua saa millään lähteen!

Jotkut vetäny rypsäriä ehrmaniin, toimiiko?

Hyhhyh... itse ostin juuri pullon oliiviöljyä.. hyi hitto mitä p***aa. Jos sitä laittaa ruoan sekaan, nii koko ruoka maistuu sille p.. Jos kylmäpuristettu rypsiöljy on parempaa, niin jihuu! Vaihtoon! Itse olen ajatellut että vetäisi sen ruokalusikallisen joka aterialla. Olen joskus lukenut jostain, että proteiini tarvitsee rasvaa imeytyäkseen?

Back
Ylös Bottom