Oletteko voimailleet unissanne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu
Tuleeko voimailu ja treenaaminen kenellekään uniin.

Itsellä ei mitenkään usein, mutta joskus. Yllättäen on suosikkiliikkeeni unessa leuanveto. Valve-elämässä se on vain yksi liike salilla muiden joukossa jossa en esim. toistoennätystä ole vuosiin yrittänyt parantaa. Ihmettelen aina että kun unessa menee 100 leukaa eikä tunnu missään. Useammin kuin kerran olen myös nähnyt unen, jossa haluan vetää leukaa mutta tanko on niin korkealla ettei siihen millään ilveellä hyppäämälläkään pääse. Ympäristönä näissä unissa on yleensä joku muu kuin kuntosali. Veikkaisin että kun salilla säännöllisesti käy, niin se on niin rutiinia ettei itse sali enää uniin tule.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulee vaikka kuinka usein.

Penkistä on yhtäkkiä otettu 250 kg, vaikka olin 170 kilon kunnossa. Unessa oli vaan niin hyvä päivä että kulki:)

On opetettu muita kyykkäämään ja ite opeteltu vetoa. Kaikennäköistä on salilla unissa käynyt, yleensä kumminkin itse treenaaminen harvinaisempaa kuin ihmeellinen oheistoiminta. Ja treeniohjelmia teen usein unissani, usein vielä ihan hyviä, aamulla pistän muistiin jos muistan.

Kyllä, lähinnä tuota leuanvetoa tulee unissa tehtyä useinkin. Ja kulkee, mokoma, huomattavasti paremmin kuin valvemaailmassa :jahas:

Viime yönä juuri näin unta kun tein penkkiä, Mike oli opastamassa siinä :rolleyes: Ei siitä enempää...

ps. kulki ihan paskasti kyllä

Joo harvasse yä mä teen vatsoja.

Ja aika usein on sali ympäristönä. Mut jotenkin niissäkin unissa ilmestyy jostain japanilaisissa koulutyttöpuvuissa tyttösiä. Sit menee treenit unissa aivan reisille. kirjaimellisesti..

No ei nyt ihan unissaan, mut kerran oli niin kova käsitreenipäivä, et yöllä hauis kramppas ja veti koko käden koukkuun.. ei siinä auttanu muu kuin nousta istumaan ja ottaa toisella kädellä ranteesta kiinni ja suoristaa käsi ku ei kramppaava käsi totellu ollenkaan.. käsi ei siis ollu puutunut vaan hauis kramppas nukkuessa ja käden joutu hereillä suoristamaan takasi..

Mä taas näen usein unta,että otan penkkiä esim.200kg,se ei paina mitään,mutta jotenkin nostotekniikka menee päin persettä,että tanko on mahan päällä jne.eikä saa sitä sen takia ylös.Erikoinen tunne kyllä,kun tuntuu isot romut höyhenkevyiltä,mutta "tekniikka" estää niiden ylösnostamista.

Joskus unessa:

Menin salille kaverini kanssa ja sali oli täynnä jotain voimanostopatuja. Rupesin siinä sitten tekemään penkkiä, joka "velloi" ja upotti. Joku tuli ivallisesti kysymään, että mitenkäs tollanen tekniikka kisoissa menisi läpi. Sanoin, että onhan tuota tullut sm-kisoissakin käytyä. Tein sitten uuden sarjan siinä satasella ja kohta joku noista em. patuista tulee valittamaan, että tämä on liikaa näille miehille ja minun ja kaverini on lähdettävä salilta. Kohta huomasin, että nämä patut kerääntyvät ympärilleni vyöt käärittynä käteen ja ajattelin, että tappelukos tästä tulee. Sitten huomaan lapun seinällä, jossa lukee, että kaikki näistä patuista ovat tehneet yli tonnin yhteistuloksen voimanostossa. Lähdimme sitten kaverin kanssa suosiolla pois :)

treenaamisesta en o nähny unta ikinä, jotain protskupatukoita ja heradrinksejä tulee kyllä unissa syötyä vaikka millä mitalla. ei voi ymmärtää :D

Eipä siitä kauaa kun huomasin ennen nukahtamista vetäväni aina seuraavan päivän treenit ja toistoja mielessäni 1..2..3..4.. sitte havahdun, että ei perkele täytyy hommata muuta ajattelemista. Muutaman kerran vaan vuodessa näen unta, tai siis muistan sen herättyäni. Unessa olen usein seikkailemassa jossain vanhassa kartanossa ja juoksen, hyppelen ikkunoiden läpi kuten matrixissa. Joten ainakin aerobinen tulee hoidettua siinä nukkuessa. Punttailua vaan puoliunessa.

Aika harvoin se harrastus uniin tulee kyllä. Pari kertaa oon nähny painajaisia että treenikaveri on penkannu enemmän kuin minä. Herätessäni olin hikinen ja iha paskana... sitten tajusin että se oli vain uni :)

Gillyanne sanoi:
Kyllä, lähinnä tuota leuanvetoa tulee unissa tehtyä useinkin. Ja kulkee, mokoma, huomattavasti paremmin kuin valvemaailmassa :jahas:

suortti sanoi:
Harvemmin tulee nähtyä unta treenaamisesta, mutta sillon harvoin minäkin vedän leukoja.

Kahdella muulla jo sama uniliike kuin itselläni. Jonkinlainen analyysi tähän pitäisi keksiä, miksi juuri leuka tulee uneen. Jonkun penkin nyt ymmärtää kun kova penkkitulos tuntuu olevan monelle se treenin tärkein asia valveillakin.

Joku aika sitten sain oikeesti vedettyy peräti viisi leukaa ja menipä sitten 2 kappaletta leveellä myötäotteellakin, OOH, olin niin kamalan iloinen ja ylpeä itsestäni. Yöllä sitten vetelin unissani kevyesti kympin sarjoja muutaman kappaleen. Pari kertaa olen unissani litistynyt penkkissä...

Aina silloin tällöin tulee nähtyä tollaisia unia. Aika usein näen unta, että punerran tai vedän leukoja.
Kerran näin aika ihmeellisen unen. Menin salille jossa käyn, mutta sit kun astuin ovesta sisään paikka oli ihan erillainen. Sali oli kauhee Hc-luola jossa pienimmät painot oli jotain kokoluokkaa 35kg. Vedin hupparin pois päältä ja rupesin vääntään vinopenkkiä jollain yli 50kg kässäreillä ja sain puhtaan kutosen tehtyä. Sen jälkeen siirryin tekeen penkkiä ja lastasin tankoon niin paljon romua että koko teline oli ihan notkollaan. Sillä välin, kun kävin jossain pyörähtämässä niin Mike oli tullu tekeen siihen penkkiä ja aattelin, että olkoon, kun se on sentäs Mike. Mike oli jostain haalinut sellaset helvetin isot vihreet muovipainot joilla se teki siinä penkkiä ja taukojen aikana rannekääntöjä. :hyper: Tää olis kyllä kuulunu tonne oudoimmat unet-trediin ehkä.
Edit: Aika kova pumppi on juu kalsareissa joskus aamusin.

Penkkiä on joskus tullut unissaan kokeiltua. Usein käy niin, että lihakset tuntuvat kummallisen tyhjiltä ja voimattomilta, jolloin kevyetkin painot jäävät rinnalle, vaikka kuinka yrittää punnertaa (vrt. painajaiset, kun joku ajaa takaa ja jalat "liimautuu" kiinni).
Kerran tosin tein kyykkyä unessa painoilla, joilla normaalisti menisi ehkä 5-6 toistoa, mutta unessa vaan jatkoin ja jatkoin varmaan yli kymmenen toistoa, aina sai puserrettua yhden toiston lisää. Ajattelin, että tämähän on helppoa ja sitten heräsin.:jahas:

Olen nähnyt toistuvasti leuanveto-unia. Kaava on aina sama: kevyesti menee kymmenet ja kymmenet toistot. Sitten rupean kesken kaiken tajuamaan mitä teen ja samalla ymmärrän että kyse on unesta. Tätä seuraa herääminen.

Kerran treenasin vatsalihaksia Cutlerin kanssa salilla, joka oli Helsingin Hakaniemessä Metallityöväen liiton talossa (siinä kohtaa on todellisuudessa Osuuspankin konttori).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom