Oletko käyttänyt IP:tä käytännössä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mietin vaan että onko joku täällä joutunut käyttämään harrastamaansa itsepuollustus/kamppailulajia oikeasti itsensä puollustamiseen?
Jos on, niin kertokoon miten ja missä kävi mitä ja kuinka hyvin osasi lajin oppeja soveltaa.

Omalla kohdalla homma menee kahdella tavalla: selvin päin ei ole tarvinnut. Johtuneeko sitten siitä, että äly ja vaisto pelaa, vai hyvästä tuurista. Tiedä häntä.

Kännissä niitä tilanteita tietty eteen on osunut, jotkut syystä, jotkut syyttä. Kyseisissä tilanteissa - ehkä onneksi - ip-taidoista ei ainakaan allekirjoittaneelle ole mitään hyötyä :zzzz:. Saisin selkääni mummoltasikin. :D

Eipä tähän muuta.

-T

Ei ole tullut onneksi sellaista tilannetta, jossa olisi ip-tekniikoita joutunut käyttämään. Ainoa on ollut känniläisen lyönnin väistö, mutta tuskinpa sitä lasketaan edes miksikään ip-tekniikaksi, vaikka onhan se periaattessa. :rolleyes:

kerran baarissa yksi nainen alkoi läiskiä naamaan. Olin sen verran jurrissa, ettei nyrkkeilyseurasta saadut opit auttaneet, vaan kaikki tuli perille. Jälkeenpäin tuo on monesti naurattanut

Kerran voin sanoa käyttäneeni jotain tiettyä tekniikkaa. Muuten ne kovin harvat tilanteet ovat olleet lähinnä epämääräistä nuhjaamista.

Paarissa joku onneton rupesi meikäläisen rouvaa imuttamaan, siis käveli ohi ja takaapäin kiinni yritti imeskellä. Aika tyylipuhdas ko soto gari, yksi selällään rötköttävä juntti, hajonnutta lasia, kaatunut tuoli ja kaksi pokea ympärillä. Siihen aikaan reenailin judoa ja olin kovin innostunut kaikesta vääntämisestä ja hyvinhän tuo näytti luonnistuvan. Jos suuteluhirmu olisi iskenyt parisen vuotta aiemmin, olisi jälki voinut olla asteen rumempaa, kun silloin vielä bokrailin. Tottumus on toinen luonto, kuten sanotaan.

Siinäpä se, yleensähän olen kaikkien kaveri.

- teininä diskossa tuli rähistyä ja pari osumaa saatiin molemmat.
- baarin vessassa joku kävi toisella kädellä kurkkuun ja toisen nosti lyöntiin. -> rannelukko, isku kylkeen ja pois vessasta.
- rähiseviä kavereita joutunut lukottamaan ja roudailemaan pois ettei kenelleen käy pahemmin.

seuraavat sitten enemmän ja vähemmän huumorimielellä.
- pari hyvin samanlaista tapausta saksanmaalla. toisessa koukku, johon torjunta ja löin pysäyttäen nyrkin parin sentin päähän nenästä. toisessa joku halusi haastaa riitaa mutten oikein innostunut. seuraavaksi tuli suora lyönti, jonka blokkasin ja kevyesti läppäsin kylkeen -> tyyppi meni pari metriä taaksepäin eikä enää halunnutkaan tapella. taisi säikähtää.
- intissä tupakaveri antoi "torinmakesia", vai miksi tuota päänahkahierontaa sanotaankaan. piti siis toisella kädellä kaulasta kiini ja toisella hieroi päätä. toisesta hartiasta kiini, löin jalkaan, kaulasta kiinnipitävästä kädestä kiini ja hallintaan.

Tuossa joku aika sitten kävelin kevyessä laskuhumalassa stadissa yöllä kolmen aikaan, tarkoituksena mennä snagarille Kampissa. Huomasin joukon tyyppejä roikkuvan ja melskaavan yhdessä kulmassa ja vaihdoin kadun puolta. Selvisin tällä hyvin todennäköisesti kahakalta. Suoritukseeni tyytyväisenä söin erittäin epäterveellisen lihapiirakka pihvillä ja kananmunalla -yöpalan ja huuhdoin sen alas puolikkaalla kokiksella. Aamulla vielä kiittelin itseäni, että tällaiset perus ip-opit ovat iskostuneet takaraivooni.

Ei nyt tule mieleen juuri mitään. Kerran hieman huumorimielessä täysin spontaanisti tuli yks juttu tehtyä. Kaveri kerran heitti läpällä: "Näin saa hyvin jarhusta kuristusotteen", ja pisti sitten oikealla kädellä kuristuksen, ja vasemman käden minun käteni kautta lukkoon niskan taakse. Kaveri oli sattumoisen pitempi jalkanen kuin minä, ja otin oikealla vapaalla kädellä kaverin jalasta kiinni heilauttaen hänet harteille. Se oli kuulemma aika villi näky. :D Siitähän ois voinu nakata jätkä asfalttiin, ja luultavasti ois todella kipeää käynyt.

Ei mitään todellista ip-tilannetta ole sattunut kohdalle, mutta kaverit ovat joskus leikkimielellä halunneet testata. Pari tapausta siis: ensimmäisessä kaveri sanoi yllättäen että "nyt kokeillaan" ja saman tien yritti lyödä suoran päin näköä, väistin refleksinomaisesti taaksepäin ja samalla yhtä automaattisesti potkaisin munille:rock: Tuloksena maassa tuskissaan kieriskelevä kaveri, ei paljon pahoittelut auttaneet, ja hän kantoi kaunaa vielä pitkän aikaa. Toisessa tilanne lähti vähän samalla tavalla, eli kaveri halusi hiukan matsata. Olin juonessa mukana, ja heitin kevyen alapotkun jolloin osaamattoman kaverin katse tietysti kiinnittyi välittömästi mun jalkoihin ja tinttasin takakäden nokkaan. Kevyesti tällä kertaa. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ymi sanoi:
Tuloksena maassa tuskissaan kieriskelevä kaveri, ei paljon pahoittelut auttaneet, ja hän kantoi kaunaa vielä pitkän aikaa.

Tuollaisessa on turha kaverin kitistä jos lähes varoittamatta lähtee huitaisemaan. Siinä on ihan omalla vastuulla jos sattuu tulemaan kipeätä.

Sapa sanoi:
Kerran voin sanoa käyttäneeni jotain tiettyä tekniikkaa. Muuten ne kovin harvat tilanteet ovat olleet lähinnä epämääräistä nuhjaamista.

Paarissa joku onneton rupesi meikäläisen rouvaa imuttamaan, siis käveli ohi ja takaapäin kiinni yritti imeskellä. Aika tyylipuhdas ko soto gari, yksi selällään rötköttävä juntti, hajonnutta lasia, kaatunut tuoli ja kaksi pokea ympärillä. Siihen aikaan reenailin judoa ja olin kovin innostunut kaikesta vääntämisestä ja hyvinhän tuo näytti luonnistuvan. Jos suuteluhirmu olisi iskenyt parisen vuotta aiemmin, olisi jälki voinut olla asteen rumempaa, kun silloin vielä bokrailin. Tottumus on toinen luonto, kuten sanotaan.

Siinäpä se, yleensähän olen kaikkien kaveri.

Vaikutat juuri sellaiselta kaverilta jolle kannattaa "IP:ta" opettaa :thumbs:

training_day sanoi:
Tuollaisessa on turha kaverin kitistä jos lähes varoittamatta lähtee huitaisemaan. Siinä on ihan omalla vastuulla jos sattuu tulemaan kipeätä.

Amen! Vituttaa semmoset ku rupee itkemään, usein mä olen vaan heittänyt ne tonttiin ja yrittäny auttaa ylös (tapahtuu sentään aika usein et on pakko kokeilla, enkä mä edes ole mikään hyvä.). Mutta sitä pitää itkeä eka hyvä hetki ja sitte voi vasta nousta ylös :david:

Mitä IP-tekniikoita oon soveltanu? Nojoo, lasketaanko ihan perusnyrkkeily guardi? Sekin tosin vaakatasossa ku 5kpl paljon isompaa kaveria potkia ku makoilin maassa. Taisin olla 16 sillon ja ne olis 25-30... :rock: Enpä pahemmin ole muihin tilanteisiin joutunu, mukava ja kiltti kun olen! :hyper:

(edit. siis jos nyt puhutaan ihan tositilanteista. Jotaan pikku boxausta kännissä 15v ja ja pikkusen pystypainii on tullu harvoin väännettyä baarin jälkeen.. mutta tuskin niitä lasketaan IP-tekniikoiden kastiin)

Nage sanoi:
Suoritukseeni tyytyväisenä söin erittäin epäterveellisen lihapiirakka pihvillä ja kananmunalla -yöpalan ja huuhdoin sen alas puolikkaalla kokiksella. Aamulla vielä kiittelin itseäni, että tällaiset perus ip-opit ovat iskostuneet takaraivooni.
Haa, Pakkista on luettu jo pari vuotta, mutta ravinto-opeista ei ole kyllä jäänyt takaraivoon mitään! :D

P.S. Ja jos huonosti sattuu käymään, niin sen rypsiöljyproteiinipirtelön saa tarvittaessa alas vaikka pillillä. :D

Ei varmaan oikein sovi tuohon "käyttää ip:tä" -aiheeseen, mutta baarissa kerran kävi joku ennalta tuntematon tyyppi niskalenkillä kiinni. Lähdin siitä irti ja kysyin että mitä meinaa. Kolme sekuntia sen jälkeen kolme sen sällin kaveria kävi kiinni ja lähti niskapersotteella viemään ulos. Kiltisti roikuin mukana vastustelematta ja kun nakkasivat baarin ovelta jalkakäytävälle parin portaan korkeudelta tein ukemin ylösnousten, vaihdoin pari sanaa poken kanssa ja lähdin käppäilemään himaan.
Saldona paita paskaksi, pari mustelmaa kaulaan ja koko selän mittanen naarmu. Tuumin sitten selvitessäni että tosi pahasti olis käyny jos mitään harrastamattoman jannun olisivat samalla tavalla heittäneet. :)

EDIT: Ja kavereiden kanssa on tullut matsattua, enemmän tai vähemmän tosissaan. Ja noista seurauksista, jos hyökkää pahaa-aavistamattoman ip:tä harrastavan tyypin kimppuun varoittamatta, voi syyttää itseään.

Itse olen tehnyt ukemin olohuoneen lattialla (ilman mitaan syyta) ja lyonyt paani pienoon, jonka jalkeen aiti vei paivystykseen tikattavaksi.
Kuusi vuotta sitten potkaisin kartsalla notkuvaa katulamppua steissi-mavalla niin etta laski tummu, saaressa on vielakin mustelma... En muista miten tahankin tilanteeseen jouduin.
Yla-asteela vitut*i,ja loin takakadensuoralla veistonluokan ikkunan paskaksi.
Sama toistui high-schoolissa... Lukiossa potkaisin takajalan-maigerilla vessasta oven irti. Olen myos murskannut kymmenia kattotiilia otsallani.
Ihmisia vastaan olen usein selvinnyt puhumalla.

T: "Vakivalta taiteilija"

Jasse Junkkari: -eikö sulle oo opetettu että aina pitää käyttää mahdollisimman pehmeitä tekniikoita ettei "hajoita" vastustajaa? Eikö esim. high scoolin vessanovi olisi talttunut hyppyjujilla tai vastaavalla "hallinta"otteella?:)

Eipä tule kuin yksi tapaus mieleen.

Pari vuotta sitten olin kahden kaverini kanssa kaljoilla. Istuttiin sellaisella kolmen istuttavalla sohvalla. Jossain vaiheessa iltaa siihen tuli joku nuori mies vaatimaan, että pääsisi istumaan. Kaverini sanoi sille, että paikka on varattu ja neljä ihmistä samalla sohvalla on liikaa. Tästä suivaantuneena tämä reipas nuori mies otti kuristavan otteen kaverini kaulasta. Tässä vaiheessa täytyy huomauttaa, että kaverini on noin 195cm ja painaa 110kg ja hyökkääjä oli häntä noin päätä lyhyempi ja 40 kiloa kevyempi. Ajattelin, että kannattaa tehdä jotain ennenkuin kaverini suuttuu. Irroitin hyökkääjän käden kaverini kaulalta ja lukotin hyökkääjän pöytää vasten. Hyökkääjä koitti huitoa vielä toisella kädellä, mutta kaverini lukotti senkin käden. Kaikki edellä mainittu tapahtui meidän istuessa sohvalla, missään vaiheessa ei tarvinnut nousta seisomaan. Tilanne loppui kun portsari tuli paikalle naureskellen ja saattoi hyökkääjän pihalle.

Ei ole onneksi sen vakavampia sattunut.

Nooh, mä en viiti sen enempää kommentoida mutta jos pakkiksesta löytyy jannuja jotka on seurustellu ulkomaalaisten mimmien kanssa tietää ettei baariilloista ilman tappelua selviydy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom