Oletko ajanut autolla/moottoripyörällä kolarin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kerran polkasin suitsa pv:n alle jonku roskikse takaa-> pyörän vanteet solmuu ja ite muutama kuperkeikka ja mustelmat kaupa päälle..

MP:llä oon kerra meinannu mennä mummo yli ku se päätti sittenki ylittää suojatien. (varmasti odotti et meikä tulee kyykyllä kohalle et voi hypätä alle, eipä onnistunu :D)

Motarilla joku farkkupösö sankari aiko kylkee tulla.. Olin ohittamassa rekkaa ja pösö ehti kiihyttää rekan ohi kiihytyskaistalta ja alko vaihtaa sitä kaistaa vielä mun kylkee, keskellä kahta kaistaa käänsi eka kerra päätä ja huomas et minä oo siinä vieressä nii joha teki vihase korjaus liikkee et pääsee takas omalle kaistalle ja kyllä varmasti säikähtiki et mistä minä tulin..

Pitäähä sitä olla vauhtia ja vaaratilanteita aina ku hyppää mopo selkää :rock:

Ens kautta odotellessa :haart:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ite en oo kolaria ajanu, mutta kyydissä olin tossa joku aika sitte. Kaverin kanssa oltii yhelle toiselle kaverille menossa ja kaveri sitte kääns tutun mutkan käkkärillä. Aluks meni ihan hyvin, kunnes kaveri lähti korjamaa sitä linttaa. Vaikka oli tajuttoman liukasta, ni yhtäkkiä oliki pitoa ihan kunnolla ja autohan ampas täysillä penkasta läpi ja puisee valotolppaa. Vauhtia oli normaalia vähemmän, ja melkein rajotusten mukaan mentiin.
Auto oli Pösö 306 -01(?), kaveri osti sen vähän päälle 7 tonnilla. Ulkosesti näytti että meni vaa valo tohjoks, ja pellit vähän paino eturengasta ja puskuri uusiks. Noh, korjaamolta sitte soittivat tossa viikko sitte ja hinta-arvio korjaukselle 6000€... Että semosta.

Ite en oo kolaria ajanu, mutta kyydissä olin tossa joku aika sitte. Kaverin kanssa oltii yhelle toiselle kaverille menossa ja kaveri sitte kääns tutun mutkan käkkärillä. Aluks meni ihan hyvin, kunnes kaveri lähti korjamaa sitä linttaa. Vaikka oli tajuttoman liukasta, ni yhtäkkiä oliki pitoa ihan kunnolla ja autohan ampas täysillä penkasta läpi ja puisee valotolppaa. Vauhtia oli normaalia vähemmän, ja melkein rajotusten mukaan mentiin.
Auto oli Pösö 306 -01(?), kaveri osti sen vähän päälle 7 tonnilla. Ulkosesti näytti että meni vaa valo tohjoks, ja pellit vähän paino eturengasta ja puskuri uusiks. Noh, korjaamolta sitte soittivat tossa viikko sitte ja hinta-arvio korjaukselle 6000€... Että semosta.

Nuo on kyllä ihan sairaita nuo hinnat :(. Ei niinkun mtn järkee..

autohan ampas täysillä penkasta läpi ja puisee valotolppaa. Vauhtia oli normaalia vähemmän, ja melkein rajotusten mukaan mentiin.

Noh, korjaamolta sitte soittivat tossa viikko sitte ja hinta-arvio korjaukselle 6000€... Että semosta.

Nopeutta siis 30-50kmh ja ajoitte tolppaa päin.. juu ei siitä ihan selvitä valon ja puskurin hajoamisella :)

Pellit painaa eturengasta, eikös se jo kerro että runkoaisa on taipunut ihan reilulla tavalla ja käytännössä se on repinyt mukanaan kaiken muunkin solmuun, todennäköisesti aisa on toiseltakin puolelta vääntynyt reilusti. Noista kun rupeaa summailemaan niin työn osuus tuossa varmasti maksaa noin puolet korjauskuluista, 1/4 menee maalauksiin ja loppu 1/4 osiin, yleensä osat eivät mitään korjausta kaada, purkuosia saa halvalla mutta työn osuudesta ei voi tinkiä mitenkään.

Toivottavasti tällä "käppäri"-juniorilla ei ollut kaskoa, ettei muiden tarvitse maksaa hänen oppirahojaan omista vakuutusmaksuistaan...

Kuukausi sitten tuli ajeltua Thaimaassa moottoritiellä shortsit jalassa ja t-paita päällä prätkällä 120km/h kun mopoilija tuli eteen.
Liinat kiinni, etupyörä alta ja liu'uin mopoa päin.

Lensin joku 10m, sitten pyörin 10m jonka jälkeen liu'uin taas asfalttia pitkin semmosen 10m.
Koko kroppa täynnä asfaltti-ihottumaa, mutta mitään ei murtunut.

Kroppa puhdistettiin päivittäin,siihen meni sitomisen kanssa aikaa n.4h, sattu aivan vitusti.

Vastapuolelle tuli avomurtuma jalkaan, käsi ei toimi enää kunnolla ja kuulo lähti toisesta korvasta.

jalka.jpg
k%C3%A4si.jpg

Ajoi ensin väärään suuntaan ja lähti ylittämään tietä, oli U-käännöspaikka.

Ihan mielenkiinnosta. Kuinka kitkattomasti sujui asiointi paikallisten viranomaisten jälkeen tuon tilanteen jälkeen?

Ihan mielenkiinnosta. Kuinka kitkattomasti sujui asiointi paikallisten viranomaisten jälkeen tuon tilanteen jälkeen?

Otin kolaripaikalta välittimästi kuvat, joilla pystyin kiistattomasti todistamaan, ettei kolari ollut mun vika. (kuvien ottamisen jälkeen vasta rupesin vasta katsomaan mitä itselle sattui :))
Muuten olisin todennäköisesti ollut heikoilla,täällä on turisti melkein aina väärässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihmeen vähällä selvisit. Itse en kyllä koskaan ajaisi pyörällä kaupungin ulkopuolella ilman ajovarusteita. Kaupungissakin jos sattuu kaatumaan farkut päällä, niin kyllä siinä tod.näk. ehtii saamaan ihan kivat asfaltti-ihottumat. Muistaakseni farkut kestää 1-2m liukumista.

Ihmeen vähällä selvisit. Itse en kyllä koskaan ajaisi pyörällä kaupungin ulkopuolella ilman ajovarusteita. Kaupungissakin jos sattuu kaatumaan farkut päällä, niin kyllä siinä tod.näk. ehtii saamaan ihan kivat asfaltti-ihottumat. Muistaakseni farkut kestää 1-2m liukumista.

10 m hyvällä mäihällä :) nm: Derbi leipoo 90 km/h vauhista :D

Jotain pikku tönäsyitä ja ojaan ajamisia ei vissiin lasketa kolariks. Mutta niiden lisäksi:

Radalla vanha bemari kyljelleen

Fiat Uno n.40km/h kylkeen kun olin ex-duuni autolla V70 liikenteessä. Ei sattunu vaikka molemmat autot meni aika huonoon kuntoon. Ei lauennu mitään bageja vaikka tuli suoraa siihen kuskin ovee.

Kuorma-auto menetti ajokkinsa hallinnan juuri kun oltii uudella seat leonilla sen rinnalla tossa kehä 3:lla. No se kiilas meitä siitä aitaa vasten ja lopuks pikku pusu tolppaa. Bagit ei lauennu ja leoni lunastukseen. Eikä taaskaan sattunu pahemmin.

Ilman turvavöitä kyllä ois varmaa joka kerta sattunu 100x pahemmin.

Vanhalla f-mastalla hirven päälle..vauhtiakin oli vielä törmätessä n. 80km/h. Onneksi kimpos toisesta luukkulampusta sen verra että osui tuulilasin ylänurkkaan, eikä tullu sisälle.

Vanhalla A omegalla kyljelleen metsähallituksen puolelle..onneksi näkemässä ei ollut kuin metsän eläimet:D peräkylillä otettiin erittäin tyylikästä ja hallittua sivuluisua loputtomilla hiekkateillä. yhdestä risteyksestä sitten alkoikin yllättäen asfalttitie ja voitte arvata miten käy kun pito muuttuu radikaalisti 60kmh vauhdissa. muutaman kerran perään ajo ollut lähellä kun talven liukkaus yllättänyt kun etummainen lyö liinat kiinni. mutta mitään muuta ei ole sattunut..:kippis1:

Liittyeen kolarikuvaan jonka laitoin Hauskoja kuvia -trediin. Tilanne vaikutti niin uskomattomalta, että aloin epäilemään kuvan aitoutta. Mutta google löysi keskustelua aiheesta ja kyllähän ne aidoilta vaikuttavat.

Tyyppi on siis ajanut RS6 Audilla n. 200 km/h puuhun, sillä seurauksella, että Audi meni ihan nippeleiksi, mutta kuski nousi omin voimin autosta ja soitti paikalle apua.

30csk6o.jpg

40aevsh.jpg

300adxv.jpg

Kuski on siis tuo kännykkää näppäilevä tyyppi.

Zone-sarja -42%
Paljon tuosta oli juttua silloin kun kuvat levisi "julkisuuteen".

Eniten epäilyä tilanteen aitoudesta on esitetty koska kaikki törmäysjäljet puuttuvat, autohan on siis väitetysti osunut puuhun...

Itse olen ainakin lukenut tästä samaisesta tapauksesta että olisi ollut eräänlainen näytösjuttu... mutta se siitä, jos joku löytää "faktaa" niin tervetuloa..

Suositut

Back
Ylös Bottom