Olenko oikealla tiellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kommentit "kesäkuntoon -04"- projektiini liittyen ravintoon ja sen saantiin. Täältä otettujen neuvojen ja keskustelujen perustelleella luulisin olevani nyt "jo" neljättä viikkoa oikealla tiellä, mutta onko näin..?

aamu (09.00) rahkaa 250g 4 ruispalaa, päällä 4% Portin kinkkusuikaletta, maitoa.

lounas (13-14) 4dl ruispastaa&kinkkusuikale/kana/paistijauheliha, 100g raejuusto, 2 leipää. ( päivinä, jolloin ei ole illalla futisreenejä, jätän pastan pois ja tilalla 250g rahkaa. Karkeasti 4 päivänä viikossa lounalla pastaa)

päivällinen: rahkaa 250g, raejuustoa 100g, ruispala x2.

myöhemmin illalla: porkkanaa, hedelmää.

Tollaisella olen siis potkinut eteenpäin ja välillä tuntus, että tossa on aika ajoin jopa liikaa. Lisätään tuohon vielä 3-4 krt/vko punttisali, joten kulutusta löytyy kyllä. Olen vahvasti sitä mieltä, että nyt kun saadaan tää ruokahomma kuntoon, niin kesäksi rasvat on pudonneet tuosta 16:sta alaspäin.

Entäpä : tarvitaanko lisäprotskua? Riittääkö 1-2rkl kylm.purist.oliviiöljyä per vuorokausi, ja miksi sekin tulisi ottaa illalla?

Paljon tuli taas kysymyksiä, ehkä noihin vastauksia saattas hajanaisesti joistain vanhoista threadeista löytää, mutta kaikki on niin saakutin yksilöllistä. Kiitti Mikelle vaivannäöstä, yritetään nyt tässä vielä yhden kerran julkisesti saada näkökulmaa tähän mun ruokailuun ja sen toimivuuteen :thumbs:

Kyllä illallakin pitää sitä proteiinia syödä, ei päivällisestä nukkumaanmenon välissä riitä pelkät vihannekset/hedelmät. Ainakaan, jos haluat lihaksia säilyttää. Eli tarvitset lisää protskua, et välttämättä jauhona pussista, mutta jossain muodossa illemmalla. Ja öljyä otat vaikka 1 rkl lounaalla, päivällisellä ja iltapalalla. Öljyä ei sen takia, että tulisi enemmän kaloreita, vaan sen takia, että kun öljyä nauttii niin kuulemma rasvakin palaa paremmin. Jos kiinnostaa, niin pakkiksen searchiin vaan semmonen epelin nimi kuin Sakkeus ja lue sen juttuja.

Kun kerran aiheena on kesäkuntoon 2004 niin laitetaan tänne.

Nyt olen syönyt aika hyvin viimeiset pari kolme kuukautta ja painokin noussut kohtalaisesti. Ajattelin vielä pitää bulkkia yllä pari kuukautta (huhtikuun alkuun) ja sitten pitää pienimuotoista dieettiä. Kerkeekö siinä parissa kuukaudessa mitään radikaalia tapahtua? Ei ole tällä hetkellä rasvaprosentti korkea eikä mahaakaan, siksi ensin vähän bulkkia ;) mutta että sais (mahdollisia) lihaksia näkyviin edes vähän kesäksi.

Fabien sanoi:
Kommentit "kesäkuntoon -04"- projektiini liittyen ravintoon ja sen saantiin. Täältä otettujen neuvojen ja keskustelujen perustelleella luulisin olevani nyt "jo" neljättä viikkoa oikealla tiellä, mutta onko näin..?

aamu (09.00) rahkaa 250g 4 ruispalaa, päällä 4% Portin kinkkusuikaletta, maitoa.
Kuulostaa hyvältä
lounas (13-14) 4dl ruispastaa&kinkkusuikale/kana/paistijauheliha, 100g raejuusto, 2 leipää. ( päivinä, jolloin ei ole illalla futisreenejä, jätän pastan pois ja tilalla 250g rahkaa. Karkeasti 4 päivänä viikossa lounalla pastaa)
Kuulostavat aika suurilta aterioilta nuo lounas ja päivällinen. Parempaan lopputulokseen pääset, jos 4 aterian sijaan jaat syömisesi 6 aterialle päivässä.
päivällinen: rahkaa 250g, raejuustoa 100g, ruispala x2.

myöhemmin illalla: porkkanaa, hedelmää.
Tämä ei ole hyvä ateria illalle. Syö mielummin vaikka purkillinen raejuustoa ja sen kanssa öljyä tai kourallinen pähkinöitä/manteleita
Tollaisella olen siis potkinut eteenpäin ja välillä tuntus, että tossa on aika ajoin jopa liikaa. Lisätään tuohon vielä 3-4 krt/vko punttisali, joten kulutusta löytyy kyllä. Olen vahvasti sitä mieltä, että nyt kun saadaan tää ruokahomma kuntoon, niin kesäksi rasvat on pudonneet tuosta 16:sta alaspäin.

Entäpä : tarvitaanko lisäprotskua? Riittääkö 1-2rkl kylm.purist.oliviiöljyä per vuorokausi, ja miksi sekin tulisi ottaa illalla?
Juotko palutumisjuoman? Se auttaa lihasten säilyttämisessä ja laihtumisessa. Rasvan määrä ruokavaliossasi kuulostaa myös pieneltä. Lisää hyviä rasvoja vaikka lohen, pähkinöiden tai öljyjen muodossa.
.....

Oletan tuolla lähtötiedolla päivittäiseksi energiamääräksi noin 1900 kcal.

Proteiinia tulee 2,2 g/kg, mutta sen saantia pitäis jakaa vähän tasaisemmin pitkin päivää. Eipä taida lisäprotskua juuri tarvita.

Lounaalla tulee liikaa energiaa kerralla, miltei puolet päivän energiamäärästä. Siitä on varaa vähentää proteiininsaantia ja siirtää sitä mieluummin iltapalalle. Samalla lounaalta voisi siirtää vähän hiilihydraatteja aamupalalle.

Nyt aamupalan osuus päivän energiansaannista on 25 %. Eli aamupalan ja lounaan jälkeen olet syönyt 70 % päivän energiamäärästä. Jos aamupalan ja lounaan väli on esim. 4 tuntia, niin ravinnon saantisi jakaantuu aika huonosti. Neljälle tunnille tulee 70% ja 20 tunnille 30% päivän energiasta.

Rasvaa tulee vain n. 30 g, mikä taitaa olla liian vähän. Tosin oletin, että et käytä margariinia leivillä ja ruoanlaitossa et käytä lisärasvaa. Rasvaa voisi parikymmentä grammaa enemmän ottaa.

Hyvä -ö-. Huomioidaan, että futisreenit joka ilta. Siis joka ilta tunnin aerobinen tasaisella 150-180 sykkeellä.Mielestäni, nimenomaan lounaalla mun tulis ottaa edes sen verran hiilareita, että jaksan painaa noi illan reenit. Puntit nostan aamupalan jälkeen, eli se ei aiheuta ongelmia.Ilmiselvästi sulla on tietoa asiasta, joten voisitko korjata tuon mun ravinnon saannin/määrän päivän aikana, nimenomaan noilla aikaisemmin mainitsemillani elintarvikkeilla, sillä niitä käytän, en muita. Ei myöskään margariinia leivällä, eikä lisärasvaa. 1rkl oliiviöljyä, siinä se. Pistä ehdotusta, olen aina valmis kokeilemaan!!!!!

Hyvät -Ö-& Omskakas. Huomioidaan, että futisreenit joka ilta. Siis joka ilta 2 tunnin aerobinen tasaisella 150-180 sykkeellä.Mielestäni, nimenomaan lounaalla mun tulis ottaa edes sen verran hiilareita, että jaksan painaa noi illan reenit. Puntit nostan aamupalan jälkeen, eli se ei aiheuta ongelmia.Ilmiselvästi teillä on tietoa asiasta, joten voisitteko korjata tuon mun ravinnon saannin/määrän päivän aikana, nimenomaan noilla aikaisemmin mainitsemillani elintarvikkeilla, sillä niitä käytän, en muita. Ei myöskään margariinia leivällä, eikä lisärasvaa. 1rkl oliiviöljyä, siinä se. Pistäkää ehdotusta, olen aina valmis kokeilemaan!!!!!

Hankala se on sellaista ruokavaliota keksiä, ettei siinä aina olisi jonkun mielestä korjaamisen varaa.

Siirrä päivällisen raejuustot iltapalalle. Siinä samalla vähän lohta, kuten Omskakas neuvoi. Hänellä oli ihan OK neuvot.

Tai lisää iltapalaan vielä vähän proteiinia ja rasvaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten paino on muuttunut noiden neljän viikon aikana? Ihan mututuntumalla ruokailu näyttää vähäiseltä kun ottaa noi futistreenitkin huomioon, mutta painostahan sen näkee.

Korjaisin ruokavaliotasi näin:

Aamiainen: Kuten edellä

Palautumisjuoma: 30-40g heraproteiinia, 15-20g dekstroosia + 15-20g maltodekstriiniä. (tämä on tärkeä lihaksen säilyttämisen kannalta)

Lounas: 4dl ruispastaa&kinkkusuikale/kana/paistijauheliha Söisin tämän aterian myös ei-jalkapallotreeni päivinä. Määrä on 4 dl keitettynä? Vähennä noin puoleen silloin, kun et pelaa palloa.

Välipala: ne porkkanat ja hedelmät, pähkinöitä/manteleita

Päivällinen: Rahkaa 250g, 2 ruispalaa ja rasvan lähde (1 avokado, kourallinen pähkinöitä/manteleita, ruokalusikallinen öljyä) Tai vaihtoehtoisesti korvaa rahka reilulla (200g) palalla lohta ja syö se leivän välissä.

Iltapala: 200 g raejuustoa + rasvan lähde, vihreitä vihanneksia (salaattia, kurkkua, kaalia, parsaa jne.)

Ruokavaliosi ei selkeästi sisältänyt tarpeeksi hyviä rasvoja, jotka laihtumisen kannalta ovat hyvin tärkeitä. Nuo korjaukset pitäisivät auttaa asiaan.

Daug sanoi:
Kun kerran aiheena on kesäkuntoon 2004 niin laitetaan tänne.

Nyt olen syönyt aika hyvin viimeiset pari kolme kuukautta ja painokin noussut kohtalaisesti. Ajattelin vielä pitää bulkkia yllä pari kuukautta (huhtikuun alkuun) ja sitten pitää pienimuotoista dieettiä. Kerkeekö siinä parissa kuukaudessa mitään radikaalia tapahtua? Ei ole tällä hetkellä rasvaprosentti korkea eikä mahaakaan, siksi ensin vähän bulkkia ;) mutta että sais (mahdollisia) lihaksia näkyviin edes vähän kesäksi.

Näin olen myös minä tekemässä :thumbs: Suunnitelmissa olis aloittaa dieetti toukokuun alussa. Omalla kohalla bulkkaus on tuonut hyvin lihasta jo tässä kuudessa kuukaudessa, enkä usko että järkevä parin-kolmen kilon dieettaus vie lihoja paljoakaan..

tseif sanoi:
Näin olen myös minä tekemässä :thumbs: Suunnitelmissa olis aloittaa dieetti toukokuun alussa. Omalla kohalla bulkkaus on tuonut hyvin lihasta jo tässä kuudessa kuukaudessa, enkä usko että järkevä parin-kolmen kilon dieettaus vie lihoja paljoakaan..

Sama vika Rahikaisella. Kuukauden päästä vedetään ensin muutama viikko himobulkkia ja sitten kiristellään kesäksi ja katsotaan jääkö nahkojen ja luiden väliin mitään.

En viitsi aloittaa uutta threadia ni pistän omat syömiset tähän kanssa.

Aamu 7:45 pari leipää + leikkeleitä, hedelmiä.
Lounas 11:45 Koulussa mitä sitten sattuukin olemaan.
Päivällinen 16:00 Jotain näistä: Kalaa/kanaa/jauhelihaa, salaattia, pari leipää, maitoa.

Salille 18-19 pois 20-20:30
Treenin jälkeen vaan jotain hedelmiä...
1h - 1h30min päästä treenistä pari leipää + tonnikalapurkki

En mielestäni syö hirveän paljon, mutta paino nousee välillä suht nopeasti.
Palautusjuomaa käytin ennen treenin jälkeen, mutta se vasta saikin painon nousemaan, että jätin sen pois. Tarkoitus olisi siis saada painoa laskettua, ei mitenkään super nopeasti, mutta nousta se ei kuitenkaan saisi. Kiitoksia auttajille!

HMA sanoi:

Päivällinen 16:00 Jotain näistä: Kalaa/kanaa/jauhelihaa, salaattia, pari leipää, maitoa.

Palautusjuomaa käytin ennen treenin jälkeen, mutta se vasta saikin painon nousemaan, että jätin sen pois. Tarkoitus olisi siis saada painoa laskettua, ei mitenkään super nopeasti, mutta nousta se ei kuitenkaan saisi. Kiitoksia auttajille!

Niin ja sitten meinas unohtua sanoa, että koitan käydä pari kertaa viikossa juoksemassa aamusin ja sitten kerran tai kaksi myös uimassa.

Niin ja sitten meinas unohtua sanoa, että käyn 4x viikossa salilla sekä koitan käydä pari kertaa viikossa juoksemassa aamusin ja sitten kerran tai kaksi myös uimassa.

Ohos... pyydän anteeksi noita uudestaan laitettuja. Pit vaan lisätä noita juttuja jotka unohtus ja teinkin noin... nooh, vahinkoja sattuu. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom