Olenko alottanu yhtään oikein?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Gers
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
morjes!
Kommentoikaas te kokeneemmat mun reenaamisen alottamista.

Nyt on n.3 kk salilla käyty ja pientä kehittymistä havaittavissa. olen reenannut koko kroppaa 2 kertaa viikossa. Aikaa uppoo semmoset 1,5 tuntii.

Mitään varsinaista ohjelmaa mulla ei ole mutta olen tehnyt kutakin liikettä 8-10 toistoo ja 3-4 sarjaa. Yläkropasta oon alottanu ja vatsoja ja jalkoja vähän fiilispohjalta. Vähän se on semmosta palloilua se meikäläisen touhu mutta onko sillä väliä kuhan sarjat tulee tehtyy?

Sapuska puoli on ainakin omasta mielestä ihan kunnossa eli syön melko paljon ihan perus kotiruokaa. Salin lisäksi käyn lenkillä 1-2 kertaa viikossa.

Eli jatkanko samaan malliin vai pitäskö vähän jakaa tota reenii? Mites yleensä olette mieltä tosta koko kropan treenaamisesta? kun ei ole kovin montaa iltaa viikossa mahdollista päästä salille niin siksi koko kroppa kerralla. Tarkotus olisi saada raamikkuutta eli massaa ja voimaa.

Mitään lisäravinteita en ole popsinut ja tuskin aionkaan. jos pysyis ihan luomu-linjalla..

Kommentteja Kiitos!

Kyllä semmonen ihan kunnon ohjelma kannattais väsää, et tulis sitten niitä jalkojakin treenattua kunnolla. Vaikka teetkin koko kropan kerralla, niin vähennä niitä liikkeitä pikkusen ja keskity perusliikkeisiin (kyykky, maastaveto, penkki, pystypunnerrus, kulmasoutu).

Nyt olis kyllä tarkotus alkaa tekee kyykkyy, maastavetoo ja rinnalle nostoo jahka saan jonkun opettamaan tekniikoita. Vai mites kun mulla on vähän vielä pituuskasvu kesken niin kannattaako mavea ja kyykkyä tehdä? penkkii ja pystypunnerrusta kp:llä onkin tullut tehtyä. Jalkoja tulee kyllä joka kerta reenattua, lähinnä etu- ja takareisiä.

Mites ottaako kyykky paljon polviin? Esim jalkaprässi jaa multa kokonaan tekemättä kun polvet ei pestä.

Mites jos mä suunnittelisin ittelle jonkun ohjelman koko kropalle niin tulisiko siinä sitten olla samat liikkeet joka reenikerta vai vaihtelua? Onko linkkejä koko kropan reeniohjelmiin?

Kyllä homma on mun mielestä sillee että, sä reenaat tavoitteiden mukaisesti jos haluat tulla isoksi niin sitten sen mukaan ja taas jos haluat voimaa niin silloin pienempiä toistoja isoilla romuilla!

Ps. vaikka söisitkin lisäravinteita, ei se tarkoita ettet olisi natu! :)

Tähän väliin yks kyssä?Jos on tarkoitus saada massaa että voimaa..niin kannattaako ihan alus treenata voima vai massa tyylisesti'??

En viitsinyt uuttakaan threadia alottaa niin kattotaan jos tänne saisin kommentteja tän päivän treenistä. teen suunnilleen samat liikeet siis 2 kertaa viikossa.

Siis tänään:
Lämmittely
Reisien koukistus 3x15
reisien ojennus 3x15
penkki 3x10 ja 4x5
ojentajat taljalla 3x12
rintalihakset 3x12
ylätalja 3x10
soutu 3x10
vatsat 3x20
hauikset tangolla 2x10
keskitetty hauis 2x8
selän ojennus 3x20
pystypunnerrus kp 4x10
olankohautukset kp3x12
paino pään yli 3x10 (eli selällää maaten viedään paino niskan taakse josta se tuodaan rinnan päälle)

Suunnilleen tommonen se siis oli. Aikaa meni 1.5 tuntia ja energia riitti ihan hyvin. Eli jos jotain korjattavaa tai jotain puuttuu niin kertokaa.

Kommentteja kiitos!

Onko sulla polvissa joku varsinainen vaiva kun eivät prässiä kestä ? Helposti saa kyllä prässissäkin polvet kipeeksi jos esimerkiksi lonksauttaa ihan suoriksi siellä yläasennossa.
Kyllä kyykky on sellainen liike et ottaa polviin jos polvista vikaa löytyy.

Jos ei polvissa varsinaista vaivaa ole niin varovaisella ja oikein tehdyillä liikkeillä nekin saa vahvistettua.

syöt kumminki liian vähän?! :D jote sanon jo nyt että kunnolla sitä ruokaa naamaa ja proteiinia ainaki 2g/painokilo 5-7ateriaa päiväs ja joka ateril sen 30g proteiinia ainaki riippuu sun painosta taas vähä, jaloille kyykky o hyvä liike jos paikat kestää ja mave kans ottaa myös selkää off course jote varmaa perus liikkeet ois tossaki hyvä olla mukana :) laitappa ruokailus tänne nii päästää voivotteleen :D eli mitä syöt päivän mittaan?

Dynamite88 sanoi:
syöt kumminki liian vähän?! :D jote sanon jo nyt että kunnolla sitä ruokaa naamaa ja proteiinia ainaki 2g/painokilo 5-7ateriaa päiväs ja joka ateril sen 30g proteiinia ainaki riippuu sun painosta taas vähä, jaloille kyykky o hyvä liike jos paikat kestää ja mave kans ottaa myös selkää off course jote varmaa perus liikkeet ois tossaki hyvä olla mukana :) laitappa ruokailus tänne nii päästää voivotteleen :D eli mitä syöt päivän mittaan?

Kyllä ainakin omasta mielestä tulee syötyy ihan tarpeeks. painoo on semmonen 75kg eli sitte niinku... 150g tarvis proteiinia. Hoituu.
aamulla: ruisleipää + puuroo
paivällä: kouluruoka - niin paljon ku lautaselle mahtuu
Illan suussa: perus kotiruokaa lautasen täydeltä
illalla: ihan ruokaa tai jotain köykäsempää.
sitten noiden lisäksi maitoa 1-2 litraa, raejuustoa aina kun jääkaapista löytyy ja jugurttia tulee kanssa kiskottua.

Pitäiskö proteiinia erityisesti (200g) treenin jälkeen tankata vai seuraavana päivänä vai miten?

Ei kai mun polvissa mitään suurempia vammoja ole. Kyllä niitä olen koittanut vahvistaa aina silloin kun ne sen sallivat. Mavea olisi tarkoitus sisään ajaa heti kun mun "tekniikanopettaja" kerkii vähän näyttämään mitä tehdä ja mitä ei.

Mites toi mun ohjelma puuttuuko sieltä teidän silmään jotain lihasryhmiä kokonaan? Saako tommosella ohjelmalla ja kunnon syömisellä ihan tulostakin aikaan? :hyper:

Et saa edes 50% päivän proteiineista tolla ruokavaliolla. Kato FAQ:ista se alotteilioiden ruokavalio läpi ja syö about 5-6krt päivässä+ proteiinia koeta saada 2g per painokilo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nepheg sanoi:
Et saa edes 50% päivän proteiineista tolla ruokavaliolla. Kato FAQ:ista se alotteilioiden ruokavalio läpi ja syö about 5-6krt päivässä+ proteiinia koeta saada 2g per painokilo.

MITÄÄH :eek:
Laskin http://laam.ath.cx/ruoka -laskurilla ja kyllä proteiinimäärä oli n. 150g. esim maidosta saan jo 50g joka päivä. eli sun oletuksen mukaan saan vaan 25g paivän ruoista.

J.Gers sanoi:
En viitsinyt uuttakaan threadia alottaa niin kattotaan jos tänne saisin kommentteja tän päivän treenistä. teen suunnilleen samat liikeet siis 2 kertaa viikossa.

Siis tänään:

...

(iso lista liikkeitä)

Suunnilleen tommonen se siis oli. Aikaa meni 1.5 tuntia ja energia riitti ihan hyvin. Eli jos jotain korjattavaa tai jotain puuttuu niin kertokaa.

Kommentteja kiitos!

Liikaa on liikkeitä ja sarjoja... Voit tuolla jonkun aikaa hikisesti kehittyä, mutta ennemmin tai myöhemmin kehitys tyssää. Ohjelman tekeminen kannattaisi muutamastakin syystä:

1) Kun on ohjelma, on helpompi seurata sarjapainojen kehitystä, koska samat liikkeet ja sarjat toistuvat. Nousujohteisuus on tärkeintä, joten sun pitää pystyä myös havainnoimaan se, jotta voit tehdä asialle jotain jos ei kehitystä tule.
2) Kun teet samoja liikkeitä, kehosi oppii ohjelmassa oleviin liikkeisiin tarvittavan motoriikan paremmin, ja saat enemmän irti liikkeistä. Jos koko ajan vaihtelet liikkeitä, niin et tule missään liikkeessä varsinaisesti hyväksi.
3) Kullekin lihaksille tulee sopivan verran treeniä, ei liikaa eikä liian vähän, koska ohjelma on suunniteltu tasapainoisesti (toivon mukaan).

Nuo syyt nyt tuli heti mieleen, onhan noita muitakin syitä...

Eli jälleen kerran, suosittelen kaksijakoista perusliikkeisiin perustuvaa ohjelmaa.

Tästä lähtee:

1. treeni
Penkki 3x8-12
Kyykky/Jalkaprässi/Reiden ojennus 3x8-12
Pystypunnerrus (tanko tai kp) 3x8-12
Pohkeet seisten tai istuen vuorokerroin 3x8-12
Ojentajat 3x8-12

2. treeni
Maastaveto/maastaveto suorinjaloin/reiden koukistus 3x8-12
Ylätalja 3x8-12
Alatalja/kulmasoutu (valitse kulmasoutu jos et tee maastavetoa) 3x8-12
Hauiskääntö 3x8-12

2-4 treeniä viikossa motivaation ja palautumiskyvyn asettamissa rajoissa. 3 on yleensä alkuun hyvä kompromissi. Mieluiten teet kauttaviivalla erotetuista ensimmäisiä.

Lämmittelysarjat ensin ja sitten kolme kovaa sarjaa niin, että kaikissa liikkeen sarjoissa on samat painot. Jos tulisi yli 12 toistoa jossain sarjassa, niin jätät kuitenkin 12 toistoon. Viimeisessä sarjassa pitäisi tulla vähintään 8 toistoa tai painoa on liikaa. Jos kaikissa kolmessa sarjassa tulee 12 toistoa -> lisää hiukan painoa seuraavalla treenikerralla. Taukoa 1-3 min.

EDIT: Ainiin, piti vielä kysyä, että miksi nimimerkki on J.Gers eikä A.Smith? Smithillä on paaaaljon paremmat soolot! ;)

Juza76 sanoi:
Liikaa on liikkeitä ja sarjoja... Voit tuolla jonkun aikaa hikisesti kehittyä, mutta ennemmin tai myöhemmin kehitys tyssää. Ohjelman tekeminen kannattaisi muutamastakin syystä:

1) Kun on ohjelma, on helpompi seurata sarjapainojen kehitystä, koska samat liikkeet ja sarjat toistuvat. Nousujohteisuus on tärkeintä, joten sun pitää pystyä myös havainnoimaan se, jotta voit tehdä asialle jotain jos ei kehitystä tule.
2) Kun teet samoja liikkeitä, kehosi oppii ohjelmassa oleviin liikkeisiin tarvittavan motoriikan paremmin, ja saat enemmän irti liikkeistä. Jos koko ajan vaihtelet liikkeitä, niin et tule missään liikkeessä varsinaisesti hyväksi.
3) Kullekin lihaksille tulee sopivan verran treeniä, ei liikaa eikä liian vähän, koska ohjelma on suunniteltu tasapainoisesti (toivon mukaan).

Nuo syyt nyt tuli heti mieleen, onhan noita muitakin syitä...

Eli jälleen kerran, suosittelen kaksijakoista perusliikkeisiin perustuvaa ohjelmaa.

Tästä lähtee:

1. treeni
Penkki 3x8-12
Ojentajat 3x8-12

2. treeni
Ylätalja 3x8-12
Hauiskääntö 3x8-12

2-4 treeniä viikossa motivaation ja palautumiskyvyn asettamissa rajoissa. 3 on yleensä alkuun hyvä kompromissi. Mieluiten teet kauttaviivalla erotetuista ensimmäisiä.

Lämmittelysarjat ensin ja sitten kolme kovaa sarjaa niin, että kaikissa liikkeen sarjoissa on samat painot. Jos tulisi yli 12 toistoa jossain sarjassa, niin jätät kuitenkin 12 toistoon. Viimeisessä sarjassa pitäisi tulla vähintään 8 toistoa tai painoa on liikaa. Jos kaikissa kolmessa sarjassa tulee 12 toistoa -> lisää hiukan painoa seuraavalla treenikerralla. Taukoa 1-3 min.

EDIT: Ainiin, piti vielä kysyä, että miksi nimimerkki on J.Gers eikä A.Smith? Smithillä on paaaaljon paremmat soolot! ;)

Esinnäkin kiitokset laajasta selvityksestä! Ihan uutta asiaa meikäläiselle.

Toi sun tekemä ohjelma, se vaan vaikuttaa mun silmiin niin kovin... vähältä. Tykkään niin kun saan oikeen rusertaa kaikki mehut irti itsestäni salilla. Se ei oikeen uppoo mun päähän että miten vähempi treenaaminen voi olla parempaa kuin kaikki_mehut_irti-treenaaminen. Ja kuitenkin kun tulee treenattua vain 2 kertaa viikossa niin palautumisen pitäisi riittää. Mihin tämä perustuu?

Ja miksei A.Smith.. Koska Janick Gers on äijä! :rock:

J.Gers sanoi:
Toi sun tekemä ohjelma, se vaan vaikuttaa mun silmiin niin kovin... vähältä. Tykkään niin kun saan oikeen rusertaa kaikki mehut irti itsestäni salilla. Se ei oikeen uppoo mun päähän että miten vähempi treenaaminen voi olla parempaa kuin kaikki_mehut_irti-treenaaminen.
No, tuon voi oppia joko kantapään kautta tai sitten uskoa kokeneempia ennenkuin astuu sudenkuoppaan... Voit ihan itse valita, päätös on sinun.

J.Gers sanoi:
Ja kuitenkin kun tulee treenattua vain 2 kertaa viikossa niin palautumisen pitäisi riittää. Mihin tämä perustuu?
Kuten sanoin, tulet varmasti kehittymään tuolla jonkun aikaa, mutta kehitys tyssää ennemmin tai myöhemmin. Jos pystyt mielestäsi palautumaan tuolla ohjelmalla ja pystyt tarkkailemaan nousujohteisuutta (jota myös siis toivon mukaan on) hyvin, niin mikään ei estä treenaamasta noin. Olen kuitenkin varoittanut.

Kun aloittaa salitreenin, niin oikeastaan ihan minkälainen treeni tahansa toimii jonkun aikaa - myös liikaa treenaaminen. Tämä on sinänsä huono juttu, koska kehityksen sitten jossain vaiheessa tyssätessä moni kuvittelee, että kasvun tielle päästäisiin takaisin lisäämällä vain entisestään treeniä vaikka oikea ratkaisu on juuri päinvastainen.

Itse treenaan tuon tyyppisellä ohjelmalla, mutta teen vain 2 kovaa sarjaa (tosin treenaan kolme kertaa viikossa). Silti sarjapainot kehittyvät.

J.Gers sanoi:
Ja miksei A.Smith.. Koska Janick Gers on äijä! :rock:
Ehkä Gers on äijä, mutta Smith sen sijaan taitaa huippusoolot (esim. Somewhere in Time ja Seventh Son of a Seventh Son -levyillä on aivan huipputavaraa), ja on loistava säveltäjä. Harmi, että erehtyi horjuttamaan Harrisin asemaa bändin kiistattomana johtajana, ja sitä kautta meni aikanaan sukset ristiin... No, vähän :offtopic:...

Hitto, mä olin ihan saletissa, että tuosta ohjelmasta puuttui jotain, mutta en vain huomannut millään... Vatsat!

Eli:

1. treeni
Penkki 3x8-12
Ojentajat 3x8-12

2. treeni
Ylätalja 3x8-12
Hauiskääntö 3x8-12
Vatsat 3x8-12

Kiitos kun jaksat jeesata!
Jatkan vielä jonkin aikaa vanhaan malliin vähän ohjelmaa karsien ja sitten vaihdan tohon sun ohjelmaan.

Back
Ylös Bottom