Olen luonut hirviön!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
innostuin kehittelemään protsku leivokset/patukat

3dl proteiini (käytin joe weiderin victory power proteiinia (suklaa))
3dl kaurahiutaleita
0,5dl sokeri
1dl rypsäri
3,5dl-4 dl maito

kaikki lisätään tos järjestykses ja sit pellille jaettuna noin 10 pötköön ja uuniin n. 200 asteeseen. Hyviä on teen jo kolmatta satsii.

Proteiinimuffinssit

Vanha thread, tiedän, mut en viitsi aloittaa tällaiselle kokonaan uutta :)

Vaikka ketolla tässä edelleen ollaankin, niin välillä tulee käsittämättömiä himotuksia puputtaa jotain leivonnaisten tai leivän tapaista.. eli kehittelin sitten tämmöisen protskumuffinssien ohjeen. Pakko olla hyvää, kun Pullallekin maistui ja aamulla oli muffinssit kadonneet pöydältä :lol2:

Proteiinimuffinssit, ohjeesta tulee kuusi isoa (paistoin silikonisessa muffinssivuoassa)

1dl kaurahiutaleita
1dl proteiinijauhetta (tähän mennessä oon testannut Boost4You suklaahera->kuohkeita ja Protein XL banaani->tiiviitä)
½tl leivinjauhetta
0,5dl hermesetasta
2 valkuaista
1 keltuainen
vettä

Laita uuni lämpiämään 225 asteeseen. Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää keltuainen, sekoita, lisää vettä kunnes seoksesta tulee taikinamaista. Vettä ei kannata laittaa liikaa sillä seuraavaksi taikina sekoitetaan varovasti valkuaisvaahtoon. Vaahdota valkuaiset kovaksi vaahdoksi ja sekoita valkuaiset ja taikina keskenään. Taikinan pitäisi olla sen verran vetelää että se on kaadettavissa, näin ainakin minulla muffinssit kohosi tosi hyvin. Vähemmän vetelällä taikinalla tulee hiukan matalampia ja tiiviimpiä muffinsseja (ja kosteita sisältä, nam!). Paista uunissa kunnes ruskeita päältä, n. 10min(?).

Ohje sisältää (6 muffinssia):
p 47g, hh 23g, r 9g
359kcal

Yksi muffinssi sisältää:
p 8g, hh 3.9g, r 1.5g
61kcal

hiliviuskas sanoi:
asut jossain parantolassa?
Ei jumalauta :lol2:
Meikäläinen repes täysin,päivän paras :D

-sori vaan,oli pakko sanoa,väsyttääki niin maan perkuleesti- :zzzz:

Faidra sanoi:
Vanha thread, tiedän, mut en viitsi aloittaa tällaiselle kokonaan uutta :)

Vaikka ketolla tässä edelleen ollaankin, niin välillä tulee käsittämättömiä himotuksia puputtaa jotain leivonnaisten tai leivän tapaista.. eli kehittelin sitten tämmöisen protskumuffinssien ohjeen. Pakko olla hyvää, kun Pullallekin maistui ja aamulla oli muffinssit kadonneet pöydältä :lol2:

Proteiinimuffinssit, ohjeesta tulee kuusi isoa (paistoin silikonisessa muffinssivuoassa)

1dl kaurahiutaleita
1dl proteiinijauhetta (tähän mennessä oon testannut Boost4You suklaahera->kuohkeita ja Protein XL banaani->tiiviitä)
½tl leivinjauhetta
0,5dl hermesetasta
2 valkuaista
1 keltuainen
vettä

Laita uuni lämpiämään 225 asteeseen. Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää keltuainen, sekoita, lisää vettä kunnes seoksesta tulee taikinamaista. Vettä ei kannata laittaa liikaa sillä seuraavaksi taikina sekoitetaan varovasti valkuaisvaahtoon. Vaahdota valkuaiset kovaksi vaahdoksi ja sekoita valkuaiset ja taikina keskenään. Taikinan pitäisi olla sen verran vetelää että se on kaadettavissa, näin ainakin minulla muffinssit kohosi tosi hyvin. Vähemmän vetelällä taikinalla tulee hiukan matalampia ja tiiviimpiä muffinsseja (ja kosteita sisältä, nam!). Paista uunissa kunnes ruskeita päältä, n. 10min(?).

Ohje sisältää (6 muffinssia):
p 47g, hh 23g, r 9g
359kcal

Yksi muffinssi sisältää:
p 8g, hh 3.9g, r 1.5g
61kcal

Kävisköhän tohon protskujauhoks sf:n massanrakentaja 1? ja voiko ton makeutusaineen korvata sokerilla(sama määrä?)?

Re: Proteiinimuffinsit

Noi muffinsit oli tosi hyviä :5:

Ite käytin hera80+kaakaojauhetta

Vaikuttaako uunissa paistaminen proteiinijauheeseen jotenkin, eli pysyykö arvot kohdallaan?
Oon ite sotkenut protskujauhetta aamupuuroon :kuola: , mutta en oo uskaltanut keittää enää sen jälkeen, jottei protskulle kävis mitään! :(

Jouhana sanoi:
Kävisköhän tohon protskujauhoks sf:n massanrakentaja 1? ja voiko ton makeutusaineen korvata sokerilla(sama määrä?)?
En tiedä miten sellainen protsku toimii jossa on hiilaria mukana, noissa massanrakentajissahan sitä tuppaa olemaan, kai aika usein 50/50-suhteella. Makeutusainehan on sokerin korvaaja - itse käytän sitä kalorittomuuden vuoksi. Sokeria kun tohon heittää niin on melkein sama jo sitten pistää ne vehnäjauhotkin sekaan ;) Mulle tuo on ennemmin just sellainen terveysfasistin välipala. Kokeile massanrakentajalla ja sokerilla, voihan siitä tulla ihan hyvääkin. Silloin ravintoarvot on tosin aika eri luokkaa.

Missy80 sanoi:
Vaikuttaako uunissa paistaminen proteiinijauheeseen jotenkin, eli pysyykö arvot kohdallaan?
Ymmärtääkseni ei vaikuta - minne se proteiini sieltä katoaisi? Olettaisin ainakin pysyvän samana...

Oijoi. Nyt on kyllä sellainen ohje Faidralta että pitääpäs pistää kokeiluun. Miltähän maistuis minttusuklaamuffinssit... :kuola:

Faidra sanoi:
En tiedä miten sellainen protsku toimii jossa on hiilaria mukana, noissa massanrakentajissahan sitä tuppaa olemaan, kai aika usein 50/50-suhteella. Makeutusainehan on sokerin korvaaja - itse käytän sitä kalorittomuuden vuoksi. Sokeria kun tohon heittää niin on melkein sama jo sitten pistää ne vehnäjauhotkin sekaan ;) Mulle tuo on ennemmin just sellainen terveysfasistin välipala. Kokeile massanrakentajalla ja sokerilla, voihan siitä tulla ihan hyvääkin. Silloin ravintoarvot on tosin aika eri luokkaa.
[mod]Korjasin quotet :Timba79[/mod]
Hyvin nuokin onnistuivat. SF Massanrakentaja 1 on tosin puhdasta proteiinia eli hiilarit ei ole häiritsemässä. Sokeria ei itse asiassa paljonkaan tarvinnut edes laittaa, ehkä rkl. Kokeilin myös Fastin vaniljanmakuista Hera80 ja sitten vähän marjoja sekaan ja hyvää tuli. Kiitokset hyvästä ohjeesta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom