Olen luonut hirviön!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Hyvä keksintö tuo protskukeksi, pitää kokeilla. Varmaan päihittää proteiinipatukat 6-0 hinnassa.

Mietin voisikohan sokerin korvata maltodenkstriinillä, murenee varmaan koko keksi, jollei mitään sokeria ole. Hermesetaksen nestemäisessä makeutuslitkussa lukee, että kestää paistamisen. Makeutustipat on hyväksi havainnut rahkanmössön makeuttamisessa.

Mäkin mietin tuota, että käyköhän niihin se hermesetas-litku, kun se käy yleensä melkeen kaikkeen leivontaan...
Mun massu kun ei tuota sokeria kestä... :urjo:

proteiinipulla:

makeutusainetta
rasvatonta maitoo
kuivahiivaa
2 munaa
vehnä/ruisjauhosekotusta
(täst voi tehdä gluteenittoman vaihtoehdon helposti jos haluaa erikoisjauhoilla)

kaulii levyksi ja päälle töhnää mielin määrin johon on sekoitettu:

vaniljaproteiinia (esim. us protein on tässä herkkua)
kookoshiutaleita
makeutusainetta
maitoo
(kanelia jos haluaa)

sivellään töhnä taikinalevylle ja rullataan. sitten leikataan ziipaleita ja voidellaan munalle eiku munalla höh ja eiku uuniin.

Originally posted by pvpfrs
proteiinipulla:
voidellaan munalle eiku munalla höh ja eiku uuniin.

:lol2: Taitaa väsyttää kun tollanenkin juttu pisti naurattaan aika pahasti. Ei mutta noita pitää kokeilla. Eikös noihin tuu protskua muualle kun siihen töhnään?

niinpä...väsynyttä vitsiä pukkaa... kai sitä prodee voi tunkee siihen taikinaankin jos tahtoo, mutta paremmalta maistuu jos sitä vetää enemmän täytteeseen....tää on semmonen dallaspulla-tyyppinen viritys

Re: Re: Olen luonut hirviön!

Originally posted by Bomber
Mä tein tänään noita ja oli kyllä tosi hyviä, mutta mistä tota kaseiinia saa (nettikaupoista) ainakaan lisäravinnepalvelulta en löytänyt yhtään...Huomenna kun meen salille ni katon jos sieltä löytyisi mutta en usko kun siellä ei ole mitkään parhaat valikoimat

Väliaikaisesti loppu, mutta piakkoin saa taas.
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=26&products_id=48

Tein ton reinzin ohjeen mukaa. Ei ollu mitää hyviä, oli jotenki hirveen kuivia ja maistu joltaki pesusieneltä, vaikka pistin 1dl maitoa. :rolleyes:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
:confused:

Meillä ei ollu lainkaan kuivia ja makukin oli varsin kelvollinen... Ilmeisesti tuo vaimo oli pikkusen säätänyt sen nestemäärän kanssa ja protskuna ei varmaan ollu samat jauhot.

Originally posted by mik99
eikös 1dl=50g eli täten 2dl=100g..? vai onko 100ml rypsiöljyä sama kuin 100g?

100 ml rypsäriä taitaa enemmän olla jotain 75-90 g luokkaa.. 80 g ite oon laskenu.

eikös ton perus sokerin voi korvata vaikka fruktoosilla??? mielestäni diabeetikot käyttää sitä leivonnassa joten kai se toimii( jotkut tytöt sanoneet että on vielä parempaa kuin taloussokeri)??? who knows....

Löysin taannoin ohjeen lähes rasvattomiin kaurakekseihin, joissa rasvan tilalla oli käytetty appelsiinimehua. Aattelin testata ohjetta viikonloppuna, jos vaikka kokeilisi korvata vehnjäjauhot protskujauheella.

Protskujauheesta (banaanivanilja-maku) saa myös hyviä muffinseja (okei, ainakin mun mielestä ne on hyviä). Rasva korvataan muussatulla banaanilla, kananmunista voi käyttää yhden kokonaisen ja pari valkuaista, makeutukseen sokeria tai sitten Hermesetasta, jota yleensä itse laitan (protskujauheesta tulee myös makeutta). Sitten vielä kaurahiutaleita, leivinjauhetta ja vaikka mustikoita sekaan ja uuniin. Kannattaa käyttää semmosta "oikeaa" muffinsipeltiä, ei siis paperivuokia, niin pysyvät paremmin kasassa.

Originally posted by Dat Dude
eikös ton perus sokerin voi korvata vaikka fruktoosilla??? mielestäni diabeetikot käyttää sitä leivonnassa joten kai se toimii( jotkut tytöt sanoneet että on vielä parempaa kuin taloussokeri)??? who knows....
Mä ainakin olen korvannut proteiinipannarissa. Makua en välttämättä paremmaksi kehuisi, mutta onhan tuo fruktoosi hitaampaa hiilaria kuin taloussokeri.

Originally posted by Micky Mouse
Pitkällisen kehittelyn tuloksena olen saanut aikaan mielestäni erittäin maukkaan proteiinikeksin kaavan. Tässä resepti keksimassalle, jossa on noin 45 grammaa laadukasta proteiinia:

- ~1dl kaseiinia
- ~0,5dl heraa
- ~1dl kaurahiutaleita (normaaleja tai isoja)
- ~0,5 - 1dl Euro Shopperin "Crunchy Mysli" -paahdettuja kaura- ja vehnähiutaleita, rusinoita, manteleita ja hunajaa, ahh
- ~0,5dl pöytäsokeria
- ~1dl kaakaojauhetta
- 2 rkl oliiviöljyä
- 1 rkl sulatettua voita
- ~0,5dl vettä

Vatkaa sekoitusta niin kauan, että kaseiini alkaa saostua ja massasta tulee tasaista kiinteää taikinaa. Sen jälkeen levitä massa leivinpaperille esim. kolmeksi keksiksi ja paista n.10 min n.200 celsius-asteessa. Mitä ohuempia kekseistä tekee, sitä helpommin ne palavat, mutta toisaalta niistä voi saada rapeampia. Tuo Euro Shopperin Crunchy Mysli (saksalaisella Y:llä, en jaksa etsiä sitä vastaavaa alt-numeroyhdistelmää) on erittäin tärkeä osa keksejä, koska ilman sitä kekseistä tulee sitkeitä. Kyseistä tuotetta löytyy Citymarketeista.

Keksien ravinto-arvot on helpohko laskea, jos vain saa jostain selville kaakaojauheen ravintosisällön. Kaikista muista löytyy tiedot pussin kyljestä tai netistä. Rasvana voi tietysti käyttää pelkkää oliiviöjyä tai pelkkää voita, mutta terveydellisyyden takia suosittelen oliiviöljyä. Voi taas parantaa hieman makua. Esim. rypsiöljykin toimii maun puolesta, mutta monityydyttymättömillä rasvoilla tuppaa olemaan tarvetta käydä läpi tiettyjä haitallisia prosesseja uunin kuumuudessa. Eli parhaat rasvat ovat joko tyydyttyneitä tai monotyydyttymättömiä. Heraproteiinikin todennäköisesti hieman kärsii kuumentamisesta, mutta pidän sen mausta ja se tuo vaihtelua aminohappokoostumukseen.

Nämä keksit ovat dieettaajan painajainen, mutta toisaalta jokaisen bulkkaajan toiveuni! Itselläni näitä on tapana mennä illassa yhtä paljon kun niitä paistan.. Olkaa varuillanne.. ;)

Testatkaapa miltä keksit maistuvat ja tehkää omia muunnelmia! Pienellä muuntelulla noihin kekseihin saa helposti lisää/vähemmän kaloreita tai vaikka enemmän proteiinia tms. Antaa reseptievoluution elää! :)

:kippis1:

Meneex Reco2 tohon noinniinkuin kokeeksi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom