Olen aloittelija, tarvitsisin neuvoja.

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen 16 vuotias poika. 174-175cm/60-61kg.

Olen lukenut tätä foorumia monia tunteja, mutta en ole kuiteen löytäny täydellistä apua treeniohjelmaa, ruokavalioon ja muihinki juttuihin.

Intoa riittäisi todella paljon, mutta en tietä mikä treeniohjelma olisi tämmöiselle kukkakepille hyvä? Ainuastaa palautusjuomaa olen käyttäny treenatessa.

Ruokapuoli aika viturallaa.

Aamupala (12 maissa): Rahkaa tai puuroa.

Välipala (2 maissa): jogurtti tai hedelmä

Lounas (4 maissa): lämminateria (esim makaroonilaatikkoa)

välipala (5 maissa): jogurtti tai hedelmä

Päivällinen (6 maissa): lämminateria (esim makaroonilaatikkoa)

Iltapala (8 maissa): joskus lämminateria tai leipää

kymmenen ja kahdentoista maissa tulee syötyä yleensä jotain.

Mitäs paranneltavaa tossa olisi?

Treeni puoli:

Ma: Kuntosali
Ti: Brasilian ju-jutsu treenit
Ke: Kuntosali
To: Nyrkkeily harkat
Pe: Brasilian ju-jutsu treenit
La: Lenkki tai kotikuntosali
Su: lepopäivä

Mitäs tossa olisi paranneltavaa? Joskus menen harkkojen jälkeen kotikuntosalille. Pitäisikö silloin olla enemmän lepopäiviä?

Vedän kehon kerralla läpi ja sarjat vaihtelee. Voisitteko laittaa hyvän treeniohjelman? Pääsen kunnon salille 2-3 kertaa viikossa. Useimmiten vain kaksi. Mutta kotona on penkki, vatsalihaspenkki, selkäpenkki, jaloille joku hommeli ja painoja.

Kyykkyä en ole vielä uskaltanu tehdä, koska moni väittää, että se vaikuttaisi pituuskasvuun. Onko näin?

Okei olen aika hukassa koko hommasta. : D

Aamupala (12 maissa): Rahkaa tai puuroa.

Tuo on ihan hyvä. Pitkä ketjusia hiilareita naamaan aamulla tarpeeksi.

Välipala (2 maissa): jogurtti tai hedelmä
välipala (5 maissa): jogurtti tai hedelmä

Välipalat suorastaan huutavat lisää proteiinia.

Sitten vaan illasta vältät nopeita hiilareita. Eli vaaleeta leipää karkkiia yms yms.