Olen aloittelija, tarvitsisin neuvoja.

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen 16 vuotias poika. 174-175cm/60-61kg.

Olen lukenut tätä foorumia monia tunteja, mutta en ole kuiteen löytäny täydellistä apua treeniohjelmaa, ruokavalioon ja muihinki juttuihin.

Intoa riittäisi todella paljon, mutta en tietä mikä treeniohjelma olisi tämmöiselle kukkakepille hyvä? Ainuastaa palautusjuomaa olen käyttäny treenatessa.

Ruokapuoli aika viturallaa.

Aamupala (12 maissa): Rahkaa tai puuroa.

Välipala (2 maissa): jogurtti tai hedelmä

Lounas (4 maissa): lämminateria (esim makaroonilaatikkoa)

välipala (5 maissa): jogurtti tai hedelmä

Päivällinen (6 maissa): lämminateria (esim makaroonilaatikkoa)

Iltapala (8 maissa): joskus lämminateria tai leipää

kymmenen ja kahdentoista maissa tulee syötyä yleensä jotain.

Mitäs paranneltavaa tossa olisi?

Treeni puoli:

Ma: Kuntosali
Ti: Brasilian ju-jutsu treenit
Ke: Kuntosali
To: Nyrkkeily harkat
Pe: Brasilian ju-jutsu treenit
La: Lenkki tai kotikuntosali
Su: lepopäivä

Mitäs tossa olisi paranneltavaa? Joskus menen harkkojen jälkeen kotikuntosalille. Pitäisikö silloin olla enemmän lepopäiviä?

Vedän kehon kerralla läpi ja sarjat vaihtelee. Voisitteko laittaa hyvän treeniohjelman? Pääsen kunnon salille 2-3 kertaa viikossa. Useimmiten vain kaksi. Mutta kotona on penkki, vatsalihaspenkki, selkäpenkki, jaloille joku hommeli ja painoja.

Kyykkyä en ole vielä uskaltanu tehdä, koska moni väittää, että se vaikuttaisi pituuskasvuun. Onko näin?

Okei olen aika hukassa koko hommasta. : D

Aamupala (12 maissa): Rahkaa tai puuroa.

Tuo on ihan hyvä. Pitkä ketjusia hiilareita naamaan aamulla tarpeeksi.

Välipala (2 maissa): jogurtti tai hedelmä
välipala (5 maissa): jogurtti tai hedelmä

Välipalat suorastaan huutavat lisää proteiinia.

Sitten vaan illasta vältät nopeita hiilareita. Eli vaaleeta leipää karkkiia yms yms.

Treenaukseen sanoisin että 1 jakosella kannattaa mennä, mutta kevyesti jos nuo muut lajit ovat raskaita. Eli elä revi itteen ihan hajalle salilla :D

Helppo tapa on esim perus heraa sekotella noihin, välipaloihin(aivan ok jugurtin kanssa), ja piilossa sit kun äiti ei katso, vähäproteiinisen safkan jälkeen, sekotella hera drinksu.

Kyykkyn pituuskasvuvaikutuksista ei ole hajuakaan, mutta kannattaa kysellä joltain kokeneemmalta joka sitä tekee. Itse onnistuin leechaamaan hauiskääntöjen lomassa, jonkun personal treinerin opetusta :D

Siis itselläni ei ole edes 2kk takana treenauksesta, eli kokeneemmat saa potkia päähän miten lystää, ja Senathus kannattaa miettiä mitä uskot :D Ja btw kaikki mitä tässä lukee löytyy aloittelija foorumista. Voi olla kyl hieman muokkaantunu omassa nupissa.

no kyllä mullekkiin valitettiin tosta kyykyn pituuskasvun vaikutuksista joskus, kun vielä oli toinenkin laji (l-pallo)
Mut ne väitteet perustu siihen, että ne painot litistäisi selkärankaa kasaan, johon itseni on vaikea uskoa, sillä kasvoin vielä tehtyäni kyykkyä, mutta pituuskasvu tyssäsi täysin lopetettuani sen.
Mulla ei oo nyt mitään tutkimusta heittää tähän, mutta katotaan jos jollakin muulla on

E: ja kettuprkl, muuten hyvä, mutta ei välttämättä tartte repiä sitä heraa (muuta kun palkkarissa) jos ei huvita. rahka välipalana on ihan yhtä hyvä
niin ja treeniohjelmaks 1-jakosen otat näin alkuun, sen löyvät esim. tästä

laita siihen aamupalalle rahkaa JA puuroa.
kun sulla on tuota puuhaa niin julmetusti,tarkoittaa se sitä,että voit syödä vielä julmetummin.eli tavallista ruokaa voit oikeastaan vetää niin paljon kuin kykenet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom