Oksentelu, huimaus ja hirveä olo

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%

UncleSam

Banned
Muutamana viimeisenä päivänä ei ole treenit mennyt ihan silleen miten normaalisti.
Esimerkiksi tänään kun tein jaloille pitkiä sarjoja, niin jo kahden tehdyn askelkyykkysarjan jälkeen jouduin lähtemään oksentamaan. Jatkoin treeniä normaalisti eteenpäin tuon jälkeen ihan järkyttävässä olotilassa ja päässä huimasi usein ja pyörrytti voimakkaasti. Niin ja sarjojen aikana polte ja kipu on lihaksessa aivan sairasta. Aivan eri luokkaa mitä ennen tätä "vaivaa". Nyt on reenistä kulunut pari tuntia ja olo alkaa vähän kohentua.

Tämmöistä samanlaista settiä on muutama viimeinen treeni ollut. Olen ollut kuumeessa 2 kertaa viimeisen viiden viikon aikana, ja kun minulta mitattiin jotain veriarvoja terkkarissa niin muistaakseni tuo CRP-arvo oli todella korkealla ja maksa-arvoissa oli pientä nousua. Pitänee selvittää noita vielä uudestaan, jos tämä ei mene ohi.

Mutta voiko vika olla jossain muualla kuin noissa veri-arvoissa? Entä onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Mahatautia on ihan liikkeellä, itse oksensin koulussa keskiviikkona ja samalla tiellä edelleen. Paskaa ja oksennusta tulee kuutiottain, kuumetta sellanen 37,5.. Tervetuloa kerhoon!

sydänlihastulehdus?

Wikipediasta:
Sydänlihastulehduksen tyypillisin oire on jatkuva painon tai puristuksen tunne rintakehällä. Jos rintakipu on viiltävä, kyseessä saataa olla sydänpussin ärsytys. Kipu kestää joitakin päiviä, ja sydämen tykytys- ja muljahdustuntemukset ovat mahdollisia. Sydänlihastulehduksen yhteydessä voi esiintyä muita infektio-oireita, kuten kuumetta ja lihassärkyä.

Eli ei meikäläisellä mitään tuommoista ole ollut.

Mahatautia on ihan liikkeellä, itse oksensin koulussa keskiviikkona ja samalla tiellä edelleen. Paskaa ja oksennusta tulee kuutiottain, kuumetta sellanen 37,5.. Tervetuloa kerhoon!

Sehän tässä kummallista onkin kun muuten on ollut ihan normi olo. Ennen treeniä tänä aamuna oli tosi hyvä vointi, mutta parin sarjan jälkeen tulee jo laattaa. Olen kans huomannut sen, että syke tuntuu nousevan helpommin kuin normaalisti. Eikä tosiaan kuumetta ole ollut noin viikkoon ja lerva ei lennä kuin salilla.

Kuumetta, oksentelua, heikko olo, tulehdus- ja maksa-arvot koholla? Mitäs jos vaikka jättäisit treenit väliin ja marssisit lääkäriin?

siinä vaiheessa ku tuntuu vähänki siltä tai jos tulee, että oksentaa ni lopettaisin samantien treeniin. Järki kaikessa, se ku sanotaan että treenataa vaikka miltä tuntuu on pienimunasten egoilua vaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Reenaa vähän kevyemmin. Jos et oo viiteen viikkoon pystyny reenaan kunnolla niin ei kannata heti lähtee täysilla veteleen. Voit kyllä lääkärissäkin käydä kyselemässä.

On sitä itelläkin joskus päässä ruvennu heittään ja tullu reeneissä järkyttävä olo kun ei vaan oo kunto pysyny vauhdissa mukana.

Muutamana viimeisenä päivänä ei ole treenit mennyt ihan silleen miten normaalisti.
Esimerkiksi tänään kun tein jaloille pitkiä sarjoja, niin jo kahden tehdyn askelkyykkysarjan jälkeen jouduin lähtemään oksentamaan. Jatkoin treeniä normaalisti eteenpäin tuon jälkeen ihan järkyttävässä olotilassa ja päässä huimasi usein ja pyörrytti voimakkaasti. Niin ja sarjojen aikana polte ja kipu on lihaksessa aivan sairasta. Aivan eri luokkaa mitä ennen tätä "vaivaa". Nyt on reenistä kulunut pari tuntia ja olo alkaa vähän kohentua.

Tämmöistä samanlaista settiä on muutama viimeinen treeni ollut. Olen ollut kuumeessa 2 kertaa viimeisen viiden viikon aikana, ja kun minulta mitattiin jotain veriarvoja terkkarissa niin muistaakseni tuo CRP-arvo oli todella korkealla ja maksa-arvoissa oli pientä nousua. Pitänee selvittää noita vielä uudestaan, jos tämä ei mene ohi.

Mutta voiko vika olla jossain muualla kuin noissa veri-arvoissa? Entä onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Mulla on ollu nyt koko viikon kuumetta, nuhaa ja yskää. Nyt kun kuume on vähän hellittäny ni jalat tuli niin kipeeks, kun kävelin omasta huoneesta keittiöön (10m), ettei kunnolla pystyny kävelee, nyt kaikki lihakset ihan paskana eikä mitn pysty oikee tekee.. Harvinaista herkkua tää tauti, vielä mukava kun sattu just alkaan hiihtoloma. Aivan ihme tauti. Sanovat Tk:ssa et kuuluu tähän tautiin, tätä on ollu liikkeellä täälläpäin jo kauan. :curs::curs::curs::curs::curs:

Lainataan tomppa85:ta sen verta, että on se jo hurjaa, että tuollaisia ohjeita pitää kenenkään edes antaa. Jumaleissön, jos nuilla oireilla ei itse hoksaa käväistä tohtorilla tai olla edes treenaamatta. No, jokainen tavallaan...

"Kuumetta, oksentelua, heikko olo, tulehdus- ja maksa-arvot koholla? Mitäs jos vaikka jättäisit treenit väliin ja marssisit lääkäriin?"

Kuumetta, oksentelua, heikko olo, tulehdus- ja maksa-arvot koholla? Mitäs jos vaikka jättäisit treenit väliin ja marssisit lääkäriin?

Kävin silloin noin 5 viikkoa sitten lekurissa noita arvoja mittauttamassa, niin ymmärsin asian niin, että noi tulehdusarvot laskee itsestään kun toi tauti on ohi. Tuolloin oli vielä molemmissa takareisien alaosassa ts. polvitaipeen takana joku ihme jumi päällä että ei saanut edes jalkoja pariin päivään suoraksi ja ilmeisesti tuo tulehdusarvojen nouseminen johtui nimenomaan siitä.

Soitin vielä lääkäriin pari päivää tuon jälkeen kun piti kysyä nieluviljelyn tuloksia ja kysyin samalla noista verikokeen tuloksista, niin mulle sanottiin että ei niissä mitään vakavaa ole. Mitä lie vitun paskaa se lekuri sit selittäny:curs: Mutta eihän nyt pieni maksa-arvojen nousu pitäisi mitenkään vaikuttaa treenaamiseen. Pakkotoistollakin on threadejä, missä jengillä on maksa-arvot koholla, mutta ovat treenanneet ilman oireita..

Niin ja vielä semmoinen juttu, että kun ensimmäistä kertaa olin kuumeessa ja kun siitä tervehdyin ja pääsin treenaamaan, niin pari viikkoa meni ihan hyvin, eikä tullut tuommoisia oireita. Mutta nyt kun olin uudestaan kuumeessa viikko sitten niin sen jälkeen ei oo treenit sujunu, vaikka pidin 3 kuumeetonta päivää ennen kuin menin salille.

Ei kuulosta hyvältä :D . Älä ainakaan treenaa jos on noin voimakkaita oireita. Moni on kuollu, kun lähtenyt puolikuntoisena riekkumaan.... Oottele vaan rauhas, että kunto kohoo normaaliks :=) .

ps. Joskus muute noi lekurit on aika uppiniskasia! Jos tuntuu ettei oo täysin normaalia oireilua, nii jankutuksella sinne tutkimuksiin pääsee tai esittämällä kuolemansairasta :D .

Oliko sulla mitään antibioottikuuria? Yleisellä tasollahan CRP-arvo on koholla lähinnä bakteeripohjaisissa infektioissa. Arvot toki laskee sitten kun infektio on parantunut, mutta tässä tapauksessa näin ei taida vielä olla käynyt. Mene nyt oikeasti uusiksi sinne lääkärille!

Ja 3 kuumeetonta päivää on aivan liian vähän ennen kovia jalkatreenejä. Suosittelen ainakin kuumeetonta viikkoa ennen salille menoa, ja sittenkin ekat treenit varovasti.. Näissä asioissa on parempi pelata varman päälle.

Oliko sulla mitään antibioottikuuria? Yleisellä tasollahan CRP-arvo on koholla lähinnä bakteeripohjaisissa infektioissa. Arvot toki laskee sitten kun infektio on parantunut, mutta tässä tapauksessa näin ei taida vielä olla käynyt. Mene nyt oikeasti uusiksi sinne lääkärille!

Ja 3 kuumeetonta päivää on aivan liian vähän ennen kovia jalkatreenejä. Suosittelen ainakin kuumeetonta viikkoa ennen salille menoa, ja sittenkin ekat treenit varovasti.. Näissä asioissa on parempi pelata varman päälle.

Ei ollu antibioottikuuria missään vaiheessa. Onko noihin CRP-arvoihin liittyen mitään artikkeleita missään kun ei ainakaan nopealla googletuksella löytynyt? Kuinkahan vakavaa hommaa toi on sit ollu jos oon treenannu kun toi CRP on ollu koholla:(

Mutta voihan tuo jostain muustakin johtua kuin noista arvoista, että parissa treenissä tuli tommoinen olo.. Jos nyt muutaman päivän lepäis ja kävis sit salilla testaamassa, että joko tilanne on normalisoitunut. Jos ei niin sit lääkäriin.

Jos tuo sittenkin on vain maitohapon kertymistä?

Itsellä tuli aikanaan kun vedin 1-jakoista ohjelmaa liian kovaa tahtia samankaltaisia oireita. Parissa treenissä tehtyäni kyykyn ja hetiperään penkin alkoi puskemaan kylmää hikeä ja tuntui että koko sali pyörii silmissä. Siinä sitten koitin istahtaa ja odotella että olo kohentuu, mutta vessaan piti päästä ja siitä sitten laatta lensi komeasti hien valuessa norona jokapuolelta kehoa. Samalla tuli kokoajan vilunväreitä ja muutenkin kylmäsi niin pirusti.

Sitten noin 20min pukkarissa istuskeltuani alkoi olo helpottaa ja sai vietyä treenin loppuun. Oireet myös hävisivät noiden parin kerran jälkeen kun ymmärsin pitää riittävästi taukoa sarjojen ja liikkeiden välissä.

Jos tuo sittenkin on vain maitohapon kertymistä?

Itsellä tuli aikanaan kun vedin 1-jakoista ohjelmaa liian kovaa tahtia samankaltaisia oireita. Parissa treenissä tehtyäni kyykyn ja hetiperään penkin alkoi puskemaan kylmää hikeä ja tuntui että koko sali pyörii silmissä. Siinä sitten koitin istahtaa ja odotella että olo kohentuu, mutta vessaan piti päästä ja siitä sitten laatta lensi komeasti hien valuessa norona jokapuolelta kehoa. Samalla tuli kokoajan vilunväreitä ja muutenkin kylmäsi niin pirusti.

Sitten noin 20min pukkarissa istuskeltuani alkoi olo helpottaa ja sai vietyä treenin loppuun. Oireet myös hävisivät noiden parin kerran jälkeen kun ymmärsin pitää riittävästi taukoa sarjojen ja liikkeiden välissä.

Itse asiassa tein itsekin noi pari treeniä missä tuo olo meni hirveäksi, niin liikepareja todella lyhyillä palautuksilla ja liikkeet oli raskaita perusliikkeitä. Toinen syy voi olla se, että safkan ja treenin välinen aika oli noissa turhan lyhyt. Noin puolitoista tuntia hirveästä safkan mättämisestä olin jo ekaa sarjaa vääntämässä.

Soitin kuitenkin yhelle tutulle lääkärille ja hän suositteli käydä uudestaan mittauttamssa noita veriarvoja. Pitää nyt kuitenkin käydä ensin siellä kun alkaa uudestaan rautaa runttaamaan.

Itsellä tuntuu vastaavanlaisia oireita aina, jos treenit ovat liian pian (alle 1½-2h) ruokailun jälkeen. Tämähän on itsestäänselvyys, mutta asia kannattaa ottaa huomioon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom