Ojentajissa voimaa, mutta ei kasvua

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
.....Suosittelisin kokeilemaan liikkeitä, joissa kädet ovat pään yläpuolella ja ojentajat saavat hyvän venytyksen. Itse teen ojentajapunnerrusta niskan takaa narulla venyttäen pari sekunttia joka toiston välissä. Toinen ehdotus olisi laskea toistoja ja lisätä painoja............

Koepalatutkimusten mukaan ojentajan kaikki päät ei kunnolla aktivoidu elleivät painot ole todella lähellä maximia.
.........

Ite pyrin aina tekemään mahdollisimman vähän liikkeitä mutta maximoimaan koko treenattavan lihaksen osat ym... Eli esim ojentajia treenatessa ekat sarjat 6-8 kovia sarjoja esim ranskalaisilla KPilla (eli vähänkun tehtäisiin hammereita käsille).. tuntuu ottavan vähän paremmin ojentajien sisäosiin, sitten vaihdan esim 8-15 toiston yhdenkäden ylätaljaan vastaotteella.. Ja taas esim hauista tehdessä keskitetyn käännöt vastaotteella lyhkäsempiä kovia sarjoja ja hammereita kovia vähän pidempiä sarjoja.. Näin mun teorian mukaan saadaan aktivoitua lyhyet sekä nopeat lihassolut.. ym paskaa..

Esim 3jakosella tehtäessä tulee ojentajille aivan helvetisti sarjoja jos tehdään rinnan jälkeen vielä olkapäät ja ojentajat, parhaiten ne mulla ainakin on kasvanu 4jakosella kun tehdään olkapäiden lisäksi 2x kolmen sarjan liikettä tai 3x kahden sarjan liikettä.. Ja aika monella muullakin jotka ei hinkkaa ojentajia, hauiksia tai mitä muuta tahansa lihasta 57sarjaa...

Ite pyrin aina tekemään mahdollisimman vähän liikkeitä mutta maximoimaan koko treenattavan lihaksen osat ym... Eli esim ojentajia treenatessa ekat sarjat 6-8 kovia sarjoja esim ranskalaisilla KPilla (eli vähänkun tehtäisiin hammereita käsille).. jne. Näin mun teorian mukaan saadaan aktivoitua lyhyet sekä nopeat lihassolut.. ym paskaa..

Esim 3jakosella tehtäessä tulee ojentajille aivan helvetisti sarjoja jos tehdään rinnan jälkeen vielä olkapäät ja ojentajat, parhaiten ne mulla ainakin on kasvanu 4jakosella kun tehdään olkapäiden lisäksi 2x kolmen sarjan liikettä tai 3x kahden sarjan liikettä.. Ja aika monella muullakin jotka ei hinkkaa ojentajia, hauiksia tai mitä muuta tahansa lihasta 57sarjaa...
Oolrait, ihan kiva kuulla eri ihmisten treenitapoja. Mun postin pointti oli siis se, että ojentajan pitkä pää on ns. laiska joten sen aktivointi tarvis venytystä. Lihashan aktivoituu paremmin venyessään. Ja syy siihen miksi ojentajan pitkälle päälle pitäisi antaa erityishuomiota on se, että se on kyseisen lihaksen isoin pää. Mitä muuten meinaat noilla lyhyillä ja nopeilla lihassoluilla? Meinaatko hitaita ja nopeita?

Oolrait, ihan kiva kuulla eri ihmisten treenitapoja. Mun postin pointti oli siis se, että ojentajan pitkä pää on ns. laiska joten sen aktivointi tarvis venytystä. Lihashan aktivoituu paremmin venyessään. Ja syy siihen miksi ojentajan pitkälle päälle pitäisi antaa erityishuomiota on se, että se on kyseisen lihaksen isoin pää. Mitä muuten meinaat noilla lyhyillä ja nopeilla lihassoluilla? Meinaatko hitaita ja nopeita?

Jep, eli siis hitaat ja nopeat!..

Joo ymmärsin kyllä mitä tarkotit, kiinnitin vaan huomion tohon "raskailla painoilla" kohtaan, niin tuli mieleen noita asioita. Tossa ranskalaisessa KP "hammereissa" tulee juuri tota venytystä ojentajiin aika hyvin, en sitten tiedä onko se, se joka on noikin saanu kasvamaan paremmin kun tota oon ruvennu tekemään vai mikä..

Kannattaa varmaan tehdä niitä liikkeitä millä lihas itsellä kasvaa. Jos dipillä tai kapealla penalla ei ojennuspyssy kasva, niin sitten niitä ei tehdä. Itsehän en tee mitään liikettä sen "miehekkyysarvon" perusteella. Näin mä mietin.

Itse olen pitänyt ojentajatreenin kulmakivenä dippiä. Pitkään olen tehnyt ojentajan pääliikkeenä dippiä lisäpainoilla. Tänään tein vaihtelun vuoksi dipin ilman lisäpainoja oikein puhtaasti ja hitailla toistoilla, voi perhana että meni ojentaja pumppiin. Taidan nyt jonkin aikaa jättää lisäpainot dipistä pois ja tehdä dipin ihan tuntumalla. Lisäksi joka treenissä sitten erilaisia taljaliikkeitä, narulla, kapealla kahvalla, leveällä kahvalla, myötäotteella, vastaotteella... ei tietenkään kaikkia joka treenissä. Kapea penkki ja erityisesti lattialla maaten on myös erinomainen ojentajaliike.

Taisin vetästä hyvän ojentaja treenin, neljättä päivää ojentajat nii kipeet ettei uskalla eikä pysty suoristaa käsii :pano:

kuullostaa enemmän siltä kun olis hauista treenannu...

Tarkenna toki, mistä kohtaa saat sellaisen mielikuvan kun olisi hauista treenattu? Olenko tyhmä kun meni vähän ohi.. Ja vielä selvennykseksi ojentajat sijaitsee käden takana kyynerpäistä ylöspäin hauikset sitten edessä eli siellä missä katsekkin :worship:

Varmaan tarkotti sitä että yleensä (ainaki mulla) ojentajatreenin jälkeen on vaikea koukistaa eikä suoristaa kättä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä liike mitä kannattaa kokeilla:
ota ylätaljaan d-kahva ja vetele tsiittaamatta
käsi kerrallaan, tuntuu paremmin lihaksessa
kuin kaksin käsin samaan aikaan vedettäessä.

kannattaa muistaa, että tuntuma ei aina korreloi lihaskasvua.

Jep, näitä "tuntumaliikkeitä" on hyvä tehdä lämmitellessä, ja/tai hermotellessa esim kevyellä viikolla..

kannattaa muistaa, että tuntuma ei aina korreloi lihaskasvua.

No jos tolle linjalle lähdetähän niin, ei ne raskaat perusliikkeet välttämättä ylisuurilla painoilla korreloi lihaskasvua sen paremmin jos ei niitä osaa oikein kohdistaa sinne minne pitääkin.:D

Sen vois vähän ajatella niinkin, että jos kaveri dippaa kovia painoja ja tekee vaikka ranskalaista punnerrusta kovilla ja voimaa on muttei sen kummempaa lihaskasvua, niin jotain pitää muuttaa selkeästi. Ehkä eri liikkeet ja pidemmät sarjat vois olla vaihtoehto siinä missä muutkin.

Välillä tuntuu, että suurimmat oivallukset tapahtuu just sillon ku poikkeat siitä yleisestä totutuksesta. Vaikka miljoona ihmistä sanois että kyykky on parempi liike kuin mikä tahansa muu etureisille, niin joku toinen voi olla selkeästi parempi. Ei kannata lyödä väkisin päätä seinään vaan koska yleisesti ollaan jotain mieltä. Kokeilee jotain uusia juttuja ja huomaa, että ahaa täähän toimii selkeästi paremmin.

:rock:

Minut saa kivittää :D, mutta onko tullut mieleen kokeilla ihan perinteisiä etunojapunnerruksia?
Mulla ainakin pakkaa ojentajiin tulemaan kovempi lepojännitys / nesteet jos punnertelen usein. Kai tätä kasvuksikin voi kutsua.
Niitä voisi tehdä vaikka joka päivä tai joka treenin päätteeksi jokusen sarjan. Jalat penkillä, kapeana, tyttökaveri selässä jne. Jos et minua usko, usko Arskaa!

3:32

http://www.youtube.com/watch?v=my6IroYcyEI&feature=related

Sinun ojentajasi eivät ehdi palautua, koska treenaat niitä liikaa ja mahdollisesti väärällä tekniikalla jossa se ojentajaliike menee väärille lihaksille osin. Tee siis liikkeet kunnolla ja palaudu. Lievällä alitreenaamisella saa nimittäin parempaa tulosta kuin yitreenillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom