.....Suosittelisin kokeilemaan liikkeitä, joissa kädet ovat pään yläpuolella ja ojentajat saavat hyvän venytyksen. Itse teen ojentajapunnerrusta niskan takaa narulla venyttäen pari sekunttia joka toiston välissä. Toinen ehdotus olisi laskea toistoja ja lisätä painoja............
Koepalatutkimusten mukaan ojentajan kaikki päät ei kunnolla aktivoidu elleivät painot ole todella lähellä maximia.
.........
Ite pyrin aina tekemään mahdollisimman vähän liikkeitä mutta maximoimaan koko treenattavan lihaksen osat ym... Eli esim ojentajia treenatessa ekat sarjat 6-8 kovia sarjoja esim ranskalaisilla KPilla (eli vähänkun tehtäisiin hammereita käsille).. tuntuu ottavan vähän paremmin ojentajien sisäosiin, sitten vaihdan esim 8-15 toiston yhdenkäden ylätaljaan vastaotteella.. Ja taas esim hauista tehdessä keskitetyn käännöt vastaotteella lyhkäsempiä kovia sarjoja ja hammereita kovia vähän pidempiä sarjoja.. Näin mun teorian mukaan saadaan aktivoitua lyhyet sekä nopeat lihassolut.. ym paskaa..
Esim 3jakosella tehtäessä tulee ojentajille aivan helvetisti sarjoja jos tehdään rinnan jälkeen vielä olkapäät ja ojentajat, parhaiten ne mulla ainakin on kasvanu 4jakosella kun tehdään olkapäiden lisäksi 2x kolmen sarjan liikettä tai 3x kahden sarjan liikettä.. Ja aika monella muullakin jotka ei hinkkaa ojentajia, hauiksia tai mitä muuta tahansa lihasta 57sarjaa...