Ojentajiin kokoa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
En jaksa ees lukee mitään threadiä läpi tästä ojentajan muoto&liikeasiasta. VARMASTI esim. ojentajan ulkosyrjäm kehittymiseen on liikevalikoimalla todella iso merkitys. Joillakin voi kasvaa ojentajan kaikki päät "perusliikkeillä", mutta useilla asia ei ole näin onnellinen. Itse omaan heikohkon geneettisen potentiaalin ojentajan ulkosyrjän kehittämiseen ja jos en tekisi esim. köydellä ojentaa olisi ulkosyrjän kehitys pysähtynyt aikaa sitten. Tämän olen empiirisesti todennut ja tästä vakuuttunut.

Mulla seuraava ei tunnu reenin jälkeen missään.

penkki x4
dippi (lisäpainoilla) x 5
taljapunnerrus x5
ojentajat käsipainoilla x5

Missä kiikastaa? Vai olenko vaan niin hyvä palautumaan??
Käsi varmaa kasvaa koko ajan mut ei vaan paikat kipeydy!!??
Pitäiskö lisää enemmän painoi vai tehdä pumppii enemmän...

//käden ymp. 39 cm

Muutama syy miks treenit ei aiheuta lihaskipua: hermotus ei ole kunnolla kehittynyt, joten irtiottokyky vajavainen(treenivuosia vähän alla), liikkeissä liian vajaa liikerata(venyttävä ja tehokas osa jää pois), liian pieni vastus(toistoja menee liikaa per sarja), liian iso vastus(liike ei tunnu oikeassa paikassa, apulihakset osallistuu myös paljon),sama ärsyke turruttanut lihaksen(samalla ohjelmalla menty liian pitkään), kaveri on saakelin lahjakas(harvinaista, en usko).

foo sanoi:
En jaksa ees lukee mitään threadiä läpi tästä ojentajan muoto&liikeasiasta.
Oliskohan kannattanu?

pennsylvania sanoi:
Mulla seuraava ei tunnu reenin jälkeen missään.

penkki x4
dippi (lisäpainoilla) x 5
taljapunnerrus x5
ojentajat käsipainoilla x5

Missä kiikastaa? Vai olenko vaan niin hyvä palautumaan??
Käsi varmaa kasvaa koko ajan mut ei vaan paikat kipeydy!!??
Pitäiskö lisää enemmän painoi vai tehdä pumppii enemmän...

//käden ymp. 39 cm

Jos noi numerot tarkoittaa sarjamääriä, teet ihan liikaa sarjoja, ja silloin et voi tehdä niitä mitenkään tarpeeksi kovaa. Itellä tulee ojentajille harvoin yli 5 sarjaa. Jos noi on toistoja, on ne kehoilumielessä liian matalat. 6-15 toistoa toimii kehonrakennuksessa. Ja sarjat siis pitää tehdä positiiviseen loppuun asti, eli yhtään toistoa ei saa jäädä varastoon. Muutamat erikoiset treenitekniikat ovat asia erikseen.

On erittäin paljon muitakin toimivia metodeja kuin ultravähäsarjaiset jokasarjatäysinloppuun-metodit. Luulin että se on tälläkin palstalla jo yleisesti ymmärretty. Ehkä onkin, mutta parempi muistuttaa.
Ojentajillekin voi tehdä vaikkapa 2 tai 12 sarjaa. Tai enemmän. Ja kaikilla saada tuloksia. Täysin riippuen treenimetodista sekä -jaosta.

Kuten aina internetissä, on syytä suhtautua tietyin varauksin näihin "et voi kehittyä, teet liikaa, pitää tehdä aina.. jne jne" -tyylin juttuihin. Niillä on tyssätty monta kehityskaarta.

Powerhousu: ikinähän ei sais olla liian varma mistään asiasta, et olis ehkä... olen vaan sen verran monesta lähteestä ja tahosta saanut käsitykseni muodostettua ja lisäks itse olen saman empiirisesti todennut et en vaa jaksanut :D Ammattilaiskehonrakentajat ovat näissä asioissa mielestäni todellisia tietäjiä ja lähes jokaisella heistä on omat "niksinsä" useittenkin liikkeiden suoritustavoissa ja näin ollen liikkeen kohdistavuudessa lihaksen eri osiin. Uskon kyllä, että vastakkaista teoriaa on ja varsin perusteltuakin liittyen juuri näihin kiinnityskohta et nivelen mekaniikka asioihin, mut taidan vaan pitää pääni :evil:

S225T sanoi:
On erittäin paljon muitakin toimivia metodeja kuin ultravähäsarjaiset jokasarjatäysinloppuun-metodit.
Niin on, ja sen takia tuo viimeinen lause.

foo sanoi:
Uskon kyllä, että vastakkaista teoriaa on ja varsin perusteltuakin liittyen juuri näihin kiinnityskohta et nivelen mekaniikka asioihin, mut taidan vaan pitää pääni :evil:
No pidä pääs, ei se multa oo pois. Eikä sillä mitään väliä olekaan vaikuttaako eri liikkeet eri tavalla, koska lähes jokainen syystä tai toisesta tekee eri liikkeitä vaikkei siihen olisi mitään "oikeaa" tarvetta. Niin minäkin, ihan vaan sen takia että treenaaminen on mielekkäämpää. Muista kuitenkin se asia kun uskot kirjallisuutta ja isoja kehonrakentaja-setiä, että nämä kehonrakentajatkin ovat ottaneet suuren osan tiedoistaan kirjoista, ja näissä kirjoissa on näitä ihme myyttejä ihan liikaakin. Ne on vaan jostain syystä jääneet elämään "tietona" vaikka alunperin ovat olleet jotain ihme olettamuksia. Yksi parhaista on hauiksen huippu, tai se että hauista pitää rasittaa monesta eri kulmasta. Noi voi teilata heti jos vähääkään tuntee ihmisen fysiologiaa ja anatomiaa.

Eiköhän nää kehonrakentajasedät ole kokeilleet ihan todellisuudessa miten hommat menee. Monilla heistä on 20v kokemus treenaamisesta ja heidän näkemyksiään en lähtisi vähättelemään. Mutta harvemmat asiat ovat täysin mustavalkoisia ja aina kannattaa pitää mieli avoimena. Itse olen kanssa näitä myyttejä vastaan ja terve kriittisyys on hyvä säilyttää - jopa ammattilaiskehonrakentajia kohtaan. Mut menee sen verran :offtopic: et jätetään tähän tää, ok?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom