Ojentajatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jooj
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä hyviä ojentajalikkeitä voi tehdä esim. taljassa? Ja pitääkö muuten paikkansa jostain kuulemani väite että ojentajat ovat karkeasti sanottuna 2/3 käden paksuudesta?

Taljassa ojentajille voi tehdä lähinnä ojentajapunnerruksia, mielestäni paras tapa saada "pumppi" ojentajiin. Älä unohda kapeaa penkkiä ja dippia ovat imo parempia. Ojentajat koostuvat nopeista lihassoluista, joten kannattaa tehdä suht lyhyitä sarjoja nopealla nostovaiheella ja hitaalla laskuvaiheella.

utti_06012008.jpg

puolopystypunerrus.. .en oo itekokeillu. onko jollai kokemuksii tosta..

Itse en pysty oikein tekemään ranskalaista,ei tunnu vaan hyvältä mulle,vaikka joskus tykkäsit kyseisestä liikkeestä.Parhaan tuntuman saan ojentajiin,tekemällä dippejä omalla painolla ja sen jälkeen lisäpainojen avulla.Dipin jälkeen vielä ojentajapunnerrusta ja hyvää tekee :)

Aika lähellä on tavallista pystypunnerrusta tuo, kun melkein kuvassa laskee otsaan saakka.

Edit. Katos mutta onkin kapea ote näköjään.
Jep, itse asiassa tuolla on melko vähän tekemistä pystypunnerruksen kanssa. Toimii myös hyvin smithissä. Kapea ote (vielä kapeampi kuin kuvassa IMOEHRAM) ja tanko lasketaan suoraan pään päälle. Ihan pätevä liike vaikka hieman kummalliselta vaikuttaakin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ite tein tuota yhtenä treenikertana ja se tuli vaan itsestään. Kokeilin istualteen ranskalaista punnerrusta tehdä ojentajille ja kyynärpäät levisivät tuonne sivuille. Tein liikettä tuonne pään takapuolelle päin. Aattelin, että nyt vedän kyllä vähän päin persettä kun tuli tehtyä puolipystypunnerrusta, mutta ojentajiinhan se käy, kyllä.

Liian vähän tehty, liian levee ote ja lasket liian syvälle.

utti_06012008.jpg

hcbb:ssä oli toi treeni koulussa , mutta smithissä istuen , kehuivat ,että tuosta saa raskaimman ojentava liikkeen treeniin .

Missä on vika kun dippi ottaa enemmän hartioihin ja rintaan kuin itse ojentajiin?
Suurin yksittäinen asia siinä tekeekö dipin rinnalle vai ojentajille on kyynärpäiden liikerata. Jos kyynärpäät liikkuu sivulle, tehdään rintaa ja ojentajia treenatessa taas kyynärpäiden tulee liikkua kylkiä myöden, eli tavallaan edestä taakse. Eikä myöskään kannata ihan alas itseään laskea jos ei halua olkapäitä mukaan. Itse laskeudun enintään olkavarret vaakatasoon jos ojentajadippiä teen.

Täytyyn senverran mainostaa, että näin neljän vuoden saliuran jälkeen saan ranskalaisella punnerruksella makuulta edelleen lähes joka ikinen kerta ojentajat helliksi pariksi päivää. Siis sellaisella positiivisella tavalla aroiksi, kuin olisi saanut jotain lihaskasvua aikaiseksi, eikä mitenkään "nivelet paukkuu ja paikat hajoo" -kipeiksi.
Ehdoton suosikkini _puhtaista_ ojentajaliikkeistä.

Suurin yksittäinen asia siinä tekeekö dipin rinnalle vai ojentajille on kyynärpäiden liikerata. Jos kyynärpäät liikkuu sivulle, tehdään rintaa ja ojentajia treenatessa taas kyynärpäiden tulee liikkua kylkiä myöden, eli tavallaan edestä taakse. Eikä myöskään kannata ihan alas itseään laskea jos ei halua olkapäitä mukaan. Itse laskeudun enintään olkavarret vaakatasoon jos ojentajadippiä teen.

mä en kyllä pysty laskeutumaan läheskään noin alas, ja dippiä juurikaan tehnyt olkäpäiden vammailun takia.

:offtopic: treenailetkos sä vieläkin?

Tästä pääseekin siihen että onko periaatteessa mitään haittaa jos tällä tavalla päättää treenata rintaa ja olkapäitä? Onko hyvä treeni rinnalle ja olkapäille?

Suositut

Back
Ylös Bottom