Ojentajatreeni: moninivelliikkeet ensin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja drontti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Teen ojentajaa tällä tyylillä käsipäivänä:

pullover ojentajille 3*8-12
kapea penkki 3*8-12
ojentajat taljassa 3*12-15

Olen huomannu että toi pullover ottaa mulla kaikista parhaiten ojentajiin ja se rasittaa myös tietääkseni kaikista laajimmin kaikkia kolmea ojentajan lihasta, minkä takia se on ekana liikkeenä. Toisaalta kapea penkki on selkeämmin moninivelliike, minkä takia myös se voisi olla ensimmäisenä. Jotkut myös väittävät, että ojentajia pitäisi rääkätä taljassa ennen massaliikkeitä, jotta niistä saadaan parhaat mehut irti.

Miten asiaa kannattaisi lähestyä?

Mielestäni ojentajaa (ja haustakin) reenattaessa tärkein liikkeiden valintaan vaikuttava filosofia on tehdä nk. Supistavat reenin alkuun ja venyttävät sitten loppuun. Eli liikkeet joissa kyynärpäät toimivat lähempänä kylkiä (esim talja) alkupäähän ja liikkeet missä kyynärpäät on korvissa sitten sinne loppuun (esim ranskalainen).

Onko näin?

Mä oon aina rakentanut ja moni muukin rakentanut isoista liikkeistä eristävimpiin. Eli kapea penkki - pull over - push down

Ja kyllä etukäteis väsytystä voi hyvinkin käyttää eli ensin pumpataan verta sinne lihakseen ja sen jälkeen aloitetaan oikea työ. Mutta jos tuntumassa ei ole vikaa ja treeni menee pilalle niin en itse käyttäisi, koska vaikuttaa myös pääliikkeiden painoihin

Tuota minäkin mietin, että onko joku spessuversio. Kyllähän ojentajat vähäsen osallistuu pulloveriin, mutta latsit tekee suurimman työn.

Pullover ojentajille on varmaan ranskis.

Mikäpä tuota liikejärjestystä estäisi tekemästä? Vai meinaatko, ettet saa kapeeseen penaan tarpeeksi painoa ranskiksen jälkeen? Vaihda liikejärjestystä vaikka viikoittain, ei sillä kehonrakennuksessa ole niin väliä.

Kai se voi periaatteessa ihan pulloverkin olla. Joillakin menee aika rankasti ojentajille jos vääntää pulloveria taljassa kädet suorana. Meikäläinen saa esimerkiksi olla hyvin tarkkana käsien asennon kanssa ja supistaa selkää jos haluan kohdistaa sen sinne.

Pullover näyttää tältä: Triceps Pullover - YouTube

Joo, se oli vähän ajatuksena, että kapeesta penkistä voi lähteä teho kun painot tippuu selvästi, jos pulloverin tekee ekana. Vai onko pullover kuitenkin tärkeämpi, koska olen saanut sillä kasvua selvästi paremmin kuin kapealla penkillä?

onko pullover kuitenkin tärkeämpi, koska olen saanut sillä kasvua selvästi paremmin kuin kapealla penkillä?

Anna mennä samaan malliin, jos homma kerran toimii. Eikä se nyt paljon mitään vaikuta mihinkään, jos joskus vedät liikkeet eri järjestyksessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä kans vaihtelisin vähän kausittain noita suoritusjärjestyksiä. Pysyis mielenkiintokin samalla, kun voisi vertailla suoritusjärjestyksen vaikutusta liikkeiden painoihin. Kokeile ainakin eri järjestystä ja katso josko toinen järjestys toimisikin paremmin sulle.

Pullover näyttää tältä: Triceps Pullover - YouTube

Joo, se oli vähän ajatuksena, että kapeesta penkistä voi lähteä teho kun painot tippuu selvästi, jos pulloverin tekee ekana. Vai onko pullover kuitenkin tärkeämpi, koska olen saanut sillä kasvua selvästi paremmin kuin kapealla penkillä?

mitä sillä painolla on väliä kapeessa penkissä bodarille kun lihasta on jo treenattu yhdellä liikkeellä...totta hitossa painot tippuu toiseen liikkeeseen aina jos sitä on ennen tehty ykkösliikkeenä..
sama kuin jotain pelottaa,että painot tippuu reiden ojennuksessa kun takana on jo prässi tai kyykky kun ennen tein ojennuksen ensin,niin pystyin käyttään isompaa painoa...tosin tästähän ei olla huolissaan kun käytämme pääasiassa pitkiä housuja ja osa on jopa hoppareita niin sama miltä ne jalat näyttää...pääasia että käsissä on voimaa ja kokoa :D

entä kun painot tippuu alataljassa,kun takana on jo ylätalja ja kulmasoutu..eikö huoleta? eheis..ei ne ole kädet jotka voi asetella baaritiskille esille.. :D

eipä ole itsellä tosissaan koskaan huolettanut moinen asia,että jossain liikkeessä tippuu painot kun sitä tehdään toisen liikkeen jälkeen...huoh.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom