Ojentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 OJENTAJA – KÄSIVARREN VOIMAN MOOTTORI 🔥

Meta description: Tekniikat, liikkeet ja vinkit tehokkaaseen ojentajatreeniin vahvuuden ja massan kasvattamiseksi.

Vastaote on perinteinen leuanveto-ote ja myötäote on perinteinen taljan painallusote. En kyllä voisi kuvitella tekeväni ranskalaista vastaotteella.

Oiskohan tässä tarkoitettu juuri vastaotteella tehtynä noita liikkeitä? Olen itse ainakin joskus tehnyt kapeaa penkkiä vastaotteella, kyllä se hyvin ojentajiin ottaa, mutta tahtoo sattua kyynärvarsiin mulla. Myötäotteella kyllä kaikki liikkeet nyt teen (esim lattiapenkkiä ei tee mielikään kokeilla vastaotteella :p)..

Originally posted by Jonksu
Vastaote on perinteinen leuanveto-ote ja myötäote on perinteinen taljan painallusote. En kyllä voisi kuvitella tekeväni ranskalaista vastaotteella.

Jaa, olen sitten ymmärtänyt käsitteet hiukan väärin. Noloa. Mutta kyse oli siis nimenomaan tästä ojentajavääntöihin oudosta otteesta.

Ah, ajattelinkin että jotain hämärää tuossa postauksessa oli:D

Kapea penkki vastaotteella tuntuu jotenkin luonnottomalta, ranskis vastaotteella kertoo itsesuojeluvaiston häiriötilasta/puutteesta.

ainut ojentajaliike, minkä olen tehnyt "kädet väärinpäin" on tangolla taljassa, hyvin toimii viimeisenä liikkeenä.
Suosittelen.

Originally posted by lipputanko
1-käden pushdownia myötäotteella.

Musclemagia lukeneena tiedän, että se on 1-hrgcpd eli one-handed-reverse-grip-cable-pushdown :D

Itsekin sitä kovasti harrastan, ja sillä saa minusta huomattavasti paremman tuntuman kuin myötäotteella (olettaen että tarkoitit juuri vastaotetta, niin ainakin noista muista postauksista ymmärsin).

Re: Re: Ojentajat myötäotteella

Originally posted by Persetan
Musclemagia lukeneena tiedän, että se on 1-hrgcpd eli one-handed-reverse-grip-cable-pushdown :D

Itsekin sitä kovasti harrastan, ja sillä saa minusta huomattavasti paremman tuntuman kuin myötäotteella (olettaen että tarkoitit juuri vastaotetta, niin ainakin noista muista postauksista ymmärsin).

Käsittääkseni tuo 1-hrgcpwhatever ottaisi hyvin siihen pienempään oikkarilihakseen käden ulkoreunassa-->oikkari näyttää muodokkaammalta(hevosenkenkä) sekä isommalta edestäpäin(joo kuulostaa vähän tyhmältä kait).

-K

Tuli tossa tän päiväsessä rinta-olkapää-ojentaja reenissä mieleen, että ojentajat on ihan helvetin rankoilla.
Ajatelkaas jos teette esim. rinnalle 3x penkin 2-3x vinopenkin 3xpystypunnerruksen + vaikka 6 varsinaista ojentaja liikettä.

3+3+3+6=15 kelatkaa nyt !!!15!!! on se vaan aika paljon. No, aina voi jakaa noita ruuminosia eri reeneihin, mutta ne, jotka treenaa tollasella jaolla ovat aika kovilla.

Tuli taas vähän purettuu sydämmeni ja ojentajieni tuskaa:kippis1:

Niinhän sen pitääkin olla raskasta! :p

Originally posted by tommih
Tuli tossa tän päiväsessä rinta-olkapää-ojentaja reenissä mieleen, että ojentajat on ihan helvetin rankoilla.
Ajatelkaas jos teette esim. rinnalle 3x penkin 2-3x vinopenkin 3xpystypunnerruksen + vaikka 6 varsinaista ojentaja liikettä.

3+3+3+6=15 kelatkaa nyt !!!15!!! on se vaan aika paljon. No, aina voi jakaa noita ruuminosia eri reeneihin, mutta ne, jotka treenaa tollasella jaolla ovat aika kovilla.

Tuli taas vähän purettuu sydämmeni ja ojentajieni tuskaa:kippis1:

Mulla on monesti käynyt niin että ei jaksa enää tehdä ojentaja liikkeitä kunnolla tai joskus ollenkaan...

Sen takii teenkin tällä systeemillä

1. olkapäät, ojentajat

2. jalat & hauis

3. Selkä & rinta

Entäs...? :

1. selkä+ojentajat
2. jalat
3. rinta
4. hauis
5. olkapäät

hauiksen ja rinnan voi ottaa samanakin päivänä jos siltä tuntuu.

mulla on maanantaina olkapäät, keskiviikkona rinta ja sunnuntaina ojentajat. joutuu ne tossakin aika koville mut ei taida olla vaihtoehtoo, jos treenaa hieman modifoidulla wsb/massaohjelmalla. eli kova penkki keskiviikkona, dynaaminen sunnuntaina jolloin myös ojentajat. tietysti yks vaihtoehto ois tehä ojentajat rinnan kanssa ja sunnuntaina vaikka ihan kevyesti. mutta tää toimii hyvin ja tätä jatketaan

Mitä sen on väliä vaikka olis kuinka rankalla tossa rinta, olkapää, ojentaja-jaossa? Onhan niillä sitten viikko aikaa palautuakin, toisin kun noissa muissa, paitsi jos on 8 tai 9 päivän jako. Toi rinta, ojentaja, olkapää eri päiville jaettuna on varmasti vielä rankempi, koska mulla ainakin on rinta reenin jälkeen ojentajat ihan puuroa, eikä ne olkapäidenkään jälkeen ihan koskemattomat ole.

Originally posted by Rock^
Entäs...? :

1. selkä+ojentajat
2. jalat
3. rinta
4. hauis
5. olkapäät

Mulla on selkä-ojentaja päivä. Toimii hyvin.
BTW. Ranskalaista suoralla tangolla vastaotteella... ojentajat = :hmmm:

Originally posted by Rock^
Entäs...? :

1. selkä+ojentajat
2. jalat
3. rinta
4. hauis
5. olkapäät

Treenaatko pohkeita, vatsoja tai muuta "extraa" hauis-päivänä? Tuntuis omalla kohdalla vähän tyhmältä pitää pelkkä hauis päivä kun se lihas on kuitenkin niin pieni ja ainakin itellä menee pumppiin heti ekassa sarjassa. Pari-kolme liikettä tekee hauberille niin on jo niin lukossa että treeni alkaa olla valmis.

Originally posted by tommih

Itelläni on tapana tehdä 3xpena, 3xvinopena käsipainoilla, 3xniskantakaapunnerrus ja 3xpystypunnerrus käsipainoilla. Sit ojentajia max. 6 sarjaa. Yleensä ojentajat onkin kaikkein eniten kipeenä seuraavana päivänä, vaikka ne ojentajasarjat ei nyt niin kauheen rankkoja olekaan ton rinta ja olkapäätreenin jälkeen. Voihan varsinaiset ojentajaliikkeet jättää pois kokonaan, jos ne saa tarpeeks harjotusta jo rintaa ja olkapäätä treenatessa?

Back
Ylös Bottom