Minkäslainen oteleveys sulla on penkissä?
Ehdottaisin myös kokeilemaan oteleveyden kasvattamista, menee enempi etuolkapäille ja rinnoille tuo rasitus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minkäslainen oteleveys sulla on penkissä?
Jätä penkki vajaaksi niin pysy suoritus enempi rinnalla.

Ensimmäisenä haluaisin varmistaa, minkälaisia tavoitteita sinulla on? Haluatko nimenomaisesti parantaa penkkitulosta vai onko tähtäimessä lihasmassa kasvatus? Kenties molemmat? Jos puhtaasti bodylinjalla mennään, voinet hyödyntää esim. rintalihasten etukäteisväsytystä eristävillä liikkeillä ja valikoida muutenkin rintalihasliikkeet sen mukaan, missä liikkeissä saat parhaan tuntuman rintalihaksiin. Penkkiähän ei tarvitse välttämättä tehdä lainkaan. Jos saat parhaan tuntuman käsipainoilla punnertaen, niin tee penkki sitten ensisijaisesti niillä.
Jos tavoitteena on penkkitulokset kasvattaminen, niin analysoi nyt vielä kertaalleen läpi, mihin kohtaan nosto tökkää. Jos epäonnistuneet maksimiyritykset aina jäävät suoraan rinnalle, niin hyvin todennäköisesti ongelma tosiaan on rintalihaksissa. Jos nostot lähtevät rinnalta hyvin, mutta pysähtyvät noston viimeiseen kolmannekseen, ehkä rintalihaksissa ei olekaan ainakaan penkin osalta erityistä ongelmaa sinun punnerrustekniikallasi.
Mikäli edelleen arvioit, että ongelma on rintalihaksissa, niin nuo Miken ja Ilmarisen antamat ohjeet ovat hyviä. Lisäksi voit tehdä ylileveää penkkiä pitkiä sarjoja ja tehden pelkästään liikeradan alaosaa. Vaikutus kohdistuu ainakin minulla paremmin rintalihaksiin, jos tankoa laskee lähemmäs kaulaa kuin normaalisti tekisi. Kovista suomalaisista penkkaajista ainakin Jari Sjöman käsittääkseni suosi tätä liikettä ja kutsui sitä nimellä "penkkisika". Itse tein liikettä melko pienellä painolla ja n. 20 toiston sarjoja, koska liike ei varsinaisesti mitään herkkua ole nivelille. Tein sitä lähinnä penkkitreenin jatkoksi 1-2 sarjaa.
Kapeanpenkin tulos kertoo kyllä paljon tuosta ojentajien heikkoudesta jos sitä on, eli missäs malmeissa se liikkuu normiin nähden? Entä oletko lattiapunnerrusta kokeillut?
Optimi oliko toi vaan joku heitto vai onko tosta jotain faktaa ettei oikeasti kannata tehdä puoliväliin, kun itse just ajattelin vähän leventää otetta ja jättää kokonaiset työnnöt tekemättä.
Edit. Mulla satavarmasti ojentajat voimakkaammat, eli pitäs keksiä hyvä treeni pelkästään rinnalle
ei kyllä kannatta jättää vajaaksi ei kyynerpäät tykkää hyvää ja muutenkin ei kannatta jättää mitään muutakaan liikettä vajaaksi
http://www.pakkotoisto.com/voimailulajit/42106-kysymyksiae-jto-lle-414/