Ojentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 OJENTAJA – KÄSIVARREN VOIMAN MOOTTORI 🔥

Meta description: Tekniikat, liikkeet ja vinkit tehokkaaseen ojentajatreeniin vahvuuden ja massan kasvattamiseksi.

Mä veikkaan, että nuo myötä- ja vastaote nimitykset on alun perin lähtenyt juuri siitä teoriasta, mitä mr. niceguy täällä esittää, eli otteen nimi riippuis siitä tuleeko paine kämmeneen (kättä VASTEN) vai sormille. Peukaloteoria on kuiteskin maallikolle paljon selkeämpi ja siks varmaan useimmat käyttää sitä.

Joo mietin kans tässä, onko liikkeen supistusvaiheen kulkusuunnalla väliä ajateltuna onko kyseessä myötä- vai vastaote. Olen kuitenkin aina mieltänyt myötäotteen juuri, kuten tässä Jonksu: Vastaote on perinteinen leuanveto-ote ja myötäote on perinteinen taljan painallusote.

Voi vittu,sekotetaan nyt pakkaa lisää,jos teet ojentajaa myötäotteella, on rystyset itseesi päin ja peukalot vastakkain.
Jos teet hauista myötäotteella, on rystyset alaspäin ja pikkulillit vastakkain
MUTTA
Jos teetkin ojentajaa vastaotteella, onkin rystyset alaspäin ja pikkulillit vastakkain
JA JOS
Teet hauista vastaotteella,on rystyset ylöspäin ja peukalot vastakkain

ONKO SE NYT NIIN SAATANAN VAIKEETA:hyper:

Voi vittu,sekotetaan nyt pakkaa lisää,jos teet ojentajaa myötäotteella, on rystyset itseesi päin ja peukalot vastakkain.
Jos teet hauista myötäotteella, on rystyset alaspäin ja pikkulillit vastakkain
MUTTA
Jos teetkin ojentajaa vastaotteella, onkin rystyset alaspäin ja pikkulillit vastakkain
JA JOS
Teet hauista vastaotteella,on rystyset ylöspäin ja peukalot vastakkain

ONKO SE NYT NIIN SAATANAN VAIKEETA:hyper:

on. normi ote siis luonnollisin on se että peukkku on ylöspäin ja rystyset oikealle. myös näin voi tehdä ojentajia leukoja jne.

^^ eli puhut Hammer/lapio-otteesta.
Pointti oli myötä- ja vastaotteen ero mulla.
Modet voi kai sulkea tän jo pian, menny aika pahasti OT:ksi.

^^ Kyllä, huomaa kuinka eksytään itse aiheesta, ihmiset kun tuppaa käsittämään asiat eri tavalla.
Aiheeseen, ojentajat MYÖTÄ eli VASTAotteella on kyllä hyvä liike, juurikin se yhren kären pushdown.....

Vasen käsi vai?

Sanoisin että oikea käsi, mikäli teet normiotteella käänteisesti. Eli oikean käden rystyset alaspäin, ja peukalo sojóttaa sivulle... Tähän on helppo muistisääntö: Nostat kädet eteesi ja lasket omasta iästäsi neliöjuuren. Mikäli luku menee tasan, vähennät sen vasemman nimettömäsi kynnen pituuden kasvunopeuden neliöstä. Kuten kaikki tietävät, neliö ja juuri just don't match, joten sen on pakko olla oikean käden peukalo!

Terve! Olen alkanut huomaamaan treenaillessani että vasen ojentaja alkaa jäämään jälkeen aloittaessani voimaharjoittelun pitkästä aikaa. Tai siis ylhäältä hyvä, molemmissa samankokoiset pallukat mutta alempana vasen ojentaja ei ole niin muodokas kuin oikea jos mitään selityksestä ymmärrätte :D ärsyttävää kun kiinnittää itse aina huomiota siihen :/ millä tekniikalla saisin vasenta ojentajaani samaan muotoon kun oikeaa, any ideas?

Jos tarkotat sitä helvetin öljyä vai mitä paskaa olikaa nii ei kiitos :D ei tässä oikeastaan tarvitse ratkaista kun se että mikä liike/liikerata käyttää eniten tätä osaa lihaksesta, itse kun en ole sitä onnistunut havainnollistamaan. Toinen taas jää kunhan tuo nyt selviää että miten tasapainotan liikeratani liikkeissäni mitkä nyt ojentajiin käy ettei kävisi juuri näin että toinen jää jälkeen - toinen vetää edellä

Voi olla ihan geeneistäkin kiinni eroavaisuudet lihaksien muodossa. Jos toinen ojentaja on kuitenkin selkeästi heikompi niin tekemällä isoja liikkeitä vapailla painoilla, erityisesti kässäreillä, pitäisi auttaa poistamaan noita epätasaisuuksia. Myös eristävät liikkeet ojentajille kannattaa tehdä vuorokäsin, milloin vahvempi puoli ei pääse dominoimaan liikkeessä ja täten aiheuttamaan tuota epätasapainoa. Toivottavasti tuosta nyt jotain jäi käteen.

Ei sille paljoa mahda eikä siihen kannata kiinnittää huomiota ellet mikään ammattibodari ole. Jos treenaat toista enemmän tai eri tavalla kuin toista, menevät ne epätasapainoon ja se haittaa muidenkin lihasten treenaamista. Itsellä vasen hauis on huomattavasti muodokkaampi kuin oikea, samoin ojentaja.

Ei sille paljoa mahda eikä siihen kannata kiinnittää huomiota ellet mikään ammattibodari ole. Jos treenaat toista enemmän tai eri tavalla kuin toista, menevät ne epätasapainoon ja se haittaa muidenkin lihasten treenaamista. Itsellä vasen hauis on huomattavasti muodokkaampi kuin oikea, samoin ojentaja.

Itsellä sama. Outoa siinä on kyllä se, että oikea on hivenen voimakkaampi... Ojentajan ja hauiksen muodokkuuteen vaikuttaa luonnollisesti myös olkapäiden koko.

Luultavasti ajan myötä koot ja voimaerot tasoittuvat ja jos eivät niin yhden raajan liikkeitä ja vaikka sarja enemmän heikommalle. Sitten, kun ovat suht samat niin lopetat tuon. On mullakin vasen käsi kai kokonaisuudessaan pienempi kuin oikea, koska oikea kätinen olen. En silti tee mitään ylimääräistä vasurille sitten ehkä, kun toinen hanska on 50cm ja toinen 40cm niin pitää alkaa harkitsemaan :D

Mutta jotain liikkeitä: kickback kässärillä/taljassa, yhden käden ojentajapunnerrus seisten, skullcrucher kässäreillä, penkkipunnerrus kässäreillä, pystypunnerrus kässäreillä ja vaikka tate press (jos jotain eksoottisempaa haluaa kokeilla) http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/tate-press

Back
Ylös Bottom